Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Da vet ikke du hva rasjonalitet er ;)

 

Nå er jo rasjonalitet et filosofisk begrep når det kommer til menneskelige handlinger og meninger, uten en bestemt definisjon så man kan jo argumentere for at ingen mennesker er rajsonelle.

 

Om ingen (eller alle) er X har ikke så mye å si om et ord har nytte eller eksisterer.

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da vet ikke du hva rasjonalitet er ;)

 

Det er selvsagt en mulighet. Det er mye jeg ikke vet.

 

 

Nå er jo rasjonalitet et filosofisk begrep når det kommer til menneskelige handlinger og meninger, uten en bestemt definisjon så man kan jo argumentere for at ingen mennesker er rajsonelle.

Det er vel kun MED en bestemt definisjon at man kan argumentere noe som helst?

 

 

 

Om ingen (eller alle) er X har ikke så mye å si om et ord har nytte eller eksisterer.

Der er jeg stort sett uenig. Det ser nemlig ut som ord generelt sett ser ut til å skille mellom grupper der det eksisterer forskjeller mellom gruppene, men likhet innad i gruppen vedrørende det ordet som brukes om denne gruppen.

 

Om der ikke eksisterte ulikheter er det vanskelig å se at noen ord ville ha oppstått for å beskrive noe som intet avviker fra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Håper usaklighetene og hetsen rundt trump roer seg snart, og at folk faktisk gir ham en sjanse etter å ha kommet over sjokket.

Han er en klovn til tider, men jeg ser ikke bort i fra at han kan gjøre en minst like god jobb som hillary ville gjort.

 

Trump må selv ta en stor del av skylden både for hets og usakligheter, da han selv både har bidratt til, og lagt opp til det. At debatten i amerikanske medier har handlet i så stor grad om person og ikke politikk var en taktisk viktig del av kampanjen hans. 

 

Håper vi kan snakke mer om politikk og ikke person i denne tråden. 

 

Hvordan kan du snakke om Trumps politikk når han motsier seg selv og når han gjør det uklart?  Vi vet altfor lite om hans politikk og venter i spenning om hva han egentlig skal gjøre.

 

For det andre, så blir det meget vanskelig for han å utføre mye med flere fiender i kongresse, både republikanske og demokratiske samt han ikke har støtte fra flertallet amerikanere. 

 

 

Jeg fant det på 3 treff med google:

https://www.donaldjtrump.com/policies/

 

Det kan da ikke ha vært så mye vanskeligere for deg?

Lenke til kommentar

 

 

 

Håper usaklighetene og hetsen rundt trump roer seg snart, og at folk faktisk gir ham en sjanse etter å ha kommet over sjokket.

Han er en klovn til tider, men jeg ser ikke bort i fra at han kan gjøre en minst like god jobb som hillary ville gjort.

Trump må selv ta en stor del av skylden både for hets og usakligheter, da han selv både har bidratt til, og lagt opp til det. At debatten i amerikanske medier har handlet i så stor grad om person og ikke politikk var en taktisk viktig del av kampanjen hans.

 

Håper vi kan snakke mer om politikk og ikke person i denne tråden.

Hvordan kan du snakke om Trumps politikk når han motsier seg selv og når han gjør det uklart? Vi vet altfor lite om hans politikk og venter i spenning om hva han egentlig skal gjøre.

 

For det andre, så blir det meget vanskelig for han å utføre mye med flere fiender i kongresse, både republikanske og demokratiske samt han ikke har støtte fra flertallet amerikanere.

Jeg fant det på 3 treff med google:

https://www.donaldjtrump.com/policies/

 

Det kan da ikke ha vært så mye vanskeligere for deg?

Har du studert dine lenker? Altfor vag og uklart, generellt sett. Fordi han endrer hans politikk ofte, så blir det enda mer usikkert hva han egentlig vil gjøre
Lenke til kommentar

 

Jeg fant det på 3 treff med google:

https://www.donaldjtrump.com/policies/

 

Det kan da ikke ha vært så mye vanskeligere for deg?

Har du studert dine lenker? Altfor vag og uklart, generellt sett. Fordi han endrer hans politikk ofte, så blir det enda mer usikkert hva han egentlig vil gjøre

 

Forklar. Hva i programmet er det som er for uklart?

Endret av Gavekort
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

 

Tror det kommer til å sitte igjen mange skuffede sinte hvite menn om fire år..

Jaja det sitter allerede flere skuffede voldelige rasister runt om. Inkludert her på forumet tydligvis...

Den tok jeg ikke. Kan du forklare?

 

 

Rasistene i de voldelige protestene mot demokratiet i USA. Og rasister som deg på dette forumet. Det burde da ikke være så vanskelig å skjønne, det står da rimelig rett frem...

Lenke til kommentar

 

 
Den tok jeg ikke. Kan du forklare?

Rasistene i de voldelige protestene mot demokratiet i USA. Og rasister som deg på dette forumet. Det burde da ikke være så vanskelig å skjønne, det står da rimelig rett frem...

Nå skjønner jeg.

 

 

Du mener jeg er en voldelig rasist, fordi jeg tror Trump kommer til å skuffe velgerene sine.

 

Takk for oppklaringen.

Endret av Gavekort
Fjernet sitatpyramide
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå skjønner jeg.

 

 

Du mener jeg er en voldelig rasist, fordi jeg tror Trump kommer til å skuffe velgerene sine.

 

Takk for oppklaringen.

 

 

Nei du er en rasist fordi du tildeler egenskaper til folk på grunnlag av rase. Det er selve definisjonen av rasisme.

Fra google:

 

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre. 

Endret av Gavekort
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

 

 
Nå skjønner jeg.

 

 

Du mener jeg er en voldelig rasist, fordi jeg tror Trump kommer til å skuffe velgerene sine.

 

Takk for oppklaringen.

Nei du er en rasist fordi du tildeler egenskaper til folk på grunnlag av rase. Det er selve definisjonen av rasisme.

Fra google:

Rasisme er forestillingen om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at personer kan tillegges negative egenskaper ut fra hvilken rase de påstås å tilhøre.

Nå er jeg forvirret igjen.

 

Jeg er rasist fordi jeg hevder at mange sinte hvite menn stemte på trump?

Endret av Gavekort
Fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Det som skal bli spennende å se er hvor mye støtte Trump får i representantenes hus og senatet, nå som republikanerne har flertall begge steder. Er det viktigere å følge parti linjen, eller er misnøyen fremdeles for stor blant de republikanerne som ikke ville samarbeide med Trump under valgkampen? Og er det nok misfornøyde republikanere til å stikke kjepper i hjulene på Trumps politikk (hvis de mener det blir for ille)?

Lenke til kommentar

Om Trump gir USA en gigantisk hangover så kommer republikanerne til å miste mye fotfeste og trolig tape en haug av senatorer i 2018, noe som vil gi samme resultat som Obama sine siste år, der ingenting blir gjort.

 

Det mange ikke tenker på er at Republikanerne som et parti hviler på hva Trump kan utrette, så du skal ikke se bort fra at han kan møte motstand blant sine egne om de tror det står i fare for å svekke partiet.

Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...