Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

8 minutes ago, Zork said:

Nei, det gjør dere ikke.

Dere er helt klar over hva dere støtter. 

Dere trenger ikke late som om dere ikke skjønner hva som foregår - ignorans er ingen unnskyldning her. Så dumme er dere ikke.

Det som foregår er at mange folk er fulle av Trump-hat og derfor vrir virkeligheten for å gjøre alt fyren gjør til å bli negativt. 
Som det som ble skrevet over her om OK-symbolet. Snakk om ignoranse. 

Hvis president Trump hadde begynt å snakke positivt om luft ville PC-media kjørt artikler om hvor dårlig det er med luft. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, debattklovn said:

Som det som ble skrevet over her om OK-symbolet. Snakk om ignoranse. 

Bruk av ok-symbolet er helt greit (selv om en skal passe seg for å bruke det i en del land som f.eks Italia der det betyr noe helt annet (dog heller ikke der rasist-relatert).

Trumps rasisme og KKK-sympatier er uavhengige av denslags symboltolkning. Den er så godt dokumentert at ingen rasjonelle mennesker gidder benekte det. Han spiller på det konstant og fansen hans elsker ham for det. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor enkelte gidder late som om man tror noe annet lenger.

Støtter man Trump så bør man i det minste være mann nok til å stå for det og ikke late som om man ikke skjønner hva man støtter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Twitter-tråden var en hel bråte med tull. En anti-trumper som babler i vei om forskjellige irrelevante ting. Han babler i vei om at faren til president Trump ble arrestert i en klan-marsj på 1920-tallet. Som at det skulle bevise noe. 
 

29 minutes ago, Zork said:

Støtter man Trump så bør man i det minste være mann nok til å stå for det og ikke late som om man ikke skjønner hva man støtter.

Enig.

Quote

Trumps rasisme og KKK-sympatier er uavhengige av denslags symboltolkning. Den er så godt dokumentert at ingen rasjonelle mennesker gidder benekte det. Han spiller på det konstant og fansen hans elsker ham for det. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor enkelte gidder late som om man tror noe annet lenger.

Jeg har ikke sett noen dokumentasjon på hans rasistiske sympatier. Jeg har sett i denne tråden saker de påstod var dokumentasjon men som falt sammen som et korthus i vinden under selv den minste granskning eller kritiske undersøkelse. 



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (2 timer siden):

Fordi det ikke er et white power symbol. Det betyr og har alltid betydd "OK". 

Når president Trump-hatet er så sterkt at virkeligheten må forvrenges slik at alt fyren gjør er gale. 

Dette er selvfølgelig bare tull. Mannen vet ypperlig godt hva det betyr. Symbolet er fullstendig kuppet av nasjonalister. Bruken av dette som "OK" er som å forbinde bruken av en swaztika med Hinduisme.

Endret av CommanderKeen
Lenke til kommentar

Hvorvidt noen bruker håndgesturen og mener det som OK-symbolet, eller mener det som WP-symbolet, er ikke alltid lett å fastslå ut fra bilder. Mer kontekst trengs, f.eks. anledning og personens tilknytning. Men det kan neppe herske særlig tvil om at den samme håndgesturen brukes i begge sammenhenger. Om man ser dette fra en kjent person i visse grupperinger så er det relativt uproblematisk å fastslå hva som menes.
Litt som "Saluto Romano", dog strides de lærde om hvorvidt romerne egentlig hadde noen standardisert hilsen. Det er derimot ingen tvil om at en slik hilsen var brukt offisielt i visse europeiske land og okkuperte territorier på 1930- og 40-tallet. Den ligner også det som ble brukt her.

Spoiler

 

Bare OK?
milo-handsign.jpg

Bare "Saluto Romano"?
adolf_hitler.jpg

 

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

 

Jeg har ikke sett noen dokumentasjon på hans rasistiske sympatier. 



 

Det er fordi du er uenig med de fleste velaksepterte definisjoner.  
Du er uenig, for eksempel at det er rasediskriminernde å påsto at en dommer ikke kan gjør jobben sin pga sin etnisitet

Selv republikanere er uenig med deg om denne saken   Når du ikke aksepterer textbook definitions så blir Trump aldri en rasist   På slik måte kan man unngå virkelighet og bekrefter ens egen rasistiske holdningen

 

Endret av jjkoggan
  • Liker 4
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (3 timer siden):

Dette er selvfølgelig bare tull. Mannen vet ypperlig godt hva det betyr. Symbolet er fullstendig kuppet av nasjonalister. Bruken av dette som "OK" er som å forbinde bruken av en swaztika med Hinduisme.

