Gå til innhold

Kvinner, ikke kall meg dette


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det andre som blir nevnt i artikkelen er jo at det har blitt gjort en studie over hva kvinner liker minst å bli kalt. Hva har det med denne "bevegelsen" du snakker om å gjøre? Her må du nok være litt mer konkret.

 

Hvis det er det andre, hva er det første?

 

Det var jo hele poenget, liksom, hva kvinner ikke liker å bli kalt. Ingen menn bryr seg nevneverdig over kallenavn. Det er altså en kvinneting. Bevegelsen kaller seg selv "feminisme". Og det ER feminisme. Denne måten å tenke på har klare paralleller til feminismens storhetstid på 70-tallet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

fordi det er vel ganske stor forskjell på dine norske eksempler og de som dras frem i artikkelen du baserer rantet på

Mitt "kjære" er vel relativt godt sammenfallende med "dear" som flere reagerte på i videoen som ble referert i artikkelen.

 

 

Stemmer, det er ganske vanlig å bruke, det er en tøvete og billig hersketeknikk, du burde slutte med den. (i det minste bruker du den også mot menn...)

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Stemmer, det er ganske vanlig å bruke, det er en tøvete og billig hersketeknikk,

Okey, du tok ikke at det var en spøk, nei, selv om det sto i første post..

 

Hvis dette høres ut som en parodi, så har du rett. Det er en parodi på feminismen som nå krever at menn slutter å bruke tilsvarende kallenavn på kvinner.

 

 

Kall det en spøk så mye du vil, du bruker det stadig som en billig hersketeknikk, og er neppe den eneste. Hvorfor er det så overraskende at folk gjerne skulle slippe? Man kan jo selvfølgelig se på det som en slags fordel at folk raskt flagger den type usympatisk oppførsel og dårlig diskusjonsevner, men forstår også at endel blir lei av det.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg måtte sjekke profilen din, det står faktisk at du er mann. Men du er kanskje kvinne? For jeg har aldri hørt om en mann som tar seg nær av å bli kalt "kjære". Jeg har forresten bare brukt det en eneste gang, mener jeg - ikke "til stadighet" som du på sedvanlig løgnaktig vis påstår - og det var til deg, i oppgitthet over at du så respektløst sabler ned andes innlegg uten å sjekke noen ting. En link til Trumps hundredagersplan ble møtt med en sur a la "det er da viktigere å diskutere det han sa i valgkampen", uten å sjekke om dette faktisk var fra valgkampen, hvilket det var. Du lager unødvendig støy i debatten når du bare slenger ut ting på impuls.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at ordet kjære er ganske nedlatende hvis du bruker det mot fremmede. Tror ikke de fleste hadde brydd seg hvis deres kjæreste eller ektemann eller whatever kaller dem kjære, bruk ordet derimot f.eks i en diskusjon mot andre og det er bare en billig måte å prøve å få den andre personen til å føle at meningen deres ikke teller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg måtte sjekke profilen din, det står faktisk at du er mann. Men du er kanskje kvinne? For jeg har aldri hørt om en mann som tar seg nær av å bli kalt "kjære".

 

Vel da kan det være at du mener at jeg også er litt kvinnelig av meg fordi jeg misliker så klart å bli kalt kjære av noen som helst. Hva er vitsen med å bruke det ordet, eller å si eks jeg er glad i deg - jo, det disse ordene oftest betyr er "jeg skal være glad i deg, eller du kan være min kjære hvis du gjør som jeg vil!", og det er det motsatte av å akseptere og gi rom for hverandre, som faktisk er en tydelig handling for at man virkelig er glad i noen

 

Jeg husker fra jobb i barnevernet hvor folk hadde den leie uvanen å slenge rundt seg med sånne ord og begreper, og til og med følge opp med å fysisk klemme hverandre. Og dette var sannsynligvis velment fra deres side, men siden de ikke fikk med seg eller respekterte at noen fant sånne handlinger upassende, tyder det mer på at de gjorde det mer som en vane uten å legge noe mer i det

 

Jeg skal være glad i deg så lenge du gjør det jeg liker ... nei, spar meg for preiket!

 

Ha en fin dag!

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg måtte sjekke profilen din, det står faktisk at du er mann. Men du er kanskje kvinne? For jeg har aldri hørt om en mann som tar seg nær av å bli kalt "kjære". Jeg har forresten bare brukt det en eneste gang, mener jeg - ikke "til stadighet" som du på sedvanlig løgnaktig vis påstår - og det var til deg, i oppgitthet over at du så respektløst sabler ned andes innlegg uten å sjekke noen ting. En link til Trumps hundredagersplan ble møtt med en sur a la "det er da viktigere å diskutere det han sa i valgkampen", uten å sjekke om dette faktisk var fra valgkampen, hvilket det var. Du lager unødvendig støy i debatten når du bare slenger ut ting på impuls.

