Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluppet av Cohens advokat, ikke Trumps, og levert til CNN av advokaten, som også er gjest i programmet.

Ifølge Cohen skal dette være et opptak hvor Cohen og Trump diskuterer kjøp av rettighetene til playmate Karen Mcdougal-storyen hvor hun forteller om sin affære med Trump. Dette var en affære Trump har benektet, og da han ble spurt benektet han kjennskap til henne og hva dette dreide seg om. Men her diskuterer han visstnok hysj-penger til henne med Cohen to måneder før valget, og hvordan betalingen skulle skje, som indikerer at han hadde kjennskap.

Det skal visstnok ha vært 4 personer i rommet da denne samtalen fant sted, og det refereres til Allen Weisselberg, CFO i Trump Org, som skal ha assistert i å sette opp transaksjonen.

Robert Costa har snakket med Rudy Giuliani etter sendingen:

https://twitter.com/costareports/status/1021948836233863169

Dukker nok opp noe fra Trump på twitter etterhvert.

Ah ok, er vanskelig å følge sirkuset til tider, er på ferie i tillegg og da er det ekstra kjekt å ha xRun.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uhmm... Hvor mange ganger har du gjentatt den setningen nå?

Én gang per svar til en person som ikke fikk med seg hvorfor jeg brukte det uttrykket. Jeg svarte først bare én gang, men mange klarte tydeligvis enda ikke skjønne det om jeg ikke svarte dem personlig.

Er du litt deranged kanskje? Klarer ikke styre deg selv helt?

Jeg vil heller si naiv om noen som prøver seg på voksenopplæring på folk som hverken har folkeskikk eller argumentasjonsteknikk på plass.

Skrevet

Jeg spør igjen til godeste "Robertaas" (som forsøkte seg så pent her): Hvor mange ganger kan man gjenta fakta før det blir løgn? Og ikke minst: (og dette gjelder deg spesifikt "Robertaas") Hvor mange ganger kan din leder og Gud gjenta løgn før det blir fakta for deg?

Ingenting blir hverken løgn eller fakta av å bli gjentatt selv om senator Cato viste at det i noen tilfeller kunne bli brukt effektivt.

Og jeg har ingen leder eller gud, å tillegge folk slikt er et tegn på lite kontakt med virkeligheten eller tro på at man kan slippe unna med lettvinte retoriske knep.

Skrevet (endret)

Én gang per svar til en person som ikke fikk med seg hvorfor jeg brukte det uttrykket. Jeg svarte først bare én gang, men mange klarte tydeligvis enda ikke skjønne det om jeg ikke svarte dem personlig.

Jeg vil heller si naiv om noen som prøver seg på voksenopplæring på folk som hverken har folkeskikk eller argumentasjonsteknikk på plass.

Ja ja, ingen som tvinger deg til det..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Skrevet

Trump har kommentert Cohen nå:

... presumably...  :wee:

Fra mannen som allerede har løyet om dette med et straight ansikt flere ganger. 

Skrevet

Det blir mere show.

Tror neppe franske bønder er klar for reell frihandel uten subsidier og det blir vanskelig å beklage Trump for å være mot frihandel nå. Tro hvordan mediene klarer lage en spinn på denne slik at de fortsatt kan gi Trump skylden.

Skrevet

Tror neppe franske bønder er klar for reell frihandel uten subsidier og det blir vanskelig å beklage Trump for å være mot frihandel nå. Tro hvordan mediene klarer lage en spinn på denne slik at de fortsatt kan gi Trump skylden.

Trump har nylig annonsert 12 milliarder dollar i økte subsidier til amerikanske bønder (på grunn av redusert eksport som en følge av Trumps "handelskrig" ...  Det koster å kjøpe seg velgere i USA også.

Trump tror fortsatt at momsen i europeiske land er konkurransevridende i USAs disfavør ...

• Liker 3
Skrevet

Hvem er det som faktisk "respond to Trump's statements and political actions irrationally, with little regard to Trump's actual position or action taken."

Hint; Det er ikke motstanderene hans.

Du glemte ett ord: Det er ikke BARE motstanderene hans. :)
Skrevet (endret)

Hvem er det som faktisk "respond to Trump's statements and political actions irrationally, with little regard to Trump's actual position or action taken."

Hint; Det er ikke motstanderene hans.

Folk på alle sider kan selvsagt handle irrasjonelt, men om du leser hele definisjon og ikke bare leter etter en enkelt setning som du kan tolke slik du vil så vil du forstå hva uttrykket dekker.

Det spesielle er at her har vi et veletablert og klart definert uttrykk og så nekter enkeltre rett og slett at uttrykket eksisterer eller påstår innbitt at uttrykket har helt motsatt innhold. Og ved sine egne handlinger demonstrere  disse personene faktisk uttrykkets validitet.

Endret av robertaas
Skrevet (endret)

"ikke de som utgjør Trumps base som ikke lider av dette." - Fixed.

Litt utydelig kanskje, men som Trump sier; det kan puttes inn i transcriptet så det blir rett.

Litt sånn "double negative". Også kjent som Trumps "the dog ate my homework-defense".

Ellers ligger landskapet åpent for moderat besnærende Trump-omskrivninger:

I don't see why it wouldn't be Russia.

Mexico won't pay for it.

It wasn't the biggest tax cut in history.

WH isn't operating like a smooth machine.

I haven't got the best people.

It wasn't the biggest crowd size.

It wasn't locker room talk.

I haven't got no problem down there.

En av disse har han faktisk prøvd seg på. Alle de andre er mest sannsylig sanne påstander for den 70+ år gamle presidenten.

Bygones... middag!

Endret av xRun
  • Liker 4
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...