Huffameg, jeg bruker jo dette selv innimellom. Forbinder du denne: ? med nazisme/høyreekstremisme, altså? Skulle tro det var nok av andre ting å "ta" Trump på.

Fyren er i mine øyne en enkel sjel, og at han skal sende skjulte signaler med håndbevegelser når han taler høres ut som en drøy konspirasjonsteori for meg.

Eventuelt er det jeg som er en enkel sjel, som uvitende viser nazihilsner i hytt og pine.

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Update vedr.:

xRun skrev (På 9.1.2020 den 21.24):

Siste:
Etter mye frem-og-tilbake fra forskjellige hold melder nå flere medier at amerikansk etterretning mener det ukrainske passasjerflyet skal ha blitt skutt ned ved et uhell kort tid etter take-off fra Tehran. Det skal visstnok ha blitt avfyrt to stk. russiske SA-15 kortdistanse bakke-til-luft raketter etter at flyet ble "locked on" av målsøkingssystemene deres.

Spoiler

Canada skal visstnok også sitte på informasjon om at flyene ble skutt ned av Iran, og karakteriserer det som et uhell (feilaktig mål) i en anspent situasjon ifbm. den militære responsen da Iran også sendte 16 missiler inn i nabolandet Irak mot amerikanske mål i respons til Trumps luftangrep forrige uke. Ifølge Trudeau under en uttalelse tidligere i kveld skal deres info være basert på en kombinasjon av egen og andre lands etterretning.

Både Iran og Canada hadde mange passasjerer på flyet. Det meldes i nyhetskanaler nå at Iran har invitert amerikanske etterforskere til å delta i undersøkelsene.
 

  Vis skjult innhold

Ukraine airliner likely brought down accidentally by Iran's air defences, U.S. says
https://nationalpost.com/news/world/missile-attack-collision-engine-explosion-terrorism-ukraine-investigating-possible-causes-of-iran-crash

The Ukrainian flight that crashed in Iran was 'highly likely' shot down by a missile, according to reported US intelligence
https://www.businessinsider.com/ukrainian-flight-752-shot-down-by-anti-aircraft-missile-2020-1?r=US&IR=T

Ukrainian airplane shot down by mistake by Iranian anti-aircraft missile, Pentagon officials believe
https://www.foxnews.com/world/ukrainian-airplane-shot-down-by-mistake-by-iranian-anti-aircraft-missile-pentagon-officials-believe

Trudeau says Canada has intelligence Iran shot down Ukrainian airliner
https://edition.cnn.com/2020/01/09/politics/is-iran-ukraine-plane/index.html

 

 


Etter først å ha benektet nedskyting av det ukrainske passasjerflyet, innrømmer iranske myndigheter nå å ha skutt det ned. Ifølge omtalen i nyhetskanaler skal dette ha skjedd mens luftvernmannskaper i Iran ventet på Trumps varslede respons på missilene de nettopp hadde sendt mot amerikanske mål i Irak.

'Disastrous mistake': Iran admits it shot down Ukrainian plane
https://www.aljazeera.com/news/2020/01/iran-admits-unintentionally-shot-ukrainian-plane-200111040653138.html
"Iran has announced that its military "unintentionally" shot down a Ukrainian jetliner, killing all 176 on board.
The statement on Saturday morning blames "human error" for the incident, adding that the military mistook Flight 752 for a "hostile target".
Press TV also quoted Iran's General Staff of the Armed Forces as saying that the plane had flown close to a "sensitive military site".
"

Iran admits shooting down Ukrainian airliner 'unintentionally'
https://www.theguardian.com/world/2020/jan/11/iran-admits-shooting-down-ukrainian-airliner-unintentionally

Fra den iranske presidenten i morges:

Spoiler

 

 

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar
frohmage skrev (9 timer siden):

Huffameg, jeg bruker jo dette selv innimellom. Forbinder du denne: ? med nazisme/høyreekstremisme, altså? Skulle tro det var nok av andre ting å "ta" Trump på.

Fyren er i mine øyne en enkel sjel, og at han skal sende skjulte signaler med håndbevegelser når han taler høres ut som en drøy konspirasjonsteori for meg.

Eventuelt er det jeg som er en enkel sjel, som uvitende viser nazihilsner i hytt og pine.

Det er ikke noe skjult håndsignal. Det er poenget.

Men for all del, hadde det lekket et bilde av Trump i fult klankostyme ville menigheten hevdet han bare kledde seg ut som et spøkelse til Halloween. 

