Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Red Frostraven said:

 

Nei, han viser null forståelse for kritikken av Trump, og viser ingen forståelse for hva Trump har gjort -- eller motivasjonen til hva Trump har gjort.

I motsetning til meg så viser ikke professoren til et eneste konkret moment Trump faktisk kritiseres for som er alvorlig -- og han formidler ingen konkrete momenter som unnskylder Trump.

Jeg mener.
Trump er en svindler og forræder, sannsynligvis serieovergriper -- og dette finnes rekker på rekker av konkrete beviser for.
At Trump gjør noe særlig godt som ikke eksplisitt gagner ham selv eller hans korrupte allierte, i innland eller utland, helt direkte finnes ingen konkrete beviser for.

Jeg husker nemlig alt som er godt.

+Fengselsreformen med bipartisan støtte
+Han har faktisk klart å bruke sharpien sin til å signere lover i effekt, som faktisk er jobben hans

0: Han tar æren for oppturer på aksjemarkedet -- hovedsakelig drevet av teknologiselskapene som taper mer og mer terreng til Kina
0: Han tar æren for arbeidsledigheten, som i hovedsak er lav fordi store mengder vestlige arbeidere har gått ut av arbeidsstokken etter finanskrisen og blitt pensjonister og uføre, eller har gitt opp å forsøke å finne seg jobb.

-Skatteletten var skreddersydd å gi ham selv og hans allierte penger, og ikke laget for å påvirke USA sitt marked eller langsiktige vekst. Positive resultater er eventuelt tilfeldige.
-Han underslår statens midler og bryter grunnloven helt tydelig ved å la Secret Service overbetale ham, personlig, for å bo på hans hoteller mens han selv ikke gjør jobben sin, i en presidentstilling jeg ikke vet om noen president tidligere som har arbeidet mindre i enn Trump
-Han har ekstremt dårlig arbeidsmoral, og bruker mesteparten av tiden sin på å se på TV eller snakke med venner på telefon.
-Han har samtaler off record med statsledere fra andre land som han arbeider for, ganske blatant, gjennom lovforslagene hans adminstrasjon forsøker å presse gjennom; Pro-Israel, pro-Russland, pro-Saudi-Arabia
-Det er tydeligere beviser for at han arbeider på vegne av egen fortjeneste og utenlandske aktører som står bak at han har unngått personlig konkurs enn for at han jobber for USA
-Han ansetter mennesker i bytte mot politiske tjenester
-Han ansetter barna til tro tjenere til tulle-jobber, utelukkende for å gå dem ekstra penger og gjøre dem mer avhengige av ham og hans kriminelle familie

...det er umulig å liste opp alt som har blitt avdekket som er så kritisk negativt at en norsk regjering ville måtte gått av.
Og det er ikke forskjeller i politikk, det er forskjeller i moral -- eller forståelse av hva som skjer.

Jeg vet at forståelsen min er langt over gjennomsnittlig god -- uavhengig av politisk syn.
Altså gjenstår moral, eller at Trump-supportere ikke forstår hva som foregår.

Jeg tror ikke at de er psykopater -- selv om mange definitivt er fascister.
Men de fleste som støtter Trump må simpelthen være desinformerte konservative som klinger til den politiske familien sin, uten å forstå hva deres politiske familie sine autoriteter, som de følger blindt, driver med for tiden.

Kesler mener Trump er både amoralsk og korrupte men mener at staten og «establishment» er enda mer amoralsk og korrupt og det er hovedgrunnen til at Trump har blitt president slik at Han kan knuse normene og politikk som ødelegger landet

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, jjkoggan said:

Kesler mener Trump er både amoralsk og korrupte men mener at staten og «establishment» er enda mer amoralsk og korrupt og det er hovedgrunnen til at Trump har blitt president slik at Han kan knuse normene og politikk som ødelegger landet

 

Hehe. Ingenting slår korrupsjon som en annen form for korrupsjon. Jeg så tall tidligere i dag om at 57% vil stemme mot  Trump. Da tenker jeg - Hva så? Stemmene vil bli underkjent. Det er jo i all hovedsak hva riksretten pekte på. Man bryr seg ikke, og Trump vil kunne kaste ut hva han enn vil.

Dictator 101.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, fokkeslasken said:

Hehe. Ingenting slår korrupsjon som en annen form for korrupsjon. Jeg så tall tidligere i dag om at 57% vil stemme mot  Trump. Da tenker jeg - Hva så? Stemmene vil bli underkjent. Det er jo i all hovedsak hva riksretten pekte på. Man bryr seg ikke, og Trump vil kunne kaste ut hva han enn vil.

Dictator 101.

Ikke NOK bryr seg enda.  Grunnloven ble skrevet slik at mye mer enn 57% må bry seg til å avsette presidenten   

Dette gjorde de til å unngå stadig parliamentariske turmoil.  

Lenke til kommentar
2 hours ago, CommanderKeen said:

Se her ja. Her snakker Trump om å drepe doplangere etter «a quick but fair trial». Kanskje har ikke Kina et dopproblem, men denne typen behandling av folket gjør at Kina har ganske store menneskerettighetsproblemer. 

Trump beundrer og er misunnelig på autoritære ledere som ikke plages av demokratiske spilleregler. Han skjønner ikke hvorfor han ikke kan gjøre som han vil i alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 2/9/2020 at 4:53 PM, jjkoggan said:

Hvilke skitne triks peker du på?

Sånn i farten kan man hvertfall nevne at man kan nekte vitner  til sin egen rettssak. Bare der har man vel lagt lista for at man ikke er en reell rettsstat lengre.

