Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er løgn fra Trump at media ikke dekker det. 

Det er overflødig å spamme tråden med partipropaganda fra Trump, de fleste her er bedre informert enn hva man blir ved å lese dm fra Trump med hans egne påstander.

Har du hengt deg opp i løgn? Jeg skriver at det er vanskelig å finne.  Kopi av to e-poster som er relatert til diskusjonen, er det spam?

Jeg sitter ikke igjen med samme inntrykket du har etter å ha lest gjennom tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hengt deg opp i løgn? Jeg skriver at det er vanskelig å finne.  Kopi av to e-poster som er relatert til diskusjonen, er det spam?

Jeg sitter ikke igjen med samme inntrykket du har etter å ha lest gjennom tråden.

Du misforstår hva jeg sikter til i innlegget du kommenterer, så jeg minner deg igjen om at jeg ikke sikter til hans påstander om de individuelle punktene. Jeg sikter til hans påstand om at media ikke dekker det. Det stemmer beviselig ikke, noe jeg har dokumentert.

• Liker 1
Skrevet

Heldigvis er internettalderen her -- og alt folk sier kan dokumenteres og faktasjekkes.

https://www.politifact.com/personalities/donald-trump/

Ja.. jeg bruker internett, jeg er jo her!  Og politifact ser jeg definerer 15 % som ren løgn, og så er det grader av sannhetsgehalt og det de skriver kan også diskuteres. Men motstandere her inne forteller meg jo at ALT Trump sier er ren løgn. Begge disse ting kan dokumenteres så noen her inne mangler et eller annet. Balansert info, valium el. lignende

• Liker 1
Skrevet

Du misforstår hva jeg sikter til i innlegget du kommenterer, så jeg minner deg igjen om at jeg ikke sikter til hans påstander om de individuelle punktene. Jeg sikter til hans påstand om at media ikke dekker det. Det stemmer beviselig ikke, noe jeg har dokumentert.

Ok, trodde du henviste til innlegget over. Dette er slik Trump kommuniserer med sine velgere på e-post og Facebook, han oppdaterer velgere jevnlig i tillegg til å kjøre spørreundersøkelser for å hente backing for aktuelle saker direkte hos velgeren. Det er dette jeg tror han scorer på, andre politikere driter i velgermassen så snart de er valgt, ikke Trump, han kommuniserer daglig og holder jevnlig større massemøter. Jeg tror derfor dette er en måte for Trump å snakke til velgerne sine på og som de forstår. Negativ dekning = store oppslag og mange ekspertkommentarer. Positiv dekning = liten notis og ingen har interesse å kommentere

Skrevet

Ok, trodde du henviste til innlegget over. Dette er slik Trump kommuniserer med sine velgere på e-post og Facebook, han oppdaterer velgere jevnlig i tillegg til å kjøre spørreundersøkelser for å hente backing for aktuelle saker direkte hos velgeren. Det er dette jeg tror han scorer på, andre politikere driter i velgermassen så snart de er valgt, ikke Trump, han kommuniserer daglig og holder jevnlig større massemøter. Jeg tror derfor dette er en måte for Trump å snakke til velgerne sine på og som de forstår. Negativ dekning = store oppslag og mange ekspertkommentarer. Positiv dekning = liten notis og ingen har interesse å kommentere

Det er sånn det funker. Når alt er bra er det ingenting å bekymre seg over. Det er når ting går gærnt at folk interesserer seg, og bør være interessert, slik at ting som skjærer seg kan fikses.

Den gode gamle husmor-regelen. En legger ikke merke til det meste av hva mor gjør, før hun slutter å gjøre det.

Et lett eksempel: Asylsøkere som har gjort det riktig og meldt seg ved grensestasjon, men blir arrestert og barna blir tatt fra dem og sendt til andre deler av landet, uten dokumentasjon av hvem de hører sammen med, slik at en del av dem risikerer å ende opp som foreldreløse. Dette er dekket i media, organisasjoner som ACLU og andre tar ballen, dommer beordrer gjenforening.

• Liker 1
Skrevet

Det er sånn det funker. Når alt er bra er det ingenting å bekymre seg over. Det er når ting går gærnt at folk interesserer seg, og bør være interessert, slik at ting som skjærer seg kan fikses.

Den gode gamle husmor-regelen. En legger ikke merke til det meste av hva mor gjør, før hun slutter å gjøre det.

Et lett eksempel: Asylsøkere som har gjort det riktig og meldt seg ved grensestasjon, men blir arrestert og barna blir tatt fra dem og sendt til andre deler av landet, uten dokumentasjon av hvem de hører sammen med, slik at en del av dem risikerer å ende opp som foreldreløse. Dette er dekket i media, organisasjoner som ACLU og andre tar ballen, dommer beordrer gjenforening.

