Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2016 - Tilbudstråd


Anbefalte innlegg

Sjuke tilstander. Glad internett er funnet opp så jeg slipper det greiene der. Stod han ene å holdt i en sykkel?

Er det ikke samme sykkel du får med GRATIS noen ganger når du kjøper alt fra printer til vaskemaskin.

 

Lurer på hva Expert har i dag som er så ekstremt?

 

Hu gamle dama også da...

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sjuke tilstander. Glad internett er funnet opp så jeg slipper det greiene der. Stod han ene å holdt i en sykkel? Lurer på hva Expert har i dag som er så ekstremt?

 

Hu gamle dama også da...

 

Elkjøp og disse kjedene ble jo avslørt av VG i går for å sette opp prisene på mange tilbudsprodukter før BF salget, slik at med avslaget er de på ca samme pris som før. Helt sykt at ikke saueflokken klarer å få med seg dette. Ikke noe rart de kjedene der tjener drøss med penger, på folks naivitet og dumskap.

Lenke til kommentar

 

 

Sjuke tilstander. Glad internett er funnet opp så jeg slipper det greiene der. Stod han ene å holdt i en sykkel? Lurer på hva Expert har i dag som er så ekstremt?

 

Hu gamle dama også da...

 

Elkjøp og disse kjedene ble jo avslørt av VG i går for å sette opp prisene på mange tilbudsprodukter før BF salget, slik at med avslaget er de på ca samme pris som før. Helt sykt at ikke saueflokken klarer å få med seg dette. Ikke noe rart de kjedene der tjener drøss med penger, på folks naivitet og dumskap.

 

Det der er jeg litt uenig i dog. Det er mange av produktene som er veldig billig. Som P9'en, TVer osv. Klær. radio etc etc.

 

Det folk glemmer er jo at det var kampanjevarer uka før, som skrues opp i pris etter kampanjeuken slutt. Sånn er det jo hver uke. Det er jo til og med bilde av produktet (vaskemaskinen) i dette tillfellet fra en avis.

 

Jeg bare forstår ikke hvorofor står i kø fra 00:30 som det ble sagt i videon, og heller ikke bare bestiller fra nettbutikken.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vurderer å kjøpe ny skjerm og grafikkort i dag, men lurer på om det er verdt det? Er litt usikker når jeg skal potensielt blåse av 16k. Tenker Asus PG348q og en GTX 1080 til å kjøre den. Jeg har råd, bor hjemme, studerer og jobber i feriene som tømrer (174kr/t) så jeg kommer til å ha råd med komplett sin betalingsutsettelse. Men lurer på om det egentlig er verdt det, spiller jo noen timer for dagen på en gammel 1080 skjerm til under tusenlappen. 

Er det noe skjult med betalingsutsettelsen? Har lest litt og det ser greit ut, og hvis noen har noe av det jeg tenker å kjøpe så hadde det vært greit å vite om du er fornøyd med kjøpet.

Er vel bare du som kan svare på om det er verdt det.

 

Som regel så syntes jeg ikke man skal kjøpe noe hvis man ikke har råd der og da, men det der for være opp til deg :) Jeg har akkurat samme skjerm og 1080 STRIX, er veldig fornøyd, men som sagt. Er veldig vanskelig å svare på spørsmål om noe er verdt noe/om du trenger det. Det vet du bare selv.

 

Takker for svar. Er selv litt skeptisk til å kjøpe med penger man ikke har, men kjenner litt på det tidspresset med svartfredag og hvor mye jeg kan spare. Argumenterer med meg selv at da slipper jeg å oppgradere på noen år, har sagt det samme angående lyd og er nok derfor jeg har hjemmekinoanlegg på et altfor lite rom  :)

Lenke til kommentar

Da var LG oled65C6 bestilt, den var på hovedlager i følge hun bak kasse, slengte med den UHD spilleren til Samsung i samme slengen til 1999.

 

Blir spent på hvor stygt curved muligens er hengt på veggen, men men.

