Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamere med ubegrenset men med max grense i vilkår


lilfire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke i tråd med markedsføringsloven å reklamere med "ubegrenset" hvis det man egentlig mener er "veldig høy grense".

 

Du kan klage til Forbrukerombudet, men du får dessverre ingen individuell rett til å se bort fra brukerbetingelsene.

 

Kjedelig at man som forbruker ikke har noen krav når man har blitt lurt slik, for hvor mange leser disse betingelsene? samtidig er jo en av punktene i betingelsene at Jotta kan endre betingelsene med 30 dagers varsel. 

 

Så i teorien kan jo dette punktet ha kommet etter at jeg inngikk abonnementet, så lenge de sender meg et varsel? Dette høres rart ut synes jeg for da kan de vel i teorien endre dette til normalt bruk = 1GB mens man har forhåndsbetalt for 12 måneder for en tjeneste man trodde var ubegrenset. 

Lenke til kommentar

Kjedelig at man som forbruker ikke har noen krav når man har blitt lurt slik, for hvor mange leser disse betingelsene? samtidig er jo en av punktene i betingelsene at Jotta kan endre betingelsene med 30 dagers varsel. 

 

Så i teorien kan jo dette punktet ha kommet etter at jeg inngikk abonnementet, så lenge de sender meg et varsel? Dette høres rart ut synes jeg for da kan de vel i teorien endre dette til normalt bruk = 1GB mens man har forhåndsbetalt for 12 måneder for en tjeneste man trodde var ubegrenset. 

 

 

På den positive siden burde du vel kunne avbryte 12 måneders abonnementet uten å måtte betale noe gebyr for det og få de resterende pengene tilbake ved så store endringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...