Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 Live nå:

Riksrettssiktelsen mot Trump ifbm. stormingen av Capitol overleveres av Huset til Senatet. Siktelsen leveres skriftlig og kunngjøres muntlig for Senatet.

Live i nyhetskanaler og på nett:

 

Alternativ stream:

Spoiler

 

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (15 timer siden):

Hva har det å gjøre med Trump og tråden?

Når Graavik skrev "...håper virkelig Rudy G må betale for oppførselen sin..."

Og du quotet og svarte: "...Enig..."

Så ville jeg vite hvordan dere resonnerte. En måte å gjøre det på var å presentere en sak med noen likhetstrekk: Powels løgn til FN.

 

Politikere (og deres hjelpere) har løyet til folket også før Trump. Med dødelig utfall. Å gå opp grensene for hva som er akseptabelt og ikke på en generell måte er noe jeg finner interessant.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (13 timer siden):

Han klarer nok å lyve utenfor retten og skaper mer usikkerhet rundt valgene.  Husk at noe rundt 40% av landet ikke akseptere faktumet at rettene kastet bort alle Guilianis rettsaker, selv når dommerne var Trump støttere.

Men har Trump og Giuliani samme interesse av å skape usikkerhet rundt valget nå lengre? Muligheten for å vinne 2020-valget er vel nå gitt opp, selv av Trump. Og donasjoner har vel også forhåpentlig tørket inn. Har Donald en reell interesse av å stå i kulissene i politikken uten selv å være President?

Eller er det viktigere å unngå å måtte gjøre store utbetalinger etter en rettssak og å unngå evt straff?

-k

Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 time siden):

Men har Trump og Giuliani samme interesse av å skape usikkerhet rundt valget nå lengre? Muligheten for å vinne 2020-valget er vel nå gitt opp, selv av Trump. Og donasjoner har vel også forhåpentlig tørket inn. Har Donald en reell interesse av å stå i kulissene i politikken uten selv å være President?

Jeg tror de har stor interesse av det. Veldig mange av supporterne deres tror fortsatt på disse løgnene og konspirasjonsteoriene, og Trump nyter godt av å bevare så mange som mulig av disse enten han har politiske eller kommersielle ambisjoner. Det er blant annet derfor også relativt mange av republikanerne i kongressen fortsatt hevder utad at de tror på dette, redde for å miste velgere. Det er påfallende få som har sagt "jeg tok feil". Faktisk er det ingen av dem. Trump kommer aldri til å gjøre det, han vil fortsette å hevde at han vant valget og gjøre det han kan for å tjene penger på den løgnen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, knutinh said:

Har Donald en reell interesse av å stå i kulissene i politikken uten selv å være President?

Han ser nok på det som en potensiell mulighet for å tjene penger, samt og opprettholde persondyrkelsen av ham selv.

Han tjener ikke så mye på eiendommene sine, så han må nok satse på at merkevaren Trump fortsatt kan selge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (8 minutter siden):

Han ser nok på det som en potensiell mulighet for å tjene penger, samt og opprettholde persondyrkelsen av ham selv.

Han tjener ikke så mye på eiendommene sine, så han må nok satse på at merkevaren Trump fortsatt kan selge. 

Det er alltid vanskelig å spekulere i hva han tenker, og om han evt bare følger øyeblikkets impuls.

Men for meg virker det som om det har vært mye huffing og puffing for å pumpe opp massene for enten å tvinge igjennom et statskupp, eller å få inn et maksimum av donasjoner.

Når luften har gått ut av ballongen så ser jeg ikke for meg at Trump er typen som har interessen av å være engasjert i politikk uten å få være head honcho med airforce1, militærparader og sånt. Jeg tror ikke at han har en dyp interesse av å utforme politikken og påvirke, en kongemaker og syvende far i huset i GOP. jeg tror han er mest interessert i hornorkester som spiller med ham som æresgjest.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Når Graavik skrev "...håper virkelig Rudy G må betale for oppførselen sin..."

Og du quotet og svarte: "...Enig..."

Så ville jeg vite hvordan dere resonnerte. En måte å gjøre det på var å presentere en sak med noen likhetstrekk: Powels løgn til FN.

 

Politikere (og deres hjelpere) har løyet til folket også før Trump. Med dødelig utfall. Å gå opp grensene for hva som er akseptabelt og ikke på en generell måte er noe jeg finner interessant.

-k

Generellt sett burde alle betale en pris når de lyver.(ikke i alle omstendigheter).  

Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

Men har Trump og Giuliani samme interesse av å skape usikkerhet rundt valget nå lengre? Muligheten for å vinne 2020-valget er vel nå gitt opp, selv av Trump. Og donasjoner har vel også forhåpentlig tørket inn. Har Donald en reell interesse av å stå i kulissene i politikken uten selv å være President?

Eller er det viktigere å unngå å måtte gjøre store utbetalinger etter en rettssak og å unngå evt straff?

-k

Trump klarer aldri å innrømme at han løy pga nevrosen sin og Guiliani blir dømt skyldig hvis han innrømmer det 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (4 timer siden):

 Har Donald en reell interesse av å stå i kulissene i politikken uten selv å være President?

-k

Alt som setter DT i sentrum er interessant for ham. Han har stort behov for å bli sett, æret og beundret....hele psyken hans er sentrert rundt dette, og man har jo sett hvor langt han er villig til å gå for å oppnå det. Når han i tillegg kan melke penger og kontroll ut av det, er det perfekt. Jeg kan forstå hvorfor det er så stor redsel for å havne på hans 'fiende-liste' og bli utsatt for hans hevngjerrighet. Eneste måten jeg kan se rundt dette, er at han frataes retten til nye politiske verv, da vil hans innflytelse visne bort etter hvert. Det vil også ha en signal-effekt overfor andre politikere som tenker å følge i hans fotspor.