Ja det pleier å fungere slik, men hvis du leste linken til Steigan.no om Trump og Putin så illustrerer den godt hvilken oppfatning man får av å følge MSM; for hva er da så forferdelig om det skulle resultere i fred og samhandel. Mitt inntrykk av Trump er at han verken er republikaner eller demokrat, han har sin egen agenda (les: partiprogram), dette gjør at han oppfattes som uberegnelig og uten styring og blir et stressmoment for opposisjonen og egne partifeller. Hjertesakene hans er atomvåpen, helsepolitikk og økonomi.

Angående saken om ICE, asylsøkere og barn så tror jeg virkelig ikke at dette var planlagt fra hans side men ble en utilsiktet bivirkning av innstramningene og han sendte jo kona for å ordne opp for barna.

Skrevet (endret)

Ja det pleier å fungere slik, men hvis du leste linken til Steigan.no om Trump og Putin så illustrerer den godt hvilken oppfatning man får av å følge MSM; for hva er da så forferdelig om det skulle resultere i fred og samhandel. Mitt inntrykk av Trump er at han verken er republikaner eller demokrat, han har sin egen agenda (les: partiprogram), dette gjør at han oppfattes som uberegnelig og uten styring og blir et stressmoment for opposisjonen og egne partifeller. Hjertesakene hans er atomvåpen, helsepolitikk og økonomi.

Angående saken om ICE, asylsøkere og barn så tror jeg virkelig ikke at dette var planlagt fra hans side men ble en utilsiktet bivirkning av innstramningene og han sendte jo kona for å ordne opp for barna.

Steigan? Jeg følger generelt ikke norske medier vedr. Trump. Se hva de sier i landet hvor folk stemte på ham.

Vedr. barna: Trump planla ikke å feile, men feilet i å planlegge. Det blir det problemer av.

Endret av xRun
  • Liker 3
Skrevet

Steigan? Jeg følger generelt ikke norske medier vedr. Trump. Se hva de sier i landet hvor folk stemte på ham.

Vedr. barna: Trump planla ikke å feile, men feilet i å planlegge. Det blir det problemer av.

Ja, han vinkler ofte ting litt annerledes og leser lite norske aviser selv. Hvis ting går Trump's vei på valgløftene han ga vil han glatt få fire år til, og grunnen er hvordan han kommuniserer med velgerne sine.

Trump er nok ikke involvert i noe planlegging på det nivået, det som er en utfordring når folk krysser grensen ulovlig eller dukker opp uten papirer er, hvordan skal da myndighetene vite om det er mor og far eller onkel og tante eller menneskesmuglere eller et alibi for narkosmugling, kanskje noen har stjålet eller kjøpt et barn for å få sympati og tror det gjør det lettere å komme inn. Det er merkelig hvor lite ansvar som blir lagt på foreldre når de drar barn med på ulovligheter.

Skrevet

Er intet mindre enn komisk at en person som har brukt de siste dagene på å stemple de fleste på sin vei som innehavere av TDS - Trump Derangement Syndrome ber om at folk må besinne seg fordi noen tar rasist-ordet i sin munn når en fyr skriver at "negre ødelegger USA". 

Relativt priceless. 

Nei, her tar du helt feil. Jeg sa eksplisitt at kommentaren om hvem som ødelegger USA var upassende og jeg jeg telte ikke med at rasisme-ordet ble brukt til kommentar av dette.

• Liker 1
Skrevet

Et par youtubere prøvde et eksperiment om hva som ville skje om de hadde på seg MEGA-luer på et offentlig sted. Og de ble selvsagt truet og fysisk angrepet. Ja, det er ikke lengere mulig å ha på seg noe som viser at man støtter Trump uten å bli angrepet i store deler av USA. Og en rekke demokrater støtter og oppfordrer helt åpent til slik oppførsel så det er ikke lengere mulig å avskrive som oppførsel som kun en liten marginal gruppe står for.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, her tar du helt feil. Jeg sa eksplisitt at kommentaren om hvem som ødelegger USA var upassende og jeg jeg telte ikke med at rasisme-ordet ble brukt til kommentar av dette.

Hmmm, for her virker det som om du ikke helt mener at det var rasistisk det han sa, fordi du siterer Snikpelliks innlegg med denne kommentaren som impliserer at det ikke er noe rasistisk over den. 

Du mener at noen er rasist bare fordi de bruker n-ordet? Eller fordi de er uenige med deg?

For å være rasist må man faktisk si eller gjøre noe rasistisk.

Men flott at du (evt.?) endret mening til: den korrekte. 

