Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, men det betyr ikke at de driver med Border Protection, dvs. "defending the border".

Det er det U.S. Customs and Border Protection (CBP) som gjør.

Du og Trump, altså. Stable geniuses ...

Slik jeg har forstått det så håndterer CBP alle grenseoverganger, flyplasser, havner o.l hvor kryssing i utgangspunktet foregår lovlig. ICE har ansvaret for den biten av grensen som ikke er bemannet, les: ulovlig å krysse, i tillegg til å stå for etterforsking av narkotika, kunst, menneske - smugling o.l.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Slik jeg har forstått det så håndterer CBP alle grenseoverganger, flyplasser, havner o.l hvor kryssing i utgangspunktet foregår lovlig. ICE har ansvaret for den biten av grensen som ikke er bemannet, les: ulovlig å krysse, i tillegg til å stå for etterforsking av narkotika, kunst, menneske - smugling o.l.

Nope. De jobber utelukkende internt. De har ikke ansvar for en meter med grense.

ICE gjør det politiet pleide å gjøre, så Politiet får mer tid til å skyte svarte ungdommer.

Endret av Shruggie
Skrevet

US Border Patrol er en gren av CBP:

"The United States Border Patrol is the mobile, uniformed law enforcement arm of U.S. Customs and Border Protection within the Department of Homeland Security responsible for securing U.S. borders between ports of entry. The Border Patrol was officially established on May 28, 1924 by an act of Congress passed in response to increasing illegal immigration."

ICE er en "nymotens greie" opprettet i panikk etter 9/11.

USA hadde grenser og grensekontroll før den tid også.

Skrevet (endret)

Siste:
Putin til Trump: Kom til Moskva.

Vladimir Putin invites Donald Trump to Moscow
https://www.theguardian.com/world/2018/jul/27/puting-trump-moscow-meeting
"Vladimir Putin said on Friday he has invited Donald Trump to Moscow.
Both he and the US president are ready for further summits, the Russian leader said, but conditions need to be right for any meeting to take place.
"

Som vanlig kommer slike nyheter fra russerne først, ikke fra WH.

Samme skjedde etter deres telefonsamtaler, og etter møtet med Lavrov og Kisliyak i oval office, og ting som skal ha blitt sagt i det private møtet i Helsinki. Alt vedr. Russland, og kom fra Kreml før det kom fra WH. Det har vært bemerket gjentatte ganger i nyhetskanaler, dette er også et punkt hvor Trump skiller seg fra alle tidligere presidenter, og det er ikke gitt noen forklaring på det.

Endret av xRun
Skrevet

hva har ICE med Trump å gjøre.

Trump argumenterer mot de som ønsker legge ned ICE og flere av de som ønsker dette sier faktisk rett ut at de ønsker helt åpne grenser. Dette er klart en sak Trump kan vinne mye støtte for.

Skrevet

Trump argumenterer mot de som ønsker legge ned ICE og flere av de som ønsker dette sier faktisk rett ut at de ønsker helt åpne grenser. Dette er klart en sak Trump kan vinne mye støtte for.

Du påstår at jeg hadde TDS, men jeg nevnte ikke Trump i det hele tatt, du har lært et nytt ord, og tror det er et magisk ord(på samme måte som folk tror Hillary Clinton er et kort som gjør at man automatisk vinner)

Følg med i timen i stede for å spamme det nye blanke ordet ditt.

• Liker 3
Skrevet

Straks: 

Trump snakker økonomi under tale utenfor WH.

Live i nyhetskanaler og på nett:

2 min. varsel gitt, starter straks.

Skrevet

US Border Patrol er en gren av CBP:

"The United States Border Patrol is the mobile, uniformed law enforcement arm of U.S. Customs and Border Protection within the Department of Homeland Security responsible for securing U.S. borders between ports of entry. The Border Patrol was officially established on May 28, 1924 by an act of Congress passed in response to increasing illegal immigration."

ICE er en "nymotens greie" opprettet i panikk etter 9/11.

USA hadde grenser og grensekontroll før den tid også.

