Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

debattklovn skrev (3 timer siden):

Siden du istedenfor å argumentere kommer med ufine personkarakteristikker så estimerer jeg med høy treffsikkerhet at du er tom for argumenter. 

Jeg sa at det var helt normalt, og det er det. 

Bevis det. Bare gi meg et enkelt bevis på noen andre som sier det. Kom igjen.

Jeg er ikke tom for argumenter. Jeg har jo tørket gulvet med deg over de siste sidene her. Du klarer jo ikke komme med et eneste motargument lengre. 

debattklovn skrev (3 timer siden):

Eh, nei. Man må kunne mene at en enkelt dommer er inhabil uten å mene at alle av samme rase er inhabile. Dette skjønner du utmerket godt selv. 

Men kjære venn, hvis du mener dette er sant, kan du jo ikke samtidig kritisere andre som mener at hvite menn er inhabile i enkelte saker og derfor ikke burde uttale seg om dem.

Enig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siste:
Speaker i Huset har i dag utnevnt 7 sakførere til riksrettssaken mot Trump i senatet. Disse skal ledes av Adam Schiff (D-CA), som før han ble kongressmedlem var en føderal statsadvokat.

Pelosi names Schiff lead impeachment manager
https://thehill.com/homenews/house/478383-pelosi-names-schiff-lead-impeachment-manager
"Pelosi, who named the seven members who will serve as impeachment managers during a press conference, highlighted separately that Schiff would serve as "lead manager" in a statement issued during the announcement."

Pressekonferansen fra tidligere i dag onsdag kan ses her:

Spoiler

 


I huset pågår nå ble det onsdag holdt en session hvor sakførerne og riksrettssaken debatteres, før avstemming om å offisiellt sende saken til senatet.
Direktesendt i nyhetskanaler og på nett:

Spoiler

 

 

 

Straks live opptak fra onsdag kveld i DC:
Speaker Pelosi signerer riksretts-tiltalen, som så seremoniellt transporteres til fots over til den andre siden av Capitol-komplekset, hvor den offisielt leveres for hånd til senatet.

Gikk live i nyhetskanaler og på nett:

Spoiler

 

 

Endret av xRun
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (7 timer siden):

Bevis det. Bare gi meg et enkelt bevis på noen andre som sier det. Kom igjen.

Jeg er ikke tom for argumenter. Jeg har jo tørket gulvet med deg over de siste sidene her. Du klarer jo ikke komme med et eneste motargument lengre. 

 

Har bare sett sjikane fra deg i mer eller mindre alle sammenhenger, er moderator sovnet ?  eller er det kanskje deg ?

Forstår jo din frustrasjon, når debattklovnen så til de grader parkere deg i alle sammenhenger

Dine primitive argumeneter som stort sett bare består av skjellsord blir direkte latterlige, og imponere neppe andre en enkle sjeler

Kanskje på tide med en pustepause når du blir så desperate at du bare har ukvemsordene igjen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
the 3 X skrev (12 timer siden):

Har bare sett sjikane fra deg i mer eller mindre alle sammenhenger, er moderator sovnet ?  eller er det kanskje deg ?

Forstår jo din frustrasjon, når debattklovnen så til de grader parkere deg i alle sammenhenger

Dine primitive argumeneter som stort sett bare består av skjellsord blir direkte latterlige, og imponere neppe andre en enkle sjeler

Kanskje på tide med en pustepause når du blir så desperate at du bare har ukvemsordene igjen ?

For det første kan ikke debattklovn engang skille mellom fiksjon og fakta, og det har han selv innrømmet. Så at din forståelse er at han har parkert meg i argumentasjon faller på sin egen urimelighet.

Forøvrig, jeg benytter jo egentlig bare samme taktikk som Trump. Han kaller jo alle sine meningsmotstandere for både ditt og datt, fra idiot til løgner til landsforræder. Jeg bare antok siden dere forsvarer den type ordbruk fra Trump, er det helt innafor for meg å diskutere på samme måte?

