Gå til innhold

The Gathering tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stusser over temaet og  prisnivået. Temaet virker kjedelig og ikke spesielt i tiden.

De burde valgt noe som er spennende, som AI, Spaceman eller noe slikt

 

Kvaliteten på underholdning \ konserter har vel også dalt.

 

Trist om det blir et mindre populært arrangement, men jeg tror egentlig at KANDU og arrangøren selv er problemet.

Endret av spjlonmk
Lenke til kommentar

Jeg stusser over temaet og  prisnivået. Temaet virker kjedelig og ikke spesielt i tiden.

De burde valgt noe som er spennende, som AI, Spaceman eller noe slikt

 

Kvaliteten på underholdning \ konserter har vel også dalt.

 

Trist om det blir et mindre populært arrangement, men jeg tror egentlig at KANDU og arrangøren selv er problemet.

Vel vil nå påstå at Fire & Ice også var et ekstremt kjedelig tema, men det gjennomførte de så bra at jeg vil påstå det var det besta tema gjennom de TG'ene jeg har vært på.

Lenke til kommentar

 

Jeg stusser over temaet og  prisnivået. Temaet virker kjedelig og ikke spesielt i tiden.

De burde valgt noe som er spennende, som AI, Spaceman eller noe slikt

 

Kvaliteten på underholdning \ konserter har vel også dalt.

 

Trist om det blir et mindre populært arrangement, men jeg tror egentlig at KANDU og arrangøren selv er problemet.

Vel vil nå påstå at Fire & Ice også var et ekstremt kjedelig tema, men det gjennomførte de så bra at jeg vil påstå det var det besta tema gjennom de TG'ene jeg har vært på.

 

 

 

For all del, jeg håper de igjen slår til med et fantastisk gjennomført TG. Men lell, pr i dag er det over 600 ordinære biletter igjen. Det er ikke bare prisnivå som gjør det. Det startet ved i fjor med alle endringene de gjorde i crew. 

 

Håper jeg tar feil og at det blir et fett TG

Lenke til kommentar

Hva var alle endringene de gjorde i crew i fjor? Kan ikke helt skjønne hvorfor det gjør at det er så mange billetter igjen nå. Men igjen, jeg er enig i at det ikke er bare prisnivået som gjør det, så noe er det jo.

 

Jeg håper (og tror) at det blir et fett TG i år også - det er jo på mange måter deltagerne som gjør det til det det blir da, jeg bryr meg ikke så mye om temaet og alt det der. Men godt mulig at mange andre bryr seg en del mer enn meg da.

Lenke til kommentar

Hva var alle endringene de gjorde i crew i fjor? Kan ikke helt skjønne hvorfor det gjør at det er så mange billetter igjen nå. Men igjen, jeg er enig i at det ikke er bare prisnivået som gjør det, så noe er det jo.

 

Jeg håper (og tror) at det blir et fett TG i år også - det er jo på mange måter deltagerne som gjør det til det det blir da, jeg bryr meg ikke så mye om temaet og alt det der. Men godt mulig at mange andre bryr seg en del mer enn meg da.

Vel, deltagerne er jo litt av hvorfor jeg ikke lenger er så interessert i TG, drar jeg på TG møter jeg ikke likesinnede. Jeg er over gjennomsnittet gammel, møter folk som ikke kjenner TG for de samme tingene jeg gjør. Jeg kom dit for teknologi interesse, ikke fordi jeg ville spille i en bråkete hall 5 dager.

Lenke til kommentar

Det skjønner jeg godt. Men du må vel ganske langt tilbake i tid for å unngå en bråkete hall? Jeg har vært på TG hvert år siden 2008 nå, og det har stort sett vært spilling i bråkete hall hvert år. Eller, de tre første årene var det vel WoW i en bråkete hall, nå varierer det mer hva folk spiller. Jeg husker de prøvde seg med en hardware zone en gang, hvor de oppfordra folk som hadde tenkt å bruke mye tid på mekking og overklokking til å sette seg der, men jeg tror ikke det var en suksess.

 

Men er det enda færre som driver med overklokking og slikt nå enn det var for 5-10 år siden?

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt greit å spille i en bråkete hall en gang i året, for meg er stemningen på TG helt magisk, og det finnes knapt noe annet i verden. Men jeg skjønner godt at ikke alle synes noe om det, det kan bli slitsomt til tider.

 

Jeg vil tro det er mange med interesse for teknologi på TG, men de drukner nok så fort i alle de andre, at de ender opp med å bare game de også. Og da skjønner jeg godt at du ikke drar på TG. Synd, for jeg er ganske sikker at både arrangøren og mange andre ønsker at TG skal være så mye mer enn bare spilling (det kreative har kommet veldig sterkt de siste årene med creative lounge, uten at jeg kan svare så mye på etterlysningen over her), men som sagt, den hardware sona de prøvde seg med et år ble ingen suksess.

 

På en måte håper jeg at dette kan være grunnen til at det ikke er utsolgt nå - at det er mange som deg som er mer interessert i teknologi og slikt en bare gaming. Og da er det fryktelig synd at de ikke kommer og gjør TG til noe som er vært å dra på for dere også, det hadde gitt TG enda en dimensjon. Og her har kanskje arrangøren en jobb å gjøre. :)

Lenke til kommentar

 

Hva var alle endringene de gjorde i crew i fjor? 