Jeg finner uansett stor humor i at en person som har brukt Trump Derangement Syndrome over en lav sko de siste dagene ønsker å bestemme premisset for debatten med å "ulovliggjøre" diverse begreper som man finner ubehagelige og/eller ikke liker ved å si at dersom man bruker de så lider man av et syndrom. 

Endret av Mchansern
  • Liker 2
Skrevet

Et par youtubere prøvde et eksperiment om hva som ville skje om de hadde på seg MEGA-luer på et offentlig sted. Og de ble selvsagt truet og fysisk angrepet.

Så noen som gjorde sitt beste for å provosere klarte å provosere? GJGE...

• Liker 2
Skrevet
Jeg finner uansett stor humor i at en person som har brukt Trump Derangement Syndrome over en lav sko de siste dagene ønsker å bestemme premisset for debatten med å "ulovliggjøre" diverse begreper som man finner ubehagelige og/eller ikke liker ved å si at dersom man bruker de så lider man av et syndrom. 

Det går langt forbi at man ikke liker noe eller at man finner noe ubehagelig. Rasisme er i Norge en straffbar handling med 2 års strafferamme. At noen i mangel av andre argumenter bare slenger ut påstander om rasisme er ikke bare upassende, det er faktisk ulovlig. Falske anklager om en straffbar handling slik det er bruk for eksempel i denne tråden er en brudd på straffeloven paragraf 222, 224 og 225.

Venstresidens bøller som driver på slik ulovlig virksomhet på forumet burde selvsagt få sine kontoer sperret, vi har altfor lenge latt bøllene slippe unna med dette.

Skrevet

Så noen som gjorde sitt beste for å provosere klarte å provosere? GJGE...

1) Mener du det er greit at noen true eller fysisk går til angrep på andre bare fordi de har gjort noe de finner provoserende?

2) Er det å bære en caps nok provokasjon til at noen bør trues eller fysisk angripes?

Skrevet (endret)

Det går langt forbi at man ikke liker noe eller at man finner noe ubehagelig. Rasisme er i Norge en straffbar handling med 2 års strafferamme. At noen i mangel av andre argumenter bare slenger ut påstander om rasisme er ikke bare upassende, det er faktisk ulovlig. Falske anklager om en straffbar handling slik det er bruk for eksempel i denne tråden er en brudd på straffeloven paragraf 222, 224 og 225.

Venstresidens bøller som driver på slik ulovlig virksomhet på forumet burde selvsagt få sine kontoer sperret, vi har altfor lenge latt bøllene slippe unna med dette.

Spennende å høre! 

Forresten, virker som om det er du som har bestemt at ordene "fascisme" og "rasisme" faller under kategorien TDS og bare bestemt deg for at disse ordene ikke kan taes seriøst. Jeg har nemlig lest et par artikler om TDS nå, ingen av de nevner disse to ordene. I så fall: nok en gang artig at du bestemmer alle premisser for debatten! 

(Skal nevnes at jeg kun leste Wikipedia-artikkelen og et par andre, for det er jo et høyst uinteressant tema). 

Endret av Mchansern
  • Liker 3
Skrevet

Spennende å høre! 

Forresten, virker som om det er du som har bestemt at ordene "fascisme" og "rasisme" faller under kategorien TDS og bare bestemt deg for at disse ordene ikke kan taes seriøst. Jeg har nemlig lest et par artikler om TDS nå, ingen av de nevner disse to ordene. I så fall: nok en gang artig at du bestemmer alle premisser for debatten! 

(Skal nevnes at jeg kun leste Wikipedia-artikkelen og et par andre, for det er jo et høyst uinteressant tema). 

Når bare å høre navnet til en politiker eller se en caps får noen til å opptre truende, gå fysisk til angrep eller kalle tilfeldige persone rasist/fascist/nazi/kkk så er det ikke bare en kriminell handling, men det er også et tegn på at det er noe alvorlig feil med disse personene.

Det er kjent at Trump og tildligere Bush fremprovoserer denne typen anfall hos mange, derav navnet BDS og nå TDS, men det er på ingen måte et nytt fenomen. I Norge er vi vant til lignende reaksjoner fra mange av de samme personene om de ser noen som kan identifiseres som jøde eller israeler. Man kan godt kalle det "venstreradikal bølle syndrom" og det er et problem som samfunnet enda ikke har tatt tak i og mange av de som lider av dette har ikke bare sluppet unna all straff og kritikk, de har faktisk blitt oppmuntret til sine kriminelle handlinger av MSM og mange politikere.

Skrevet

OK, det er du som har bestemt at de ordene faller under kategorien TDS altså. Got it. 

Kun når slike injurierende påstander helt grunnløst brukes mot noen og det er noe relatert til Trump som trigger slik adferd.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...