Eller hva sier du, dummy?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
Etter at bevismateriale og dokumentasjon fra Lev Parnas, en av Rudy Giulianis medarbeidere under aktivitetene i Ukraina, ble frigitt av føderale etterforskere hos SDNY og en føderal dommer tillot at dette kunne deles med kongressen, har Parnas selv gitt flere interviewer til nyhetskanaler det siste døgnet.

Her hevder han en rekke ting som også støttes av dokumentasjonen og/eller vitneforklaringer gitt under høringene i kongressen før jul. Trump skal ha visst om hva de foretok seg i Ukraina, skal ha godkjent det, skal ha instruert dem til å gjøre det, latt dem fremstille seg som personlige representanter for Trump overfor personer hos ukrainske myndigheter, og at innsatsen for å presse dem med trusler om å tilbakeholde støtte strakk seg helt tilbake til den forrige presidenten deres.

Spoiler

Lev Parnas, Key Player in Ukraine Affair, Completes Break With Trump and Giuliani
https://www.nytimes.com/2020/01/15/us/politics/lev-parnas-ukraine-trump-giuliani.html
"WASHINGTON — Lev Parnas, the Soviet-born businessman who played a central role in the campaign to pressure Ukraine to investigate political rivals of President Trump, completed his break with the White House on Wednesday, asserting for the first time in public that the president was fully aware of the efforts to dig up damaging information on his behalf."
 

Giuliani associate Lev Parnas threw Trump under the bus in a new interview, saying the president 'knew exactly what was going on' in Ukraine the whole time
https://www.businessinsider.com/lev-parnas-maddow-interview-trump-giuliani-ukraine-2020-1?r=US&IR=T
"Parnas and Giuliani were instrumental in efforts to strong-arm Ukrainian President Volodymyr Zelensky into publicly committing to investigations that could benefit Trump's reelection campaign."
 

Democrats release more Parnas evidence, including voicemails with Trump associates
https://www.politico.com/news/2020/01/15/house-democrats-parnas-evidence-099413
 

4 takeaways from the Lev Parnas interview and revelations
https://www.washingtonpost.com/politics/2020/01/16/4-takeaways-lev-parnas-interviews-revelations/

1. Ukraine knew this was about hitting Biden, not ‘corruption’
2. Parnas implicates pretty much everybody
3. Doubting the surveillance of Yovanovitch
4. Nunes admits contact with Parnas — suddenly

"When Rep. Devin Nunes’s (R-Calif.) phone number showed up in Parnas’s phone records, the top Republican on the House Intelligence Committee said he “didn’t really recall” speaking with Parnas.
Now he has recalled.
In a conspicuously timed disclosure shortly before Parnas’s interview aired, Nunes appeared on Fox News on Wednesday night and admitted to talking to Parnas, while maintaining he didn’t recognize the name at the time.
“It was very clear,” Nunes said. “I remember that call, which was very odd, random, talking about random things. And I said, ‘Great, just talk to my staff,’ and boom boom boom.”
Parnas, though, in keeping with what he said about Bolton, Pence and Barr, said there was more to it.
“He knew very well that he knew what was going on,” Parnas said. “He knew what’s happening. He knows who I am.
"


Uansett om man har tillit til Parnas' story; mye av det er dokumentert og støttet av andre vitner, og hva som foregikk i Ukraina vil uansett komme ut på den ene eller andre måten. En sentral ting ved dette i omtalen i nyhetskanaler i dag er at med all denne nye informasjonen vil det være mer politisk risikabelt for flere av senatorene å se en annen vei, nekte presentasjon av vitner og bevis under riksrettssaken, og likevel tro på gjenvalg til høsten. Dette vil utvilsomt være del av vurderingen når senatorene skal stemme over hvorvidt det skal tillates bevismateriale og vitner i saken de nå har i oppgave å stemme over.