 

De kutta vel i alle bauger og kanter. Nye folk i roller, og vesentlig færre frivillige.

 

Underholdningen var vel også et tema. Var mye summing om at underholdningen og konsertenw bare var "så der"

 

Jeg synes de gjorde mye bra på TG 16. Kult tema, Switched on. Egen E-sport scene engasjerte også.

 

#secrets var ganske ok det og, men her begynte endringene å vise seg. Artister som nærmest var synonymt med TG ble ikke booket, det ble som sagt omorganisert og kuttet i crew.

 

De kutta E-sport scene og hadde istedefor en gedigen stand for elkjøp. Elkjøp var i og for seg flinke med å engasjere, de hadde mye kult på sin stand. E-sport på main scene var ikke det samme.

 

Jeg har ingenting imot støyete hall, det er bare kuit det. Er selv godt moden mann med unger som også er med på TG.

 

Kanskje mitt siste år denne gang, med mindre de virkelig får det til..

Lenke til kommentar

Når det gjelder billettsalget tror jeg TG "lider" samme skjebne som alle andre LAN/Datapartys i Norge, nemlig at den generelle interessen går nedover. Med flere LAN avlyst og andre som har slitt en del med økonomien tyder det på et skifte i tiden. Hva som er grunnen til at folk begynner å gå mindre på LAN kan man jo spørre seg. Kanskje det bare er et midlertidig fall før det går opp igjen? Det er vært fall lov til å håpe.

Endret av Sakiko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det visst bare 92 ledige ja. Det var jo over 600 i forrige uke. Da blir det nok ganske fullt i år også (selv om det alltids er noen med billett som ikke møter opp), men jeg frykter litt at det er begynnelsen på slutten. Litt rart at det skal skje så brått, men sånn er det litt i LAN verdenen. Det forandrer seg raskt hvert år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når det gjelder billettsalget tror jeg TG "lider" samme skjebne som alle andre LAN/Datapartys i Norge, nemlig at den generelle interessen går nedover. Med flere LAN avlyst og andre som har slitt en del med økonomien tyder det på et skifte i tiden. Hva som er grunnen til at folk begynner å gå mindre på LAN kan man jo spørre seg. Kanskje det bare er et midlertidig fall før det går opp igjen? Det er vært fall lov til å håpe.

Har ikke greia tradisjonelt vært å spille mot hverandre? Nå som "alle" har gode nettlinjer og spiller hjemme, så er det kanskje ikke like kult å ta noen dager på Hamar?

 

Aldri vært der, så det kan godt hende jeg tar helt feil. ☺️

Lenke til kommentar

Tidligere dro mange på TG (og sikkert andre LAN) for å dele filer, men det er over 7 år siden det var hovedmotivet nå. Likevell har TG solgt alle billettene uten problemer de siste årene, og stemningen har vært helt topp. Jeg tror de har solgt det aller meste i år også, men ingen tvil om at interessen er mer laber i år.

 

Det er vel heller ikke så mange som kommer på TG for å spille mot hverandre. Folk spiller alt mulig nå, og det har de gjort de siste fem årene. Nå kommer folk for stemningen og opplevelsen vil jeg tippe.

 

Jeg håper dette er en trend som snur en gang (gaming blir jo bare mer og mer poppulært - jeg vil tro det er flere som begynner hvert år enn som slutter), og tror TG kan holde seg oppe i mange år enda. Det er i hvert fall topp stemning her nå.

Lenke til kommentar

Tja, da var årets TG over. Som vanlig var det deltagerene som gjorde TG fantastisk for meg.

Noen bra konserter, noen direkte ille. De aller fleste jeg snakket med syntes theme var kjedelig og at det ikke kom frem i særlig grad hva de egentlig ville med det theme.

 

Jeg reagerer på Security på årets TG. Joda, de har en jobb å gjøre, men det er lov å "ta på gliset til Hjallis" Makan til sure padder har jeg aldri møtt. Har selv vært crew, og vet hvordan det er. Kan nesten virke som om Security har bestemt seg for å være extra sure og trangsynte i år.

 

Kjipt at det var en uønsket hendelse på TG. Men godt at systemer fungerer og at politiet kom.

 

Kinoen var ren magi, å sitte i en gedigen klynge av gaming stoler var bare hysterisk. (kaste godteposen til kompis, hele godteposen velter ut på andre..kek) Filmen var veldig bra. Hadde uansett tenkt å se den i påsken

 

Det er interessant å se at ved oppstart av årets TG så var det ennå ordinære biletter igjen. Har hørt at flere LAN`s sliter med å få nok folk, så det kan være en trend. Prisnivået må ta litt skyld, det koster fort 5000 +++ å gå på TG

 

Elkjøp fortjener virkelig skryt. De hadde en suveren stand med massevis av god hardware tilgjengelig. Noen gode tilbud var det og. HP Omen standen var også bra.  Er glad det forhåpentligvis er slutt på at Digital impuls er i salen.

 

Jeg forsøkte å få med meg noen av foredragene, men det var et sørgelig skue. Nesten ikke folk. Dette er også en endring. Tidligere har det vært stinn brakke på enkelte foredrag.

 

Alt i alt et bra arrangement. Noen hickups vil det alltid være. Men for meg vil TG18 være "Det året Sec glemte å smile"

Endret av spjlonmk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...