 

Nei, jeg har jo sett det, du synes jo "du er en kvinne" er et slags skjellsord, har sett du før mase om at folk egentlig er kvinner, for menn kunne jo ikke sagt noe sånt. Snakker om å tilpasse virkeligheten til egne fordommer. Jeg har sett deg bruke "kjære deg", flere ganger, som en hersketeknikk. Tar jeg nær av det personlig, nei, ikke spesielt, men det er latterlig og billig diskusjonsteknikk. Trump sa mer i valgkampen en kun 100-dagers-planen sin, skulle ikke tro det var så vanskelig å forstå.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg har jo sett det, du synes jo "du er en kvinne" er et slags skjellsord,

Men kjære deg, nå driver du igjen å tillegger andre meninger de ikke har. Det er en vanlig debatteknikk hos deg.

 

Jeg har sett deg bruke "kjære deg", flere ganger, som en hersketeknikk.

Men kjære deg, nå lyver du igjen. Når skal du lære å oppføre deg ordentlig? Se deg selv i speilet, og tenk alle de ekle tankene du har om andre. De passer bedre på deg.

 

Du er rett og slett ikke sann.

Lenke til kommentar

 

Nei, jeg har jo sett det, du synes jo "du er en kvinne" er et slags skjellsord,

Men kjære deg, nå driver du igjen å tillegger andre meninger de ikke har. Det er en vanlig debatteknikk hos deg.

 

Jeg har sett deg bruke "kjære deg", flere ganger, som en hersketeknikk.

Men kjære deg, nå lyver du igjen. Når skal du lære å oppføre deg ordentlig? Se deg selv i speilet, og tenk alle de ekle tankene du har om andre. De passer bedre på deg.

 

Du er rett og slett ikke sann.

 

 

Jeg forholder meg til det folk skriver, om du ikke mener det du skriver, så får du vurdere om du burde formulere deg annerledes, heller enn å klage over at folk misforstår hva du mener.

 

Ellers får du bare ture på med tullet ditt om du virkelig innbiller deg at det gjør noe annet enn å stille din egen argumentasjon i et dårlig lys.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjære alle sammen som enda har gangsynet i behold: Debatten ovenfor tydeliggjør poenget. Folk har blitt så hårsåre at helt alminnelig kommunikasjon oppleves krenkende. Folk gikk i tog for retten til å krenke muslimer ved å tegne provoserende karikaturer av profeten deres. De samme menneskene er i ferd med å ta til gatene imot "krenkende" kjælenavn ...

Lenke til kommentar

Kjære alle sammen som enda har gangsynet i behold: Debatten ovenfor tydeliggjør poenget. Folk har blitt så hårsåre at helt alminnelig kommunikasjon oppleves krenkende. Folk gikk i tog for retten til å krenke muslimer ved å tegne provoserende karikaturer av profeten deres. De samme menneskene er i ferd med å ta til gatene imot "krenkende" kjælenavn ...

 

Hvem konkret er det du mener føler seg krenket? Billige hersketeknikker er forøvrig ikke "alminnelig kommunikasjon" for oppegående individer. Men normalt eller ikke, så det en type latterligheter det neppe hadde gjort noe om folk gjorde mindre. At man har rett til å argumentere dårlig betyr ikke at det er hensiktsmessig.

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når folk føler seg krenket, kaller de det "billige hersketeknikker".

Så der er derfor du synes så mange føler seg krenket i dagens samfunn? Du kaller alt mulig rart for å føle seg krenket? Det har ikke falt deg inn at det muligens kan være lurt å se hvordan verden er, istedet for å bestemme deg på forhånd, og når det ikke passer dine ideer, bare late som det er noe annet, så det passer allikevel? AtW

Lenke til kommentar

 

Takk for det, kjære Buffy. Forresten synes jeg du ser skremmende ut med den kniven hevet over hodet. Truende, på en måte. Kan det være en hersketeknikk innbakt i bildet ditt?

 Ikke min skyld at du ikke har sett tidenes beste serie.

 

Klart avataren din er truende når man forveksler legender som super Jesus og Vampyr jegeren Buffy med virkelige hendelser og situasjoner.

 

Kjære søte lett forvirrede dogmatiske kristne, ja vi forstår at verden virker truende med dagens serier og filmer. Stå på videre og husk at det går bra, det er bare myter og eventyr :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...