Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234
Maabren skrev (3 timer siden):

...elite-demokratane har krav om at hillary clinton må bli biden's visepresident for den drahjelpa biden nå får til å vinne primærvalget. Godt mulig at målet da blir å kjøre ein "biden-er-sjuk-og-svak" kort tid før valgkampen mot trump starter samt bruke hc som brekkstang mot trump. Hc vil muligens angripe valgkamprundene mot trump litt annleis enn sist forsøk. Kanskje den einaste reelle sjansen demokratane har for å vinne presidentvalget.

Jeg er relativt trygg på at Hillary Clinton fremdeles ikke er valgbar som president. Husk at da hun tapte mot Trump, var det ikke bare Trump sin fortjeneste, men at Clinton er uspiselig for mange demokrater. Inntrykket av Clinton har ikke bedret seg de siste årene, tvert imot.

Åpenbart har Biden kognitiv svekkelse. Sammenlign med den eldre Bernie, som fremstår skarp i alle henseender. Det blir sagt at Clintons eneste sjanse til å bli president, er at Biden vinner valget med henne som visepresident. Men jeg kan ikke forestille meg at demokratene kan vinne mot Trump med en senil gammel mann. Biden minner litt om Reagen i sitt siste år, det er vel enighet om at han da var svekket kognitivt, selv han hadde ikke blitt valgt til en ny periode hvis det var mulig.

Med Trump som leverer på alle plan, og demokrater som roter det til for seg selv, er det vanskelig å se hvordan amerikanerne ikke vil gi Trump fire nye år. Det måtte være om ting rakner for eksempel på grunn av coronaviruset. Økonomien kan rammes hardt, samtidig kan det bli vanskelig å avholde valgmøter ved eventuelt forbud mot store forsamlinger. Det vil ramme Trump hardest, fordi demokratene har media på sin side.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

xRun skrev (På 29.2.2020 den 23.07):

Overhodet ikke. Jeg presiserte hva Trump sa var det totale antallet, han brukte også ordet "total" i denne sammenhengen, selv om det kjente totale antallet smittede i USA var 4X høyere enn hva Trump hevdet. Han presiserte ikke at det han beskrev som det totale antallet ikke inkluderte amerikanere som var smittet utenlands og repatriert.

Du har en interessant måte å misforstå og feilrepresentere Trump på, som gjør meg oppriktig nysgjerrig på hvordan du tenker. Se 55:40 ut i videoen du postet her, der sier den høyt anerkjente helseeksperten følgende: "But the majority is in that risk group." Hvis Trump hadde sagt dette, ville det blitt slått stort opp som nok en løgn fra Trump, ikke minst fra deg, tror jeg: Det er ikke riktig at majoriteten er i risikogruppen! Hva tenker du om det sitatet? Mener du det er løgn, hvis ikke, med hvilken begrunnelse?

Jeg er spent på hva du svarer, for jeg håper det kan lære meg noe.

Lenke til kommentar
Miri skrev (13 minutter siden):

Se 55:40 ut i videoen du postet her, der sier den høyt anerkjente helseeksperten følgende: "But the majority is in that risk group." Hvis Trump hadde sagt dette, ville det blitt slått stort opp som nok en løgn fra Trump, ikke minst fra deg, tror jeg: Det er ikke riktig at majoriteten er i risikogruppen! Hva tenker du om det sitatet? Mener du det er løgn, hvis ikke, med hvilken begrunnelse?

Jeg er spent på hva du svarer, for jeg håper det kan lære meg noe.

Som Dr. Fauci indikerer noen sekunder tidligere: Dette dreier seg om majoriteten av de som "get into trouble". Fra ca. 55m15s.
Altså: "The vast majority of the people who get into trouble do have these underlaying conditions", altså majoriteten av de som blir alvorlig syke eller dør "is in that risk group".
Hadde Trump kvalifisert uttalelsene sin på lignende måte, valgt sine ord med omhu og hatt like rett som Dr. Fauci her når du tar uttalelsen i kontekst, så hadde det vært uproblematisk. Håper jeg oppfylte ønsket ditt og du lærte noe da... muligens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234

 

xRun skrev (7 timer siden):

Som Dr. Fauci indikerer noen sekunder tidligere: Dette dreier seg om majoriteten av de som "get into trouble".

Jeg ble veldig glad for svaret ditt, for det viser at du faktisk tar hensyn til kontekst når du prøver å forstå hva andre mener. Men da melder det seg et nytt spørsmål: Hvorfor gjør du ikke det samme når du tolker Trump? Selv når du får påpekt konteksten av andre, så holder du fast på at han skal forstås løsrevet fra det han snakker om. Jeg prøver å forstå hvorfor du gjør dette. Kommuniserer Trump på et nivå som gjør konteksten vanskelig tilgjengelig, eller er det viljen til lytteren det står på?