Nice, bra kildene var troverdige, og skjønte at det ikke vil være et problem å få bestilt opp selv om de ikke hadde på lager, er jo bare god service det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar. Er selv litt skeptisk til å kjøpe med penger man ikke har, men kjenner litt på det tidspresset med svartfredag og hvor mye jeg kan spare. Argumenterer med meg selv at da slipper jeg å oppgradere på noen år, har sagt det samme angående lyd og er nok derfor jeg har hjemmekinoanlegg på et altfor lite rom  :)

Ja. Tror det er lett å kjenne på presset, og kjøpe ting man ikke trenger. Det blir enda mer ille hvis man i tillegg ikke har i utgangspunktet penger til det.

 

Spiller du krevende spill? Hvorfor føler du selv at du trenger det osv? Det er mange flotte tilbud, men det kommer like mange flotte tilbud i romjulssalget og ikke minst januarsalget. Men at alle føler på et press på å kjøpe noe i dag, er nok helt riktig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Sjuke tilstander. Glad internett er funnet opp så jeg slipper det greiene der. Stod han ene å holdt i en sykkel? Lurer på hva Expert har i dag som er så ekstremt?

 

Hu gamle dama også da...

 

Elkjøp og disse kjedene ble jo avslørt av VG i går for å sette opp prisene på mange tilbudsprodukter før BF salget, slik at med avslaget er de på ca samme pris som før. Helt sykt at ikke saueflokken klarer å få med seg dette. Ikke noe rart de kjedene der tjener drøss med penger, på folks naivitet og dumskap.

 

Det der er jeg litt uenig i dog. Det er mange av produktene som er veldig billig. Som P9'en, TVer osv. Klær. radio etc etc.

 

Det folk glemmer er jo at det var kampanjevarer uka før, som skrues opp i pris etter kampanjeuken slutt. Sånn er det jo hver uke. Det er jo til og med bilde av produktet (vaskemaskinen) i dette tillfellet fra en avis.

 

Jeg bare forstår ikke hvorofor står i kø fra 00:30 som det ble sagt i videon, og heller ikke bare bestiller fra nettbutikken.

 

 

Uenig? Saken er jo at dette da ikke er et BF salg, men en helt vanlig kampanjepris. Kampanjer som for øvrig kjøres året rundt ellers. BF skal være et kjempesalg og her utnyttes helt klart folks oppfattelse av det ved å sette varen opp like før BF prosenten skal trekkes ifra. Utspekulert, sleipt og råttent verken mer eller mindre.

 

Dessuten gjelder jo norsk lov "Førprisen skal være den varen er solgt for de siste seks ukene før salget starter. Hvis prisen er skrudd opp like før salget vil dette som regel være brudd på loven"

 

Jo det finnes gode tilbud rundt omkring, men det er viktig å holde tunga rett i munn og ikke minst aktivt bruke prisjakt.

Lenke til kommentar

 

 

Vurderer å kjøpe ny skjerm og grafikkort i dag, men lurer på om det er verdt det? Er litt usikker når jeg skal potensielt blåse av 16k. Tenker Asus PG348q og en GTX 1080 til å kjøre den. Jeg har råd, bor hjemme, studerer og jobber i feriene som tømrer (174kr/t) så jeg kommer til å ha råd med komplett sin betalingsutsettelse. Men lurer på om det egentlig er verdt det, spiller jo noen timer for dagen på en gammel 1080 skjerm til under tusenlappen. 

Er det noe skjult med betalingsutsettelsen? Har lest litt og det ser greit ut, og hvis noen har noe av det jeg tenker å kjøpe så hadde det vært greit å vite om du er fornøyd med kjøpet.

Er vel bare du som kan svare på om det er verdt det.

 

Som regel så syntes jeg ikke man skal kjøpe noe hvis man ikke har råd der og da, men det der for være opp til deg :) Jeg har akkurat samme skjerm og 1080 STRIX, er veldig fornøyd, men som sagt. Er veldig vanskelig å svare på spørsmål om noe er verdt noe/om du trenger det. Det vet du bare selv.