Man snakker åpent om hevnhandlinger fra presidenten (som da han sparket Vindman) som om det er normalt i en rettsstat.
Det omtales som normalt at partimedlemmer skremmes til taushet.
Man har snakket åpenlyst om at det er greit å jukse så lenge man selv tror det vil tjene landet.

Og får jeg legge til at dersom jeg hadde skrevet samme liste til noen som kjente Russland like godt som USA så hadde de ikke kunne sagt hvilket av landene jeg snakket om. Gratulerer. Dere er nå vanskelige å skille fra et land som har som uttalt mål å vise resten av verden at demokrati ikke fungerer.

I et land hvor alle presidentvalg avgjøres med hårfin margin er dette et miljø hvor man helt fint kan trikse med resultatene et par-tre prosent for å vinne valget. Helt uten at noen sier imot det selv om "alle" vet det har skjedd.
Bare sleng på den vanlige velgerprofileringen av typisk demokratiske velgere samt de nå akk så kjente telleproblemene av stemmer som alltid skjer hos dere. Mon tro om ikke slikt kommer til å skje i år også i områder som favoriserer Trumps motstandere.

Jeg føler meg ganske sikker på at etter dette vil slike valgproblemer blir mye større, og Trump vil vinne uansett hvor mange som egentlig vil ha ham som president.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
42 minutes ago, tom waits for alice said:

Jeg er nesten mer bekymret for at endel amerikanere faktisk lytter, og synes det er helt greit... 

Geir :)

https://terikanefield-blog.com/how-trumps-lies-keep-him-in-power/

Quote

Many of Trump’s supporters and surrogates know he’s lying and they love it. Trump’s base sees his lies as “fighting back.”

(…)
When Trump lies, his “enemies” become enraged. The “lions” spin in circles trying to disprove the lies. This creates a self-fulfilling loop: The more outraged Trump’s critics become, the more energized his base.

Trump’s supporters also understand that the lies are destructive—and they want to destroy. So the lies do double duty.

 

https://slate.com/news-and-politics/2018/10/trump-lies-kavanaugh-khashoggi.html

Quote

Trump is open about his disdain for law. In April, he told an audience in Michigan that “our laws are so corrupt and stupid.”

Trump is also clear about why he is breaking these laws. The entire point of Trump’s campaign to “Make America Great Again” is to lead us back to a time before the civil rights movement, before laws against insider trading, before the New Deal and federal agencies that regulate the commerce of plutocrats. This was an era of white male supremacy. The rich paid no income taxes and there was no minimum wage, so the wealthy lived like royalty. His thinking is akin to the way past activists viewed sit-down strikes. Like these past civil dissenters, Trump views himself as breaking the laws that he doesn’t believe should exist, which includes most of the laws and regulations put in place since the 1930s.

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, fokkeslasken said:

Sånn i farten kan man hvertfall nevne at man kan nekte vitner  til sin egen rettssak. Bare der har man vel lagt lista for at man ikke er en reell rettsstat lengre.

Man snakker åpent om hevnhandlinger fra presidenten (som da han sparket Vindman) som om det er normalt i en rettsstat.
Det omtales som normalt at partimedlemmer skremmes til taushet.
Man har snakket åpenlyst om at det er greit å jukse så lenge man selv tror det vil tjene landet.

Og får jeg legge til at dersom jeg hadde skrevet samme liste til noen som kjente Russland like godt som USA så hadde de ikke kunne sagt hvilket av landene jeg snakket om. Gratulerer. Dere er nå vanskelige å skille fra et land som har som uttalt mål å vise resten av verden at demokrati ikke fungerer.

I et land hvor alle presidentvalg avgjøres med hårfin margin er dette et miljø hvor man helt fint kan trikse med resultatene et par-tre prosent for å vinne valget. Helt uten at noen sier imot det selv om "alle" vet det har skjedd.
Bare sleng på den vanlige velgerprofileringen av typisk demokratiske velgere samt de nå akk så kjente telleproblemene av stemmer som alltid skjer hos dere. Mon tro om ikke slikt kommer til å skje i år også i områder som favoriserer Trumps motstandere.

Jeg føler meg ganske sikker på at etter dette vil slike valgproblemer blir mye større, og Trump vil vinne uansett hvor mange som egentlig vil ha ham som president.

Russland er bestevennen til Trump og GOP: https://terikanefield-blog.com/why-the-gop-prefers-russia/

Quote

Russia has been beckoning to America’s far right wing for decades, presenting Russia as the savior of white majority rule.

Russian money helped radicalize the NRA into an extremists group.

Remember Paul Hasson, they guy who planned to mass murder liberals? I was struck by a phrase on page 3 of the Motion for his Pre-Trial Detention. Hassen talked of “Looking to Russia with hopeful eyes . . .”


(…)

The GOP is lining up behind Trump partly from fear (he crushes anyone who opposes him), and partly because they see growing diversity (and the Democratic party, which embraces that diversity) as an existential threat.

They prefer white-male-rule oligarchy, so they’re willing to let Trump turn the U.S. into a post-Soviet style mafia state.

 

Endret av ism_InnleggNO
Lenke til kommentar
5 minutes ago, ism_InnleggNO said:

"Many of Trump’s supporters and surrogates know he’s lying and they love it. Trump’s base sees his lies as “fighting back.” "

Dette er grunnen til at jeg sier det begynner å bli som i Russland. Dette er nettopp grunnen til at Putin er så populær. En ikke uvanlig russisk tanke er at dersom man klarer bli valgt viser det styrke, og det vil de ha. Litt juks er ikke å synke for dypt. Litt mord på journalister er greit bare man ikke sier det høyt. Litt fengsling av politiske motstandere er greit så lenge man kan peke på noe mer enn bare at de var uenige. De neste fire årene i USA kan bli spennende når man ser hvordan det er der hvor Trump henter inspirasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...