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
Miri skrev (1 time siden):

 

Jeg ble veldig glad for svaret ditt, for det viser at du faktisk tar hensyn til kontekst når du prøver å forstå hva andre mener. Men da melder det seg et nytt spørsmål: Hvorfor gjør du ikke det samme når du tolker Trump? Selv når du får påpekt konteksten av andre, så holder du fast på at han skal forstås løsrevet fra det han snakker om. Jeg prøver å forstå hvorfor du gjør dette. Kommuniserer Trump på et nivå som gjør konteksten vanskelig tilgjengelig, eller er det viljen til lytteren det står på?

Å fokusere på meg og deg og analyse av trådens deltageres kognitive evner, motivasjoner og annen metadebatt er en avsporing fra trådens tema. Det har vært rikelig eksempler på sånt fra flere andre tidligere i tråden, og ender typisk opp som en ryddejobb for moderator. Like greit å droppe det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
xRun skrev (30 minutter siden):

Å fokusere på meg og deg og analyse av trådens deltageres kognitive evner, motivasjoner og annen metadebatt er en avsporing fra trådens tema.

Er ikke du den største bidragsyteren til denne tråden? Tenk om alt er basert på dine misforståelser. Tenk om det er bevisst fra din side. Er da hele tråden bare trolling? Ja, det skulle bli litt av en ryddejobb. Moderator bør også være interessert i at dette blir avklart.

Så ser frem til at du besvarer spørsmålet: Det skjer gang på gang at du blir tatt i å tolke Trump på uærlig vis, ved å ta uttalelser ut av sammenheng. Vi har allerede avklart at du ikke gjør dette med andre. Da er det store spørsmålet hvorfor du behandler Trump på denne måten. Enten snakker han over ditt hode, eller så er du bevisst uærlig.

Ser frem til en avklaring av dette.

Hvis Trump snakker litt over ditt hode, så kan vi andre fortsette å hjelpe deg med å oppklare misforståelser. Men er du bevisst uærlig, så fører du oss alle bak lyset og da er dette bare en trolleltråd som bør stenges.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar

Siste:
Flere aviser og nyhetskanaler melder i dag at Facebook har fjernet poster lagt ut av Trump-kampanjen som inneholdt linker som angivelig skulle gå til USA's offisielle manntallsskjema for 2020, men isteden førte til en fundraising-side for kampanjen hvor besøkende også ble bedt om personlige opplysninger.
Ifølge nyhetsdekningen skal kampanjeorganet "Make America Great Again Committee" være en del av Trumps offisielle gjenvalgskampanje, og er støttet av RNC.
Ifølge Facebook skal disse postene fra presidentens gjenvalgskampanje ha gitt villedende informasjon vedr. det offisielle manntallsskjemaet som tas i bruk neste uke, og ble karakterisert som disinformasjon i strid med Facebooks vilkår.
 

Facebook Removes Trump Campaign Ads, Citing Census Interference Policy
https://www.wsj.com/articles/facebook-removes-trump-campaign-ads-over-census-interference-policy-11583440198
"Facebook Inc. removed Trump campaign ads that referred to a census, saying they violated a company policy aimed at preventing disinformation and other interference with the nationwide 2020 census, which goes online next week."

Facebook Removes Misleading Trump Census Ads
https://www.nytimes.com/2020/03/05/technology/facebook-trump-census-ads.html
"WASHINGTON — Facebook said on Thursday that it had removed misleading ads run by President Trump’s re-election campaign about the 2020 census, in a stand against disinformation ahead of the decennial population count that begins next week."

Facebook removes 'deceptive' Trump census ads
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-51730185

Spoiler

"The adverts were paid for by the "Trump Make America Great Again Committee", a part of Mr Trump's official re-election fundraising efforts.
It is backed by the Trump campaign and the Republican national party.
It owns and operates the Facebook pages of both Donald Trump and Mike Pence, which ran the controversial adverts.
The adverts were "deceptive" and "unacceptable", said Vanita Gupta, president and CEO of The Leadership Conference on Civil and Human Rights, which helped Facebook craft its policy on census interference.
"If Trump says a fake census is 'official', people are going to think its official," she said in a series of tweets. "Trump's deceptive ads will confuse people about how and when to participate in the 2020 Census, threatening their right to get counted and bring resources and political power to their communities.
"

 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
debattklovn skrev (5 timer siden):

Dette er gode nyheter for en viruspresset amerikansk økonomi. 

Trumps hjemhenting av produksjon har ikke bare ført til at økonomien går så det griner, virusproblematikken viser også at samfunnet blir mindre sårbart når produksjonen foregår innenlands. Helsedirektøren i Norge tok opp dette tidligere i uken. De siste 15-20 årene har produksjonen av livsviktig helsemateriell blitt gjort i Kina og andre asiatiske land, et viktig tiltak de vil gjøre nå, er å ta tilbake deler av produksjonen. Akkurat det Trump har fått ramsalt kritikk for, altså.

Dette handler om nasjonalisme vs. globalisme. Virusproblematikken gjør det tydelig at fri flyt og en sammenvevd økonomi gjør alle mer sårbare.

Lenke til kommentar

Straks live:
Briefing fra VP Mike Pence og hans Corona task force.
Dette kommer samtidig som antall påviste smittede har passert 265, antall døde 14.

