Gå til innhold

Hva er det dere ikke liker med Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lover og regler som ødelegger moroa, og umyndiggjør befolkningen.

 

Man må ha skjenkebevilgning for å selge alkohol.

Stengetider på utesteder.

Skatter og avgifter på alkohol og tobakk.

Røykeloven.

Stengetider på alkoholutsalg.

Vinmonopolet.

Forbud mot mange narkotiske stoffer.

 

Det er så klart mye mer, og dette kan kanskje regnes som bagateller i det store og hele, men dette er det som går mest ut over meg i det dagligdagse, og det første jeg legger merke til når jeg besøker Norge. Skal man ut å ha det gøy, så må alt planlegges nøye, fordi utesteder stenger, kollektivtransport slutter å gå, og prisnivået er så vanvittig høyt at man ikke har råd til å være spontan.

Lenke til kommentar

Vinmonopolet (alkohol bør være tilgjengelig i hele åpningstiden i alle dagligvarebutikker)

Nordmenns innstilling til alkohol og usunne forhold til alkohol(tabu under 18, og så snart man er 18 er det fritt fram/forventet å drikke seg drita) 

Dyr kollektivtransport

Dårlig tilbud av kollektivtransport (latterlig tregt tog og ikke-eksisterende kjørefrekvenser)

At vi er latterlig avhengige av olje

Det blir investert for lite i landet (infrastruktur, industri osv.)

Mange nordmenns naive tro på at staten har rett og tro på at det ikke eksisterer korrupsjon i Norge

Høye priser (profittmargin på dagligvarebutikker f.eks), og for lite press fra folket om å forandre dette 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg hater at man ikke er Osloborger før man kan fortelle han som sitter ved midtgangen i bussen at du skal av på neste stopp og han må flytte på seg uten å si et eneste ord. Hva hvis man kunne prate med fremmende uten at folk flest tror du er et slags utskudd?

Fikset det  :dremel:

Det er det eneste stedet i Norge hvor jeg har opplevd dette! Blir som å si at "Alle nordmenn er født i en trikk".'

 

Men det jeg liker minst med Norge er overformynderiet av borgere i dette landet.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Det er for mye restriksjoner av ting som er moro. Staten lager lover og regler for at du skal leve så kjedelig som mulig. Befolkningen er fordomsfulle og dømmende, og ser ned på dem som er annerledes, eller som har en annen versjon av lykke enn dem selv.

 

Så det største problemet med Norge er ganske enkelt at livet er kjedelig for dem som ikke er interessert i et A4-liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...