Ja mulig du er på riktig spor... det var Dept. of Homeland Security som ble opprettet i 2003 og deretter kom både CBP og ICE etterpå.

Tidligere het det: Immigration and Naturalization Service.  

ICE er ansvarlig for å innbringe og uttransportere ulovlige innvandrere.

Skrevet

Du påstår at jeg hadde TDS, men jeg nevnte ikke Trump i det hele tatt, du har lært et nytt ord, og tror det er et magisk ord(på samme måte som folk tror Hillary Clinton er et kort som gjør at man automatisk vinner)

Følg med i timen i stede for å spamme det nye blanke ordet ditt.

Dette er en tråd om Trump og ICE er noe flere ønsker legge ned da de er mot Trump. Det er naturlig at flere med TDS vil være å finne i en tråd om Trump.

Når du begynner å dra inn fascisme og slaver i din raljering over ICE er det et tegn på det tredje stadiet av TDS. Eller mener du at det kun er stadium 2? Jeg skal ikke være for påståelig der.

Skrevet

Nei det tror jeg ikke, de overlapper hverandre litt da ICE også ha såkalte Border Patrols som beskrevet på deres hjemmesider: https://www.ice.gov/

Hvis du tenker på den saken som står på "forsiden" til ICE.gov, så er det U.S. Border Patrol som er omtalt der (hvis du leser hele saken), så nå synes jeg du kan gi deg.

ICE har sine bestemte oppgaver innenfor DHS, men "defending the border" er ikke en av dem.

Skrevet

Donald Trump er jo selv et godt eksempel på hva fraværet av en far kan bety ..

Ikke bare en fraværende far men en far som på ingen måte la skjul på at Han syns sønnene var en taper.

Trump har så mye daddy issues at Han egentlig burde hvert en stripper på en skikkelig billig nedslitt bar.

Men han var for stygg, mann og rik så i stedet ble han USAs største taper president.

Jeg vedder faren hadde stemt på Hillary bare på trass fordi han kunne ikke fordra sønnen (og viste hvor ubrukelig han er.

• Liker 3
Skrevet

For å være rasist må man faktisk si eller gjøre noe rasistisk.

Så at "negre ødelegger USA" holder ikke for deg? 

• Liker 5
Skrevet

Du mener at noen er rasist bare fordi de bruker n-ordet? Eller fordi de er uenige med deg?

For å være rasist må man faktisk si eller gjøre noe rasistisk.

Nå er det en gang slik at veldig mange av forskjellig nasjonalitet ønsker at vi ikke bruker det, da har man to valg, respektere det eller; fuck it! Sier som jeg vil!

Jeg kan ikke se hvilke negative konsekvenser det har å slutte å bruke et ord veldig mange ser som støtende?

Skrevet

Hvis du tenker på den saken som står på "forsiden" til ICE.gov, så er det U.S. Border Patrol som er omtalt der (hvis du leser hele saken), så nå synes jeg du kan gi deg.

ICE har sine bestemte oppgaver innenfor DHS, men "defending the border" er ikke en av dem.

Jeg er ikke påståelig på noe, saken dreier seg om ICE og om Trumps motstand mot nedleggelse. Etter litt googling ser jeg at ICE sine "agenter" heter HSI (Homeland Security Investigations) og disse følger med på CBP og Coast Guards patruljer. De samarbeider, men hovedfokuset til ICE i forbindelse med innvandring, er å finne de ulovlige og å rettsforfølge og/eller uttransportere disse. Det å legge ned ICE vil gi et feil signal til de som ønsker å ta seg ulovlig inn i landet.

Derfor konkluderer jeg med at dette er et riktig standpunkt å ha for Trump, ikke legg ned ICE

Skrevet

Har de sett amerikanske fengsler.. Ja da får du fasiten der, skandale. Og koster samfunnet og landet USA enorme penger.. Dop, ,hip hop, gjenger. 3 største problemene i USA

Du misforstår. Fengsler er big business og good money for de som driver med denslags. Det er klart de vil ha så mange residivister som mulig. Men man kan jo ikke drive og fengsle hvite amerikanere på den måten, så ...

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...