Gå til innhold

Hvorfor hater det norske media Trump sine velgere?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

 

 

Nå sies det at KGB prøver å sabotere valget for Hillary.

http://dailycaller.com/2016/10/31/meltdown-carville-blames-house-republicans-and-the-kgb-for-hillarys-fbi-problem-video/

 

 

FBI hadde ransakelsesordre på serveren og Hillary velger å slette den, dette er ulovlig ødeleggelse av bevis.

Hadde Hillary hatt rent mel i posen hadde hun bare trengt å utlevere serveren til FBI og dette ville ikke vært noen sak.

 

Kanskje vil de påstå at det var KGB som slettet serveren hennes med BleachBit slik at hun ikke kan renvaske seg?

 

På en annen side, om det nettopp bare var private e-mails så skjønner jeg godt at hun ønsker å slette disse før alle mulige IT-eksperter, FBI agenter og ikke minst media, fikk frotset i disse.

 

Tror du hun brukte statens offentlige mailadresse til så private og pikante ting at hun heller risikerer fengsel for å ulovlig ødelegge mailene enn å bli avslørt?

 

 

Jeg tror hun, som eldre damer flest på 70 år, ikke holder helt styr på dette her. Muttern er på samme alder og kan knapt sende mail i det hele tatt og må si jeg syntes det er rart at så mange plutselig setter en presidents IT-kompetanse høyere enn det meste annet. Virker å bunne i ett politisk spill hvor motstanden griper etter halmstrå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg tror hun, som eldre damer flest på 70 år, ikke holder helt styr på dette her. Muttern er på samme alder og kan knapt sende mail i det hele tatt og må si jeg syntes det er rart at så mange plutselig setter en presidents IT-kompetanse høyere enn det meste annet. Virker å bunne i ett politisk spill hvor motstanden griper etter halmstrå.

 

Denne "eldre damen" fikk slettet dataene så grundig at ingen eksperter eller IBAS klarer å gjenopprette de. IT-kompetansen er nok ikke problemet i den leiren. 

 

Problemet er at de ikke klarer å slette mailene fra alle mottakerene sine datamaskiner og nå begynner disse mailene å dukke opp.

 

Og det er er kun et problem fordi Hillary trenger å skjule sine kriminelle aktiviteter.

 

 

At du tror denne skandalen dreier seg om halmstrå er helt ubegripelig med mindre du ikke har satt deg inn i saken.

Utenlandske aktører og stater ble bedt om å donere til Clinton Foundation, til gjengjeld fikk de ulike tjenester og informasjon/statshemmeligheter (classified information).

Clinton Foundation blir frontet som en veldedighetsorganisjon men pengene går til Clinton og hennes nettverk. Hun er en skurk og hun gjør hva som helst for penger.

 

Bruker de RICO-paragrafen mot henne vil ikke presidenten kunne benåde henne.

 

 

Du har kanskje lagt merke til at støtten for Hillary har falt siden FBI fant nye inkriminerende eposter og gjenåpnet etterforskningen på fredag? De smarteste har allerede tatt god avstand fra Hillary og hoppet av skuten, tiden vil vise hvor lang tid du bruker på det samme :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå sies det at KGB prøver å sabotere valget for Hillary.

http://dailycaller.com/2016/10/31/meltdown-carville-blames-house-republicans-and-the-kgb-for-hillarys-fbi-problem-video/

 

 

FBI hadde ransakelsesordre på serveren og Hillary velger å slette den, dette er ulovlig ødeleggelse av bevis.

Hadde Hillary hatt rent mel i posen hadde hun bare trengt å utlevere serveren til FBI og dette ville ikke vært noen sak.

 

Kanskje vil de påstå at det var KGB som slettet serveren hennes med BleachBit slik at hun ikke kan renvaske seg?

 

På en annen side, om det nettopp bare var private e-mails så skjønner jeg godt at hun ønsker å slette disse før alle mulige IT-eksperter, FBI agenter og ikke minst media, fikk frotset i disse.

 

Tror du hun brukte statens offentlige mailadresse til så private og pikante ting at hun heller risikerer fengsel for å ulovlig ødelegge mailene enn å bli avslørt?

 

 

Jeg tror hun, som eldre damer flest på 70 år, ikke holder helt styr på dette her. Muttern er på samme alder og kan knapt sende mail i det hele tatt og må si jeg syntes det er rart at så mange plutselig setter en presidents IT-kompetanse høyere enn det meste annet. Virker å bunne i ett politisk spill hvor motstanden griper etter halmstrå.

 

 

Jeg tror ikke mora di de siste tiårene har vært guvernør-kone i Arkansas i 11 år, presidentfrue i 8 år, senator i New York i 8 år og til slutt utenriksminister i USA i 4 år. En slik politisk karriere fører med rette en del forventninger med seg.

Lenke til kommentar

Norske media, bortsett fra Klassekampen, lever i en fantasi verden. Journalister, og redaktører, anser seg å være en del av landets kulturelite.

 

De er i virkelighet "værhaner" som svinger i takt med pressestøtten. FRP ønsker å redusere den - ergo hater media FRP.

 

Hva synes politiske partier, i Norge, som støtter pressestøtten? Jo, de liker ikke Trump - ergo hater media Trump. Hadde AP støttet Trump, tror jeg at norsk media hadde gjort det også

 

Jeg er motstander av Trump, men av andre grunner enn media.

Lenke til kommentar

Det var aldri snakk om at verden eller journalister skulle få tilgang til mailene.

Myndighetene har lov til å kontrollere at for eksempel Secretary of State ikke selger statshemmeligheter og at vedkommende er skikket til tjenesten.