 

- - -
Siste:
Flere medier melder nå at ukrainske myndigheter åpner en kriminaletterforskning av hvorvidt det foregikk ulovlig overvåkning av den tidligere amerikanske ambassadøren i landet, Marie Yovanovitch, etter opplysninger fra Parnas' dokumenter som ble frigitt de siste dagene. Ifølge disse opplysningene skal denne overvåkningen, som ifølge ukrainske myndigheter er ulovlig, ha involvert personer tilknyttet Rudy Giuliani, og bla. en republikansk kongresskandidat og Trump-donor fra Connecticut. Ukrainske myndigheter skal ha bedt om bistand fra FBI.
 

Trump impeachment: Ukraine launches investigation into 'spying' on former ambassador by US president's associates
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/trump-impeachment-ukraine-marie-yovanovitch-spy-investigation-ambassador-a9286326.html

Spoiler

"Ukraine has opened a criminal case into possible illegal surveillance of former US ambassador Marie Yovanovitch, according to a Ukrainian interior ministry official.
Ms Yovanovitch, who testified in the impeachment inquiry into Donald Trump, has called for an investigation into whether she was spied on before she was ousted by the president.
"

 

- - -
Siste:
Ifølge GAO (Government Accountability Office), skal Trump-administrasjonen ha brutt loven når de holdt tilbake støtte som kongressen hadde tildelt Ukraina. Dette føderale kontoret som fungerer som en slags generalinspektør for den amerikanske regjeringen hevder altså at tilbakeholdelsen var ulovlig, selv om midlene deretter ble frigitt innenfor budsjettåret da situasjonen ble avdekket ifbm. varslersaken i fjor høst, som så førte til riksrettsgranskning.

White House violated the law by freezing Ukraine aid, GAO says
https://www.politico.com/news/2020/01/16/white-house-violated-the-law-by-freezing-ukraine-aid-gao-says-099682
Faithful execution of the law does not permit the president to substitute his own policy priorities for those that Congress has enacted into law,” the GAO wrote."

GAO's kjennelse kan leses her: https://www.gao.gov/assets/710/703909.pdf

Endret av xRun
Syntax & formattering
  • Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, CommanderKeen said:

For det første kan ikke debattklovn engang skille mellom fiksjon og fakta, og det har han selv innrømmet. Så at din forståelse er at han har parkert meg i argumentasjon faller på sin egen urimelighet.

Selvfølgelig kan jeg skille mellom fiksjon og fakta. Og at jeg ikke kan det har jeg altså "innrømmet" ifølge deg. Blir mer og mer absurd det som kommer fra deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, debattklovn said:

Selvfølgelig kan jeg skille mellom fiksjon og fakta. Og at jeg ikke kan det har jeg altså "innrømmet" ifølge deg. Blir mer og mer absurd det som kommer fra deg. 

Kan du innrømme at når en hevder at noen ikke kan gjør jobben sin pga sin etnisittet at det er rasediskriminering?

Kan du innrømme at en president som støtter rasediskriminering promoterer rasediskriminering?

Her forklares loven om rasediskriminering.  Merk at det kan gjelde bare et individ, ikke en hel gruppe.

Race/Color Discrimination

Race discrimination involves treating someone (an applicant or employee) unfavorably because he/she is of a certain race or because of personal characteristics associated with race (such as hair texture, skin color, or certain facial features). Color discrimination involves treating someone unfavorably because of skin color complexion.

Race/color discrimination also can involve treating someone unfavorably because the person is married to (or associated with) a person of a certain race or color.

Discrimination can occur when the victim and the person who inflicted the discrimination are the same race or color.

https://www.eeoc.gov/laws/types/race_color.cfm

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (7 timer siden):

For det første kan ikke debattklovn engang skille mellom fiksjon og fakta, og det har han selv innrømmet. Så at din forståelse er at han har parkert meg i argumentasjon faller på sin egen urimelighet.