 

Takker for svar. Er selv litt skeptisk til å kjøpe med penger man ikke har, men kjenner litt på det tidspresset med svartfredag og hvor mye jeg kan spare. Argumenterer med meg selv at da slipper jeg å oppgradere på noen år, har sagt det samme angående lyd og er nok derfor jeg har hjemmekinoanlegg på et altfor lite rom  :)

 

 

Det er sjelden en god idé å bruke penger man ikke har, selv om man har så lyst at det gjør vondt. Det er selvsagt opp til enhver, men mitt råd er å se på mindre high end greier - bruksgleden kan være like høy selv om det ikke er toppmodeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig? Saken er jo at dette da ikke er et BF salg, men en helt vanlig kampanjepris. Kampanjer som for øvrig kjøres året rundt ellers. BF skal være et kjempesalg og her utnyttes helt klart folks oppfattelse av det ved å sette varen opp like før BF prosenten skal trekkes ifra. Utspekulert, sleipt og råttent verken mer eller mindre.

 

Dessuten gjelder jo norsk lov "Førprisen skal være den varen er solgt for de siste seks ukene før salget starter. Hvis prisen er skrudd opp like før salget vil dette som regel være brudd på loven"

 

Jo det finnes gode tilbud rundt omkring, men det er viktig å holde tunga rett i munn og ikke minst aktivt bruke prisjakt.

Uenig er kanskje feil ord å bruke. Jeg mente vel heller at forbrukere har et ansvar å undersøke. Da produkter kan godt ha vært billigere uken før på kampanjen. Om hva som er lov eller ikke for andre folk ta seg av.

 

Det er sikkert mye som er dårlig BF tilbud, men det er også veldig mye bra. Det gjelder å trå seg igjennom dritten før man finner det som er bra. At det er utspekulert fra kjedene sin side er det ikke noe tvil om, men det er jo vi som forbrukere som må være bevisste, og ikke ta alt som godfisk.

 

Det er jo faktisk litt av poenget med denne tråden og. Som jeg føler vi er flink til, å fortelle hvilke tilbud som er bra eller dårlig.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvis du tenker på

ASUS ZenBook UX305CA PURE 13,3 FHD -Demo matt, Core m3 6Y30, 8GB RAM, 256GB SSD, Windows 10 Home

 

ja slik vil antakelig fungere for en student, men cpu er kanskje ikke kraftig nok til mye bruk, selv om den antakelig er stillegående.

Vil ikke gå noe lavere på SSD får ikke plass til noe ting, det er minste man bør gå for.

Vil maskinen bli tregere, eller vil RAM bli hyppigere brukt desto mer plass du har brukt opp av maksimal kapasitet?

 

Maskinen blir generielt tregere etterhvert, med tanke på høyere krav oppdateringer etc.

Så greit å satse på 16 GB ram og 512 GB SSD først som sist, gjerne PCI-E så har du litt å gå på senere.

Ikke det sata SSD direkte flaskehals i dag, men greit å tenke fremover.

 

Denne kunne vel også fungere til studentbruk 

http://www.lefdal.com/product/data/ipad-og-nettbrett/LE80V4003HMX/lenovo-yoga-710-2-i-1-pc-14-signature-edition-solv?scid=Pricecomparison2989

 

Jeg har den Asusen. Fungerer fint til skolebruk som ikke behøver noe tunge programmer. 

Ellers kan den ikke feks se 1440p på Youtube feks, men hvem gjør det? 

Personlig hadde jeg ikke kjøpt den igjen, men jeg fikk den til en meget fin pris. 

Hadde heller valgt en tykkere 13,3" med i5 eller i7 CPU. 

 

Lenovo Thinkpad er veien å gå. Yoga modellene har vel fått litt tyn for byggekvaliteten. 

 

 

Takk for tips. Så at den kostet 6666 kr på Komplett, men nå er den utsolgt. 

Skal se nærmere på Lenovo Thinkpad!