Endret av SilverShaded
  • Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (2 minutter siden):

Alt som setter DT i sentrum er interessant for ham. Han har stort behov for å bli sett, æret og beundret....hele psyken hans er sentrert rundt dette, og man har jo sett hvor langt han er villig til å gå for å oppnå det. Når han i tillegg kan melke penger og kontroll ut av det, er det perfekt. Jeg kan forstå hvorfor det er så stor redsel for å havne på hans 'fiende-liste' og bli utsatt for hans hevngjerrighet. Eneste måten jeg kan se rundt dette, er at han frataes retten til nye politiske verv, da vil hans innflytelse visne bort etter hvert.

Enormt mindreverdighetskompleksen sin gjør det umulig for Trump å innrømme at han tapte.  Det er hovedgrunnen til at han gjorde så mye feil og rart som var selvdestruktive 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (4 minutter siden):

Enormt mindreverdighetskompleksen sin gjør det umulig for Trump å innrømme at han tapte.  Det er hovedgrunnen til at han gjorde så mye feil og rart som var selvdestruktive 

Vel...personlig tror jeg ikke han lider av mindreverdighetskompleks. Tvert imot tror jeg at han har en svært overdrevet oppfatning av sin egen perfekthet. Hans alternative virkelighet er tuftet på dette selvbildet, og alt som ikke støtter det avvises blankt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SilverShaded skrev (8 minutter siden):

Vel...personlig tror jeg ikke han lider av mindreverdighetskompleks. Tvert imot tror jeg at han har en svært overdrevet oppfatning av sin egen perfekthet. Hans alternative virkelighet er tuftet på dette selvbildet, og alt som ikke støtter det avvises blankt.

Mindreverdighetskompleksen sin fører til en overdrevet oppfatning av sin egen perfekthet og også sin narsissisme.  Innrømmer han feilene sine så må han føle de negative følelsene sine at han egentlig mener han er lite verdt, akkurat som faren sin fortalte ham hele sitt liv. Det skremmer han og fører til mye dumt og selvdestruktivt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

SilverShaded skrev (15 minutter siden):

Vel...personlig tror jeg ikke han lider av mindreverdighetskompleks. Tvert imot tror jeg at han har en svært overdrevet oppfatning av sin egen perfekthet. Hans alternative virkelighet er tuftet på dette selvbildet, og alt som ikke støtter det avvises blankt.

Det er vel ganske vanlig å kompensere for komplekser ved å prøve å framstå ekstremt selvsikker. En selvsikker person tåler at man gjør narr av ham fordi han vet at han har verdi og er verdt å elske. En mer usikker person mangler denne tryggheten og må kontinuerlig ha bekreftelse på at han har verdi.

-k

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet at jeg ikke kommer til å se det, fordi det ikke er moralsk akseptabelt å klabbe til mennesker som kaster bort skattepenger på å ta ut høyere lønn en folka som koster gatene -- selv om sistnevnte både er mer kvalifisert til å styre landet og er en bedre bruk av skattepenger -- og det å se folk som knapt er kvalifiserte til å knytte skoene sine og burde ha forbud mot å knytte barn sine skolisser, av flere grunner enn én, er så sykt frustrerende at både hjernen og hjertet mitt forsøker å ta selvmord gjennom overpusting og å forsøke å drukne meg når jeg drikker kaffe.

...jeg mener... jeg husker fremdeles de som forsvarte sin opposisjon mot å bekrefte Biden, som nå sier at de ikke stemte mot å bekrefte Biden -- når de stemte mot å bekrefte Biden -- og genuint tror at de stemte for å bekrefte Biden fordi Biden ble bekreftet, og mener at det fritar dem fra ansvaret for sine valg som åpenbart burde fått dem avsatt som ledere for sine stater fordi konspirasjonsteoretikere og løgnere uten bakkekontakt ikke fortjener politiske verv, og fordi folket som valgte dem fortjener bedre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:

Flere medier melder at jurister som var leid inn for å representere Trump under riksrettssaken etter stormingen av Capitol har sluttet.
Først skal 2 av juristene ha forlatt teamet, deretter skal 3 andre jurister også ha forlatt teamet.
 

Trump attorneys have left legal team, less than two weeks before impeachment trial
https://www.cbsnews.com/news/trump-attorneys-part-ways-with-legal-team/

Sitat

South Carolina attorney Butch Bowers, who was expected to be the lead attorney, and Deborah Barbier are no longer part of his team, Trump spokesman Jason Miller said Saturday night.


Trump loses lead impeachment lawyers days before Senate trial
https://www.nydailynews.com/news/politics/us-elections-government/ny-trump-impeachment-lawyers-20210131-3qms24kzfrc2vbx2axbc72dxyq-story.html

Sitat

Three more lawyers quit after Bowers’ and Barbier’s departures were reported, CNN reported.
Two of the other departed lawyers were identified by the AP as Greg Harris and Johnny Gasser, former federal prosecutors from South Carolina.
Trump ally Sen. Lindsey Graham (R-S.C.) was involved in recruiting Bowers to the legal team.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (12 timer siden):

Siste:

Flere medier melder at jurister som var leid inn for å representere Trump under riksrettssaken etter stormingen av Capitol har sluttet.
Først skal 2 av juristene ha forlatt teamet, deretter skal 3 andre jurister også ha forlatt teamet.

 

Man kan jo lure på om de to første ble avsatt av DT, fordi de ikke ville planlegge et forsvar basert på valgjuks ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...