Forøvrig, jeg benytter jo egentlig bare samme taktikk som Trump. Han kaller jo alle sine meningsmotstandere for både ditt og datt, fra idiot til løgner til landsforræder. Jeg bare antok siden dere forsvarer den type ordbruk fra Trump, er det helt innafor for meg å diskutere på samme måte?

Eller hva sier du, dummy?

Helt som forventet, banal skitt kasting

Men har forståelse for at du sliter med saklige argumenter, ditt ståsted tatt i betraktning 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (1 time siden):

Kan du innrømme at når en hevder at noen ikke kan gjør jobben sin pga sin etnisittet at det er rasediskriminering?

Kan du innrømme at en president som støtter rasediskriminering promoterer rasediskriminering?

Her forklares loven om rasediskriminering.  Merk at det kan gjelde bare et individ, ikke en hel gruppe.

 

Dine rabiate og forskrudde meninger trenger ingen innrømmelser

Eller mener du at en forpliktete å innrømme menings rettigheter/ytringer for terrorister, nazister og kommunister ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Live nå:
Høyesterettsjustitiarius John Roberts sverges inn for å lede riksrettssaken mot Trump i senatet. Han vil deretter sverge inn alle senatorene som skal være jury under riksrettssaken.

Direktesendt i nyhetskanaler og på nett, starter akkurat nå:


Alternativ stream:

Spoiler


 

 

 

.

.

Lenke til kommentar
19 minutes ago, the 3 X said:

Dine rabiate og forskrudde meninger trenger ingen innrømmelser

Eller mener du at en forpliktete å innrømme menings rettigheter/ytringer for terrorister, nazister og kommunister ?

Kom med et Logisk argument så skal Jeg svare deg. Ellers ser jeg ingen annet enn random ytringer

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Flere medier melder at amerikanske etterretningsetater, som vanligvis holder en årlig "World Wide Threat Briefing" for kongressen, med en åpen del og en gradert del som går bak lukkede dører, nå ber kongressen kansellere den åpne høringen. Denne åpne høringen i fjor førte til utbrudd fra presidenten etter at flere av uttalelsene fra nasjonale etterretningstopper om det globale trussselbildet motsa ting Trump har hevdet.

Grunnen til at de spesifikt ikke ønsker å holde den åpne høringen skal være risiko for nye utbrudd fra presidenten og påfølgende sparkinger av ledere i etterretningsstillinger, dersom presidenten føler seg motsagt av informasjonen som fremlegges. I fjor hevdet DNI Coats at Nord-Korea ikke ville gi opp sine atomvåpen, noe NK siden har bekreftet i egne uttalelser, tross Trumps løfter. Coats redegjorde også for russisk innblanding i valg, noe Trump har protestert mot at er tilfellet flere ganger siden. Coats er som nevnt ikke lenger DNI.


Intel agencies push to close threats hearing after Trump outburst
https://www.politico.com/news/2020/01/15/intel-agencies-threats-hearing-trump-099494

Spoiler

"Officials from the Office of the Director of National Intelligence, on behalf of the larger clandestine community, don’t want agency chiefs to be seen on-camera as disagreeing with the president on big issues such as Iran, Russia or North Korea, according to three people familiar with preliminary negotiations over what's known as the Worldwide Threats hearing."

Det siste døgnet ble det også kjent at flere planlagte graderte briefinger amerikansk UD skulle gi kongressen vedr. Iran og ambassade-sikkerhet brått er kansellert. Dette kommer i kjølvannet av en rekke skiftende forklaringer vedr. luftangrepet hvor en iransk general ble tatt av dage, og nye opplysninger frigitt av SDNY om Rudy Giuliani og hans medarbeidere som skal ha drevet ulovlig overvåkning av USA's ambassadør i Ukraina, i forkant av at denne ble fjernet av Trump ifbm. forsøket på å presse landet til å åpne etterforskning relatert til Biden, som kan bli en konkurrent mot Trump ved valget i november i år.
 