 

Du så denne? https://www.komplett.no/product/891446/pc-nettbrett/pc-baerbar/alle-pc-er/lenovo-ideapad-710s-133-fhd-matt# 

 

Eller denne: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXGKBED006/acer-swift-sf314-14-barbar-pc-signature-edition-solv 

Endret av Venin
Lenke til kommentar

 

 

 

Sjuke tilstander. Glad internett er funnet opp så jeg slipper det greiene der. Stod han ene å holdt i en sykkel? Lurer på hva Expert har i dag som er så ekstremt?

 

Hu gamle dama også da...

 

Elkjøp og disse kjedene ble jo avslørt av VG i går for å sette opp prisene på mange tilbudsprodukter før BF salget, slik at med avslaget er de på ca samme pris som før. Helt sykt at ikke saueflokken klarer å få med seg dette. Ikke noe rart de kjedene der tjener drøss med penger, på folks naivitet og dumskap.

 

Det der er jeg litt uenig i dog. Det er mange av produktene som er veldig billig. Som P9'en, TVer osv. Klær. radio etc etc.

 

Det folk glemmer er jo at det var kampanjevarer uka før, som skrues opp i pris etter kampanjeuken slutt. Sånn er det jo hver uke. Det er jo til og med bilde av produktet (vaskemaskinen) i dette tillfellet fra en avis.

 

Jeg bare forstår ikke hvorofor står i kø fra 00:30 som det ble sagt i videon, og heller ikke bare bestiller fra nettbutikken.

 

 

 

 

Uenig? Saken er jo at dette da ikke er et BF salg, men en helt vanlig kampanjepris. Kampanjer som for øvrig kjøres året rundt ellers. BF skal være et kjempesalg og her utnyttes helt klart folks oppfattelse av det ved å sette varen opp like før BF prosenten skal trekkes ifra. Utspekulert, sleipt og råttent verken mer eller mindre.

 

Dessuten gjelder jo norsk lov "Førprisen skal være den varen er solgt for de siste seks ukene før salget starter. Hvis prisen er skrudd opp like før salget vil dette som regel være brudd på loven"

 

Jo det finnes gode tilbud rundt omkring, men det er viktig å holde tunga rett i munn og ikke minst aktivt bruke prisjakt.

Uenig er kanskje feil ord å bruke. Jeg mente vel heller at forbrukere har et ansvar å undersøke. Da produkter kan godt ha vært billigere uken før på kampanjen. Om hva som er lov eller ikke for andre folk ta seg av.

 

Det er sikkert mye som er dårlig BF tilbud, men det er også veldig mye bra. Det gjelder å trå seg igjennom dritten før man finner det som er bra. At det er utspekulert fra kjedene sin side er det ikke noe tvil om, men det er jo vi som forbrukere som må være bevisste, og ikke ta alt som godfisk.

 

Det er jo faktisk litt av poenget med denne tråden og. Som jeg føler vi er flink til, å fortelle hvilke tilbud som er bra eller dårlig.

 

Enig med deg her. Ekstremt viktig å være påpasselig og selv sjekke priser rundt omkring. Men dessverre går mange på disse skitne triksene, og så lenge loven brytes bør det medføre konsekvenser for den aktuelle bedrift. I form av store bøter. 

 

Disse kjedene er tidligere tatt med buksene nede og det er den samme syltynne bortforklaringen de kommer med hver eneste gang. "Produksjonsfeil" "trykkfeil" "dårlig håndverk" osv osv... Noe som selvsagt bare er løgn og tull, for dette spekuleres det i på forhånd. Store bøter er eneste virkemiddel som vil fungere for å få bukt med dette svineriet.

 

Flott med forumet vi har da, og håper selvsagt mange leser her og blir oppmerksomme på advarslene som deles :)

Lenke til kommentar

 

Da ble det endelig PC på meg! Gikk for en HP Specter x360 på tilbud til 10920 kroner med 22% av. Tok sin tid, men kom i mål i år også :w00t:

 

Kunne kanskje tenkt meg en litt billig IPS 1440p 27" skjerm, men har ikke helt bestemt meg enda.

Hvilken kode skal man bruke for å få rabatten og hvor legger man det inn ?

BLACK22 og den legges inn rett før du betaler. Hvis du handler i butikken viser du bare (eller) oppgir koden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...