Live i nyhetskanaler og på nett når det starter (ofte litt forsinket):


Alternativ stream:

Spoiler

 

 


Kort sammenfattet:
Cruiseskipet utenfor San Francisco har 3500+ personer ombord, 46 personer ble testet, 21 testet positiv, 2 av disse er passasjerer, 19 er mannskap.
Ila. briefingen gikk antall døde i USA opp 1 til 15, denne var i Washington State, clusteret i/ved eldrehjemmet.

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar
3 hours ago, Miri said:

virusproblematikken viser også at samfunnet blir mindre sårbart når produksjonen foregår innenlands

Vi snakker altså om en problematikk som selv ikke verdens ledende eksperter aner omfanget av, langt mindre hva det "måtte vise" politisk sett, men du kan altså allerede slå fast at USA, under Trump, står fast som fjell i det hele?

Og det takket være mannen som gjort det han kan for å bygge ned det USA hadde av forsvar mot denne typen scenarioer, mye fordi han har et smålig hat mot Obama og det han forsøkte å gjøre for å beskytte amerikanske borgere mot nettopp den typen scenarioer som nå står i fare for å utspille seg?

At USA har 260 smittede og 15 dødsfall til tross for at de kun har testet 1500 personer beroliger naturligvis alle amerikanere. Ingenting å se her... move on. MAGA og sånn...

https://www.nrk.no/urix/koronaviruset_-usa-har-testet-1500-personer_-sor-korea-140.000-1.14932188

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Miri skrev (20 timer siden):

 

Jeg ble veldig glad for svaret ditt, for det viser at du faktisk tar hensyn til kontekst når du prøver å forstå hva andre mener. Men da melder det seg et nytt spørsmål: Hvorfor gjør du ikke det samme når du tolker Trump? Selv når du får påpekt konteksten av andre, så holder du fast på at han skal forstås løsrevet fra det han snakker om. Jeg prøver å forstå hvorfor du gjør dette. Kommuniserer Trump på et nivå som gjør konteksten vanskelig tilgjengelig, eller er det viljen til lytteren det står på?

Setter pris på din entusiasme - men det er bare å gi opp. Vi er mange som har prøvd med en kommentar om at det er vel negativ vinkling i denne tråden, men det har ingen som helst virkning.

Svaret du fikk på din kommentar forteller det meste.

Ts startet tråden med et ønske om generell saklig diskusjon om Trump, men det er vel ikke akkurat det som har skjedd ?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, nirolo said:

Jeg har ikke fått med meg dette. Har du noen tall på hvor mye tidligere utenlands produksjon som har blitt flyttet til usa takket være Trump? 

Alle Trump-positive nyhetssaker første to årene handlet om dette. Så det klarer du nok å finne selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Trumps fung. stabssjef Mick Mulvaney forlater stillingen, og blir spesialutsending til Nord-Irland. Dette skal ha vært en jobb Mulvaney ønsket.
Inn i hans sted kommer rep. Mark Meadows (R-NC) som ny fung. stabssjef.

Trump Says Rep. Mark Meadows Will Take Over as White House Chief of Staff
https://www.wsj.com/articles/trump-says-rep-mark-meadows-will-take-over-as-white-house-chief-of-staff-11583543712

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Miri skrev (På 5.3.2020 den 16.55):

Jeg er relativt trygg på at Hillary Clinton fremdeles ikke er valgbar som president. Husk at da hun tapte mot Trump, var det ikke bare Trump sin fortjeneste, men at Clinton er uspiselig for mange demokrater.

Hadde valget utelukkende vært basert på popular vote så ville hun ha valgt valget.. 3 millioner flere stemmer. 

Electoral collage som Trump klaget over i valgkampen som han påsto rigget valget gjorde at han vant. At du så påstår at hun ikke er valgbar gir jo altså ingen mening. Hun vant i feile stater.

 

image.png.68a35dab76244bdf40e179b6fb9fa899.png

 

 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234
Omnia vincit amor skrev (3 timer siden):

Hadde valget utelukkende vært basert på popular vote så ville hun ha valgt valget.. 3 millioner flere stemmer.

Du sier at dersom reglene hadde vært tilpasset den tapende part, så hadde hun vunnet ... Gir det noen mening? Dette er som å si at den som vant lengdekonkurransen ikke hadde vunnet hvis vi hadde målt høyden på hoppet isteden.

Valgkampstrategien hos alle parter legges opp etter regelverket som er vedtatt på forhånd, om reglene var annerledes, ville også strategien vært annerledes. Med andre ord, hvis målet var å vinne "popular vote", ville valgkampen blitt ført helt annerledes og gitt et annet resultat på den målestokken.

Hillary Clinton er mektig upopulær hos demokratene, sine egne, har du ikke fått med deg det? Til og med CNN laget en sak om det ett år etter valget, da det kom målinger som viste at Trump var historisk upopulær for en president ett år i sin første periode. Det oppsiktsvekkende var at Clinton var enda mer upopulær. Og hun tapte faktisk mot Trump, en kandidat som ingen egentlig ville ha, og ingen levnet ham en sjanse. Det er jaggu godt gjort.

Endret av Slettet+9817234
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...