Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Helseangst + søkk i låret


rioi

Anbefalte innlegg

Jeg har en kraftig brist i lårmuskelen på forsiden av låret. Vises godt når jeg strammer muskelen. og har vært der snart et år. Har regnet med at dette kom til å gro av seg selv, men det ser ikke ut til at det blir noe bedre. 

Fikk aldri med meg at muskelen brast. Plutselig en dag var det bare sånn.
Problemet er at jeg sliter med "generalisert angstlidelse" som inkluderer helseangst. I det siste har jeg begynt å bekymre meg om kreft og ALS og lignende. Føler at styrken i beina forsvinner og balansen blir dårligere. 

Noen som har litt peiling på muskelbrist? Skal det ikke gro?

(Vær snill å ikke begynn å leksjoner meg om symptomer på ALS og kreft. Det har jeg ihvertfall ikke godt av)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du høres ut som du er såpass reflektert at du skjønner at du ikke har godt av å lese om symptomer på ting. Så da tror jeg du egentlig også vet at det ikke kommer til å hjelpe deg mye i lengden å lete etter svar på internett om hvorvidt denne tilstanden din egentlig er et tegn på en alvorlig sykdom! For når det er avkreftet, er det i hvert fall ofte slik at det dukker opp en eller annen ny alvorlig sykdom man kan bekymre seg over i stedet. Kanskje det er slik for deg også?

 

Er du bekymret, kan du ta deg en tur til legen din, for jeg vil absolutt ikke fraråde deg å ta kontakt med helsepersonell uansett. Men stol også på vedkommende hvis du får høre at det er "ingenting å bekymre seg over". Og hvis du har en psykolog å gå til, kan jo du vurdere om du kanskje ønsker å ta en kort oppfriskingstur dit?

Endret av Kakofoni
Lenke til kommentar

Første bud for hypokondere: Du skal ikke google symptomene dine.

Det er helt sikkert. Andre bud kan kanskje være noe sånt som at du ikke skal skamme deg over helseangsten din. Det er en sykdom, og du har lov til å kontakte lege for å nøste opp i bekymringene dine. Når du først er hos legen, ikke hold noe tilbake. Spør om alt som plager deg, hvis det er tid, så klart. Det er noe dritt å forlate legekontoret med en uoppklart bekymring du ikke turte å bringe på banen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...