Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

apropos Mueller; hvorfor la han ikke opp til å forhøre Trump før de slapp Cohen-materien ut i media? Da kunne de jo evt. tatt Trump på et senere tidspunkt for å ha løyet, overfor kommisjonen.  :roll:

Cohen-saken ligger hos SDNY, ikke hos Mueller. Det er en separat sak.

Cohen har ennå ikke inngått noen avtale verken med Mueller eller SDNY, medmindre det skjedde veldig nylig og ikke har havnet i nyhetene ennå.

Mueller og SDNY var neppe varslet på forhånd om at "de slapp Cohen-materien" ut i media slik at Mueller eller SDNY kunne planlegge rundt det.

Endret av xRun
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi arbeidernes kunnskapsressurser er høyere i USA enn i Kina. Det er arbeidernes kunnskap som gir grunnlag for om et land har lave eller høye lønninger.

Er du sikker på dette? Er kunnskapsnivået i norge så mye høyere enn i sverige at vi har 50% høyere lønn?

Eller kan det være andre ting?

Hva med usa vs kina hvor like er de? Tilgang på arbeidskraft? Minstelønnssatser? Tariffavtaler? Mulighet til å saksøke bedriften for milliarderstatning ved skader som følge av uforsvarlig arbeidsmiljø? .....

Dessuten så er det mange land som produserer like billig og billigere en Kina.

Kina er så store og dominerende at man kan ikke stenge dem ute uten at det får noen konsekvenser.

Skrevet

Har du ikke sagt at toll er en løsning?

Gjør jeg? Eller kan det være du som er upresis?

Jeg har ikke sett noen stor effekt av dette så langt, men blir spennende å se hvordan det går med usa/kina og toll.

Jeg tror ikke toll er noen varig løsning og jeg er generelt imot toll. Jeg har lenger opp i tråden brukt dette eksempelet tidligere.

Når EU skal ha 10% toll på Amcars mens USA kun har 2,5 % toll på EU biler. Differansen her er på 7,5 % i EU's favør. Trump mener dette er urettferdig frihandel og mener EU må sette sine satser likt med USA.  Det han mottar er vanlig politiker svada om at EU ikke har noen planer for øyeblikket om å gjøre endringer i tolltariffene i nærmeste fremtid. Hva tror du han mener om et slikt svar?

Det er i slike situasjoner det blir berettiget å innføre høyere tollsatser, Trump oppfatter dette som nedlatende politikerholdninger mot ham som person, så da sier han 15% eller 20 % på EU biler.... "we double that"

Skrevet

Poenger er nok heller at USA bruker litt unødvendig mye penger på militæret, i forhold til trusselbildet.

Et trusselbilde som ironisk nok er skapt av vestens bruk av militærmakt.

Helt enig i det.... USA bruker 20 ganger Russland og resten av nato 16 gangern og hvor mye skal være nok?  30 ganger eller kanskje 40 ganger?  Trump vil kutte på disse utgiftene og slutte å involvere seg i andre lands kriger, dette faller haukene i Pentagon tungt for brystet, det kan bli helt slutt eller i hvertfall mindre krigsleking. De har allerede stoppet å leke i Sør-Korea

Skrevet

Dette skal du få lov til å backe opp med kilder, for det du sier her er direkte løgn.

Jeg aner ikke hva det er du har problemer med å skjønne her. Om du nekter for hvordan vitenskap fungerer finnes det mange kurs hvor man kan lære det.

Skrevet

...Trump oppfatter dette som nedlatende politikerholdninger mot ham som person, ....

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. Dette er essensen i mange av problemene vi ser.

Man er nødt til å skille mellom sak og person!

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på dette? Er kunnskapsnivået i norge så mye høyere enn i sverige at vi har 50% høyere lønn?

Eller kan det være andre ting?

Hva med usa vs kina hvor like er de? Tilgang på arbeidskraft? Minstelønnssatser? Tariffavtaler? Mulighet til å saksøke bedriften for milliarderstatning ved skader som følge av uforsvarlig arbeidsmiljø? .....

Kina er så store og dominerende at man kan ikke stenge dem ute uten at det får noen konsekvenser.

Det at kina har langt dårligere vern av arbeidstakere synes jeg er et dårlig argument og det er ikke noe problem for USA å stenge Kina ute, det vil stort sett bli Kinas problem. Og om lønn, det finnes noen andre variabler, Norge vs Sverige så er det oljen som gjør forskjellen, slik er det også i arabiske gulfstater.

Skrevet (endret)

Jeg aner ikke hva det er du har problemer med å skjønne her. Om du nekter for hvordan vitenskap fungerer finnes det mange kurs hvor man kan lære det.

For et svadasvar! Enten så får du backe opp det du sier, med vitenskap, eller så kan du ta den nedlatende tonen din et annet sted. Hersketeknikken din fungerer ikke. Jeg ber deg om kilder, du kommer med piss. På tide å steppe opp litt -.-

Endret av bshagen
  • Liker 8
Skrevet

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. Dette er essensen i mange av problemene vi ser.

Man er nødt til å skille mellom sak og person!

Ja er helt enig, og bløffingen hans er jo urtypisk amerikansk business strategi. For øvrig tror jeg ikke USA har noe handelsunderskudd med Europa slik Trump selv hevder. Han er en luring som er mislikt av mange og han bruker bløff og intriger for å få det som han vil og mannen er superenergisk i relasjon til en alder på 71. 

Skrevet

Sier en som benekter menneskeskapt global oppvarming...

• Liker 6
Skrevet

Hvor mye biler kjøper USA av Europa da -- og hvor mye biler kjøper Europa av USA?

Ikke minst;

Hva er tollen USA legger på lastebiler og pick-ups produsert i Europa?

