Gå til innhold

Se hvordan Red Alert 2 fungerer i VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Antar at det er greiere å se det når man har det i headsettet, men på en stasjonær skjerm var den ristingen helt grusom.

Risting? :p

 

Mener du bevegelsen når personen beveger på hodet? Det blir vel ikke noe annerledes enn når du har et brettspill foran deg i virkeligheten på et bord som du går rundt og kan bøye deg ned for å kikke på detaljer. 

 

Det fungerer i hvert fall fint i Out of Ammo hvor man bygger basen i gudeperspektiv :)

 

 

 

Som en sidenote så er jeg også fan av førstepersons basebygging i VR. Cosmic Trip er genialt! :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne godt sittet med briller og sett spillet på denne måten, men jeg ville fremdeles foretrukket å spille med tastatur og mus. Flytt, roter og zoom kamera med tastatur (og mus), se seg rundt med briller. Kontroller bygging og enheter med mus.

 

Vi har 3D strategi spill med fri kamerabevegelse i dag som bruker mus, så det burde også være mulig her. Disse kontrollene blir for trege og upresise til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kult, mens syns fortsatt at disse pekepinnene er langt unna optimal kontroll interface eller da input unit som det også kan kalles.. Kan fint se for meg en VR touch løsning som lar deg bruke hendene til å manipulere VR, som ville vært mye mer elegant og potensielt mye mer brukelig til mange mange flere forskjellige ting.. Et slags VR adaptive kontrol interface om man vil..

 

Og vi har alt teknologien til å lage det. vi har hatt det i flere år uten at noe har skjedd.

Lenke til kommentar

Red Alert 2 var spillet jeg først ble "avhengig" av. Denne versjonen ser flott ut. Men jeg tror ikke jeg hadde orket spille det lenge på måten det blir spilt på her. Jeg har ikke testet VR, men om spilling skjer på denne måten eller lignende, så ser jeg ikke at det kan bli en umiddelbar kommersiell suksess.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...