Gå til innhold

Vanntett\vannavisende nettbrett?


Itw

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi burker Samsung Galaxy Active 8". Men de har vært i omløp ei stund og kjører en eldre Android-versjon så spørs om det ikke kommer noe nytt derifra snart.

 

Har brukt den utendørs i pøsende regnvær. Nettbrettet tåler det uten problem med skjermen blir unøyaktig på touch når den er passe våt :)

Lenke til kommentar

Ja så den kjørte 4,4 så er jo ikke akkurat oppdatert, men det er vell i kjent Samsung stil.

 

Får kasnkje bare smøre oss med tålmodighet å se om det kommer noe nytt etterhvert, burde jo være ett marked for det vil jeg tro.

 

Apple fungerer vell ikke under 10grader ute så?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hva med å kjøpe et vanlig bra nettbrett og bruke et deksel som beskytter? Sannsynligvis billigere, flere å velge i mellom, og sikkert like bra eller bedre.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Jeg hiver meg på denne tråden. Ser Samsung Active 2 har kommet, fortsatt 8 tommer. Jeg trenger noe til navigasjon i seilbåt som er sprutsikkert og som helst kommer med mulighet for fastmontering. Har brukt iPad med vanntett case, men denne er nå utdatert, og jeg liker ikke iOS. Dessuten blir den overopphetet. 

 

Jeg kjøpte derfor i går vanlig Android-brett, Huawei Media Pad M5 var eneste med Android 8 og GPS jeg fant på Elkjøp, så jeg gikk for den isteden, etter at ekspeditøren hadde funnet ut at jeg kunne kjøpe sprutsikker case fra Armor X, og fordi skjermen skulle være mere lyssterk enn apple og Samsung. Case'n som skulle være sprutsikker og passe til er denne: 

 

https://www.armor-x.com/pxt-hw24-huawei-mediapad-m5-10-pro-protective-case-w-hand-strap-x-mount.html 

 

Men nå som jeg skal bestille ser jeg at den bare er støv-sikker og beskytter mot slag og fall. På bildene har den også åpninger til minijack ser det ut som, noe mitt brett ikke har (derimot følger det med en overgang som ikke passer til minijack'en på B&W'ene mine!), og det er åpning til ladeinngang midt under, denne sitter til venstre på mitt brett.

 

Spørsmålet er altså om noen har kjennskap til Armor-X og kan bekrefte/avkrefte at de er sprut-sikre også? Må tåle regn og sjøsprøyt over lengre tid. Og; noen som kjenner til alternativer utover Samsung Active 2 og iPad med case (der vet jeg det fins vanntette alternativer)

 

Edit: Man blir forvirra, i flg. hovedsiden her er case'n vanntett https://www.armor-x.com/case/huawei.html , mens på linken ovenfor står det ikke noe om vannbeskyttelse... Leser også på sidene om case til MediaPad "

Shockproof case OR Waterproof case For Huawei Mediapad Tablet

Hm ... which is it ...

Endret av quantum
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
On 8/12/2018 at 2:49 PM, quantum said:

Jeg hiver meg på denne tråden. Ser Samsung Active 2 har kommet, fortsatt 8 tommer. Jeg trenger noe til navigasjon i seilbåt som er sprutsikkert og som helst kommer med mulighet for fastmontering. Har brukt iPad med vanntett case, men denne er nå utdatert, og jeg liker ikke iOS. Dessuten blir den overopphetet. 

 

Jeg kjøpte derfor i går vanlig Android-brett, Huawei Media Pad M5 var eneste med Android 8 og GPS jeg fant på Elkjøp, så jeg gikk for den isteden, etter at ekspeditøren hadde funnet ut at jeg kunne kjøpe sprutsikker case fra Armor X, og fordi skjermen skulle være mere lyssterk enn apple og Samsung. Case'n som skulle være sprutsikker og passe til er denne: 

 

https://www.armor-x.com/pxt-hw24-huawei-mediapad-m5-10-pro-protective-case-w-hand-strap-x-mount.html 

 

Men nå som jeg skal bestille ser jeg at den bare er støv-sikker og beskytter mot slag og fall. På bildene har den også åpninger til minijack ser det ut som, noe mitt brett ikke har (derimot følger det med en overgang som ikke passer til minijack'en på B&W'ene mine!), og det er åpning til ladeinngang midt under, denne sitter til venstre på mitt brett.

 

Spørsmålet er altså om noen har kjennskap til Armor-X og kan bekrefte/avkrefte at de er sprut-sikre også? Må tåle regn og sjøsprøyt over lengre tid. Og; noen som kjenner til alternativer utover Samsung Active 2 og iPad med case (der vet jeg det fins vanntette alternativer)

 

Edit: Man blir forvirra, i flg. hovedsiden her er case'n vanntett https://www.armor-x.com/case/huawei.html , mens på linken ovenfor står det ikke noe om vannbeskyttelse... Leser også på sidene om case til MediaPad "

Shockproof case OR Waterproof case For Huawei Mediapad Tablet

Hm ... which is it ...

Hei!

Nysgjerrig på hva du landa på. Er selv på jakt etter noe jeg kan ha med ute på dekk :)

Lenke til kommentar
RaymondK skrev (På 16.4.2021 den 22.23):

Hei!

Nysgjerrig på hva du landa på. Er selv på jakt etter noe jeg kan ha med ute på dekk :)

Hei, har vel egentlig ikke landet på noe, kanskje på tide å børste støv av det prosjektet. Bruker mobil og brett ved siden av den geriatriske kartplotteren, men det har sine begrensninger når det er vått ute. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...