Lenke til kommentar

Da blir det vel stille fra presteregimets tilhengere her, Iran innrømmer nedskyting av passasjer flyet

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/01/11/195640693/iran-innrommer-a-ha-skutt-ned-ukrainsk-fly

Var vel noen her som insinuerte at det var USA og den store satan Trump som stod bak

Ekstremister fornekter seg aldri i sin rabiate propaganda, enten de nå er imamer i Iran, eller aktivister på venstresiden i vesten

Same shit, just different ????

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, CommanderKeen said:

Dette er selvfølgelig bare tull. Mannen vet ypperlig godt hva det betyr. Symbolet er fullstendig kuppet av nasjonalister. Bruken av dette som "OK" er som å forbinde bruken av en swaztika med Hinduisme.

Ja, han vet hva det betyr og det betyr ok, som jeg har ettertrykkelig dwmonstrert. Nå begir du deg ut på konsentrasjonsteorier for å ta Trump. Veldig svakt argument. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (8 minutter siden):

Det er ikke noe skjult håndsignal. Det er poenget.

Men for all del, hadde det lekket et bilde av Trump i fult klankostyme ville menigheten hevdet han bare kledde seg ut som et spøkelse til Halloween. 

 

Paranoiaen på ytre venstre når nye høyder

Ekstremisme er farlige greier, med så mye forskrudde å syke tanker , er det aldri godt å vite hva de finner på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (51 minutter siden):

Da blir det vel stille fra presteregimets tilhengere her, Iran innrømmer nedskyting av passasjer flyet

Hvem er det du snakker om? Kom med et sitat om det ikke bare er stråmenn.

At man er kritisk til USA eller Donald medfører ikke at man støtter dem som blir angrepet. Såpass mye logikk må du forstå.

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (1 time siden):

Ja, han vet hva det betyr og det betyr ok, som jeg har ettertrykkelig dwmonstrert. Nå begir du deg ut på konsentrasjonsteorier for å ta Trump. Veldig svakt argument. 

Ikke noen konspirasjon. Bruken av dette håndsignalet to ganger viser en av to ting;

1. Han vet nøyaktig hva det betyr i politisk sammenheng og for hans tilhengereskare som i stor grad består av nasjonalister

2. Han er en inkompetent idiot som aldri burde ledet USA

Hvilken velger du?

Lenke til kommentar
the 3 X skrev (1 time siden):

Da blir det vel stille fra presteregimets tilhengere her, Iran innrømmer nedskyting av passasjer flyet

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2020/01/11/195640693/iran-innrommer-a-ha-skutt-ned-ukrainsk-fly

Var vel noen her som insinuerte at det var USA og den store satan Trump som stod bak

Ekstremister fornekter seg aldri i sin rabiate propaganda, enten de nå er imamer i Iran, eller aktivister på venstresiden i vesten

Same shit, just different ????

Dette var alle klar over i det flyet gikk ned.

Er det noen her som har hevdet at de støtter Iran?

At du ikke evner å se at det er du som er ekstremisten er veldig skremmende.

Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Ja, han vet hva det betyr og det betyr ok, som jeg har ettertrykkelig dwmonstrert. Nå begir du deg ut på konsentrasjonsteorier for å ta Trump. Veldig svakt argument. 

Hva han mente med det vet ingen i dette forum.  Det vi vet helt sikkert er at politikere som bruker dette håndsignal risikere mye.  For Trump som tiltrekker flest rasister fungerer det helt utmerket. Rasister tolker det som white power og resten angriper alle som anklager Trump for white power som fanatikere, akkurat som har skjedd i dette tråd

Lenke til kommentar
14 hours ago, CommanderKeen said:

Dette er selvfølgelig bare tull. Mannen vet ypperlig godt hva det betyr. Symbolet er fullstendig kuppet av nasjonalister. Bruken av dette som "OK" er som å forbinde bruken av en swaztika med Hinduisme.

Herrefred..... Det symbolet har alltid betydd "ok". Kan ikke sammenlignes med swaztikaen da den FAKTISK ble brukt av nazistene, og ikke bare i hodene på folk som prøver å tilegne meningsmotstandere tanker de ikke har.

Man skal virkelig lese mye rart fra venstresiden, men jeg blir faktisk ikke overrasket lengre etter at både plaster og melk har blitt anklaget for å være et symbol for "white supremacy".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 minutes ago, CommanderKeen said:

Ikke noen konspirasjon. Bruken av dette håndsignalet to ganger viser en av to ting;

1. Han vet nøyaktig hva det betyr i politisk sammenheng og for hans tilhengereskare som i stor grad består av nasjonalister

2. Han er en inkompetent idiot som aldri burde ledet USA

Hvilken velger du?

3. En meget flink politiker fordi han fornøyer både rasiste tilhengere og får angripe andre som gale fanatikere, akkurat som har skjedd i dette tråd

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...