Gå til innhold

Valg av skjerm - 34" vs 27"


Mattamatikk

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et lite dilemma her. Valget står mellom:

 

Acer 34" Predator Curved LED G-Sync X34A

 &

 

Asus 27" Designo MX27AQ

 

&

 

LG 34UC88 -B

 

Det er et ganske stort prisgap mellom disse skjermene, hvilket gjør at jeg med ASUS modellen kan oppgradere skjermkortet mitt fra gtx 970 til gtx 1070. Ved valg av de andre, LG eller Acer, må et nytt skjermkort komme senere, mye senere. LG'n og ASUS har ikke G-sync, hvor viktig det er vet jeg ikke. Jeg gammer en del, men er ingen dedikert gamer. Jeg bruker pc'n like mye til fil, musikk og bilde redigering. 

 

Hva ville dere gått for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror at du har god oversikt over forskjellen allerede, i bunn og grunn kommer det ann på hva du vektlegger. 

 

For meg er en stor og god skjerm den viktigste delen av en PC og jeg valgte X34A. G-sync og 100Hz utgjør en stor forskjell i spill for meg.

 

Er ikke spill viktig så er jo 34 tommeren fra LG et smart valg.

Med 27 tommeren og 1070 vil du kunne spille helt nye spill best. 

Med X34A får du en fantastisk skjerm til produktivitet og spill, og kan oppgradere GPU etter hvert for å få utnyttet den bedre. 100 Hz og G-sync blir et stort pluss. 

 

Haster det ikke med PC kommer det helt sikkert tilbud på noen skjermer på Black Friday.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg. X34a frista, men jeg gikk heller for LG 34UC88 B da jeg ikke så at 100hz og G-sync er verdt 4500kr for meg. 

 

Spiller litt, men kan ikke påstå at jeg ser noe til tearing (noe som Gsync skal hjelpe mot) og det ser ut som at skjermen kjører i 70hz i spill. Ihvertfall det ingame og nvidia fps tingen viser. 

har GTX 1070. 

 

Men det fins en flat versjon av denne skjermen som er ca 2000kr billigere. Så det kan jo være et alternativ? Du finner den i prisguiden. 

Lenke til kommentar

Var i samme situasjon som deg. X34a frista, men jeg gikk heller for LG 34UC88 B da jeg ikke så at 100hz og G-sync er verdt 4500kr for meg. 

 

Spiller litt, men kan ikke påstå at jeg ser noe til tearing (noe som Gsync skal hjelpe mot) og det ser ut som at skjermen kjører i 70hz i spill. Ihvertfall det ingame og nvidia fps tingen viser. 

har GTX 1070. 

 

Men det fins en flat versjon av denne skjermen som er ca 2000kr billigere. Så det kan jo være et alternativ? Du finner den i prisguiden. 

 

Er du fornøyd med LG'n?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...