State Department abruptly cancels briefings on Iran, embassy security
https://www.politico.com/news/2020/01/15/state-department-cancels-embassy-security-meeting-099296

Spoiler

"The State Department abruptly canceled two classified congressional briefings Wednesday that were supposed to focus on embassy security and the U.S. relationship with Iran, Capitol Hill aides said, infuriating lawmakers and staffers seeking answers on the fallout from President Donald Trump's decision to kill a senior Iranian general.

The cancellations also coincide with the release of documents suggesting that associates of Trump’s personal lawyer Rudy Giuliani had put the former U.S. ambassador to Ukraine under surveillance — an issue that touches on both embassy security and the president's impeachment."


Ukrainske myndigheter har tidligere i dag kunngjort at de har åpnet kriminaletterforskning vedr. denne overvåkningen av en amerikansk ambassadør, omtalt tidligere i tråden her. Mike Pompeo skal ha unnlatt å kommentere saken.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig kan jeg skille mellom fiksjon og fakta. Og at jeg ikke kan det har jeg altså "innrømmet" ifølge deg. Blir mer og mer absurd det som kommer fra deg. 

Men du mener Pewdiepie, stand up, talkshow osv. er fiksjon. Så lenge man retter et kamera på det er det jo fiksjon i dine øyne. Dette har du jo forklart selv.

Innrømmer du i det minste at din forståelse av fiksjon er feil?

Lenke til kommentar

Siste:
Flere medier melder nå at ifølge Pentagon skal 11 amerikanske mannskaper ha blitt skadet under det iranske missil-angrepet på Al Assad flybase i Irak 8. januar. Bilder fra inne i basen etter angrepet.
Etter angrepet hevdet Trump under en høytidelig tale til nasjonen at det amerikanske folk skulle være ekstremt takknemlig og glad, det var ingen døde eller skadde, alle mannskapene var trygge, og bortsett fra minimale materielle skader var alt bra.

Trumps tale til nasjonen 8, januar 2020:

Spoiler

 


At ingen amerikanere ble skadet ble også brukt som en del av forklaringen på hvorfor Trump ikke responderte på det iranske missilangrepet, slik han hadde hevdet han kom til å gjøre om Iran krysset hans røde linje. 

Nå viser det seg altså at tross Trumps påstand under talen til nasjonen skal 11 amerikanere ha blitt påført skader i varierende grad bla. som følge av trykkbølger fra detonasjonene ved missilenes nedslag, og disse 11 er sendt til medisinske sentre i Kuwait og Landsthul i Tyskland for vurdering/behandling av TBI (traumatic brain injury) og andre skader. 

Iran rocket attack on Iraqi military base injured 11 US service members, official reveals
https://www.foxnews.com/world/iran-rocket-attack-on-iraqi-military-base-injured-11-us-service-members-official-reveals

Flere headlines:

Spoiler

Pentagon acknowledges 11 US troops were hurt in Iran missile strike
https://www.timesofisrael.com/pentagon-acknowledges-11-us-soldiers-were-hurt-in-iran-missile-strike/

11 US troops treated for injuries after Iran missile attack
https://eu.usatoday.com/story/news/world/2020/01/16/us-troops-treated-injuries-after-iran-missile-attack/4496310002/

US service members injured in Iran bombing despite prior claims; 11 airlifted for treatment
https://abcnews.go.com/International/us-service-members-injured-iran-bombing-prior-claims/story?id=68344638

11 US troops injured in Iran missile strikes on Iraqi bases: report
https://thehill.com/policy/defense/478713-11-us-troops-injured-in-iran-missile-strikes-on-iraqi-bases-report

 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne
  • Uderzo låst og gjenåpnet denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...