Ikke 25% vel?

Mulig det, jeg brukte det bare som et eksempel på "handelskrigen". Eu politikere aner vel heller ikke noe om dette når Trump presenterer dette direkte til dem, de blir stående som "tente skolelys" og etterpå må de spørre noen rådgivere om hvordan ting er. De har andre agendaer

Skrevet (endret)

For et svadasvar! Enten så får du backe opp det du sier, med vitenskap, eller så kan du ta den nedlatende tonen din et annet sted. Hersketeknikken din fungerer ikke. Jeg ber deg om kilder, du kommer med piss. På tide å steppe opp litt -.-

Som sagt driver jeg ikke voksenopplæring, men noe grunnleggende om hvordan vitenskap fungerer kan du lære fra Examen philisophicum som folk bruker ta når de begynner på universitetene i Norge. Det er også mulig å ta online.  Jeg aner ikke om du kvalifiserer for å begynne der, men du kan ikke si jeg ikke har kommet med kilder.

http://www.hf.uio.no/ifikk/studier/ressurser/flexphil/

Endret av robertaas
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Som sagt driver jeg ikke voksenopplæring, men noe grunnleggende om hvordan vitenskap fungerer kan du lære fra Examen philisophicum som folk bruker ta når de begynner på universitetene i Norge. Det er også mulig å ta online. Jeg aner ikke om du kvalifiserer for å begynne der, men du kan ikke si jeg ikke har kommet med kilder.

Er det DETTE svaret du gir når jeg ber deg komme med kilder på at:

«Da panelet hadde samling i Stockholm i 2013 så var konklusjonen klar: deres prediksjoner for fullstendig falsifisert»

(om FNs klimapanel sitt møte)

Eru helt ... eller?! Ex. phil - hva i alle dager?! :D

Endret av bshagen
  • Liker 6
Skrevet

Det at kina har langt dårligere vern av arbeidstakere synes jeg er et dårlig argument og det er ikke noe problem for USA å stenge Kina ute, det vil stort sett bli Kinas problem.

At du ikke liker at dårlig vern av arbeidstagere gir lavere kost er da helt irrelevant. Dersom det girlavere kost, så gjør det det. Skal du ha bedre vern må forbrukerene betale det det koster.

Du hevder at man kan flytte produksjon til usa uten at det koster forbrukerne noe. Men du viser her at du ikke forstår at produksjon i usa er langt dyrere, bla pga minstelønn etc. Dermed blir det forbrukerenes problem.

Du ser virkelig ikke ut til å ha forstått de grunnleggende problemene her. Du ser ut til å ha en like overfladisk forståelse som det Donald gir intrykk av å ha.

Og om lønn, det finnes noen andre variabler, Norge vs Sverige så er det oljen som gjør forskjellen, slik er det også i arabiske gulfstater.

Så da inrømmer du at kriteriet ditt i beste fall var mangelfullt.

• Liker 2
Skrevet

Som sagt driver jeg ikke voksenopplæring, men noe grunnleggende om hvordan vitenskap fungerer kan du lære fra Examen philisophicum som folk bruker ta når de begynner på universitetene i Norge. Det er også mulig å ta online.  Jeg aner ikke om du kvalifiserer for å begynne der, men du kan ikke si jeg ikke har kommet med kilder.

Det er jo sitatet under her han vil at du skal komme med kilder på, ikke linker til hvordan forskning fungerer..

FNs panel har kommet med....

Da panelet hadde samling i Stockholm i 2013 så var konklusjonen klar: deres prediksjoner for fullstendig falsifisert

...

Ps. Men å tro at du kommer med noe som helst fornuftig begrunnelse for dine påstander, har jeg gitt opp for mange mange innlegg siden..

• Liker 2
Skrevet

Ja er helt enig, og bløffingen hans er jo urtypisk amerikansk business strategi. For øvrig tror jeg ikke USA har noe handelsunderskudd med Europa slik Trump selv hevder. Han er en luring som er mislikt av mange og han bruker bløff og intriger for å få det som han vil og mannen er superenergisk i relasjon til en alder på 71.

Du misforstår hva jeg mener.

Når man tar alt som en personlig fornærmelse og blir furt av den minste ting, så passer man ikke til den type stilling.

• Liker 3
Skrevet

At du ikke liker at dårlig vern av arbeidstagere gir lavere kost er da helt irrelevant. Dersom det girlavere kost, så gjør det det. Skal du ha bedre vern må forbrukerene betale det det koster.

Du hevder at man kan flytte produksjon til usa uten at det koster forbrukerne noe. Men du viser her at du ikke forstår at produksjon i usa er langt dyrere, bla pga minstelønn etc. Dermed blir det forbrukerenes problem.

Du ser virkelig ikke ut til å ha forstått de grunnleggende problemene her. Du ser ut til å ha en like overfladisk forståelse som det Donald gir intrykk av å ha.

Så da inrømmer du at kriteriet ditt i beste fall var mangelfullt.

Forbrukere skal eller i hvert fall bør betale for arbeidervern.  Flytte produksjonen til Brasil skrev jeg, eller Malaysia, Egypt, Sør-Afrika. muligheten er mange og om det kommer til å koste noe mer så må forbrukerne betale, akkurat slik det er i dag.

Hva er de grunnleggende problemene?

Skrevet

Du misforstår hva jeg mener.

Når man tar alt som en personlig fornærmelse og blir furt av den minste ting, så passer man ikke til den type stilling.

Jeg synes han passer bra i stillingen som president og jeg har sagt det lenger opp. Hvis det Trump har fått til så langt fortsetter og han leverer på valgløftene, så er det få der borte som vil velge en apatisk heltidspolitiker a la Obama til president ved neste valg.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...