 

Denne muligheten ville de benytte seg av, desverre så brøt Hillary loven ved å nekte de innsyn og å forsøke ødelegge alle beviser.

Det dummeste hun gjorde var å stille som presidentkandidat, hadde hun ikke gjort det tror jeg dette hadde gått under radaren.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-406935

Det er ikke å gjøre narr å beskrive motiverende faktorer som ligger til grunn for at et stort flertall av velgerne i visse områder stemmer for en kandidat fremfor alle andre kandidater. 

 

Det er heller ikke en indikasjon på hat fra norske medier å kalle disse områdene Trump-land, da mediene i landet hvor valget foregår sier det samme. Som nevnt i NYT: This Is Trump Country.

 

J.D. Vance, som er født i Kentucky og oppvokst i en stålfabrikk-by i Ohio i "rust belt" området, en del av Trump Country, fikk muligheten til å studere på Yale, og senere skrive bok om sine hjemtrakter hvor han også beskriver forholdene i disse fattige områdene på samme måte. Mener du han også gjør narr av hjemtraktene sine når han deltar i valgdekningen og snakker om grunnene til at de i stort flertall velger Trump fremfor andre kandidater?

 

Da er du i utakt med anmeldelsene fra amerikanske lesere av en bok full av lokal innsikt som scorer gode kritikker pga. hvilket innblikk den gir i hva som motiverer folk i disse områdene til å stemme på Trump. 

 

Her snakker Vance selv om dette:

 

Du sitter kanskje i et annet land, er litt underinformert, og litt i overkant hårsår på din favoritts vegne. Det kan du ikke legge skylden på VG for.

 

Allerede fra navnet "Hillbilly elegy", kan du se at dette ikke er en respektfull bok. Ja, for du vil aldri gjøre noe for å hjelpe noen til å ta bedre valg, gjør det bedre osv. når du for det første mangler respekt. Jeg har heller ingen tro på anmeldelsene av denne boken, fordi det kommer fra et politisk skikte jeg synes er ufordragelig.

Endret av Bruker-406935
Lenke til kommentar

 

Det er ikke å gjøre narr å beskrive motiverende faktorer som ligger til grunn for at et stort flertall av velgerne i visse områder stemmer for en kandidat fremfor alle andre kandidater. 

 

Det er heller ikke en indikasjon på hat fra norske medier å kalle disse områdene Trump-land, da mediene i landet hvor valget foregår sier det samme. Som nevnt i NYT: This Is Trump Country.

 

J.D. Vance, som er født i Kentucky og oppvokst i en stålfabrikk-by i Ohio i "rust belt" området, en del av Trump Country, fikk muligheten til å studere på Yale, og senere skrive bok om sine hjemtrakter hvor han også beskriver forholdene i disse fattige områdene på samme måte. Mener du han også gjør narr av hjemtraktene sine når han deltar i valgdekningen og snakker om grunnene til at de i stort flertall velger Trump fremfor andre kandidater?

 

Da er du i utakt med anmeldelsene fra amerikanske lesere av en bok full av lokal innsikt som scorer gode kritikker pga. hvilket innblikk den gir i hva som motiverer folk i disse områdene til å stemme på Trump. 

 

Her snakker Vance selv om dette:

 

Du sitter kanskje i et annet land, er litt underinformert, og litt i overkant hårsår på din favoritts vegne. Det kan du ikke legge skylden på VG for.

 

Allerede fra navnet "Hillbilly elegy", kan du se at dette ikke er en respektfull bok. Ja, for du vil aldri gjøre noe for å hjelpe noen til å ta bedre valg, gjør det bedre osv. når du for det første mangler respekt. Jeg har heller ingen tro på anmeldelsene av denne boken, fordi det kommer fra et politisk skikte jeg synes er ufordragelig.

 

Det er en meget god bok som opplyser en kultur som mange ikke har mer enn en overfladisk forståelse om.  Det finnes mange folk fra Appalachia som flyttet til her nær Middletown, Ohio like ved hjemmebyen min som jobbet på AK Steel og andre industrier  rundt Cincinnati men ikke helt assimilerte.  Flere Appalachians som Vance ble velutdannete og på mange måter ikke passer stereotypene  før du blir bedre kjent med dem.  Disse folk finnes også rundt hele midtvesten, ikke bare sørvest Ohio.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

... og forøvrig er det mange som tøyser litt med de stereotypiske merkelappene sine uten at det er et problem. Å si han mangler respekt for sine sambygdinger bare på grunn av dette holder ikke vann. Å utlede et resonnement om hvordan han ikke ønsker dem godt på grunnlag av en slik misforståelse er poengløst.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

... og forøvrig er det mange som tøyser litt med de stereotypiske merkelappene sine uten at det er et problem. Å si han mangler respekt for sine sambygdinger bare på grunn av dette holder ikke vann. Å utlede et resonnement om hvordan han ikke ønsker dem godt på grunnlag av en slik misforståelse er poengløst.

Hvis du leser boken hans får du en god utdannelse on Appalachian kultur, som er ofte misforstått.
Lenke til kommentar

 

... og forøvrig er det mange som tøyser litt med de stereotypiske merkelappene sine uten at det er et problem. Å si han mangler respekt for sine sambygdinger bare på grunn av dette holder ikke vann. Å utlede et resonnement om hvordan han ikke ønsker dem godt på grunnlag av en slik misforståelse er poengløst.

Hvis du leser boken hans får du en god utdannelse on Appalachian kultur, som er ofte misforstått.

 

Preach, brother. Min kommentar var til Jacob.

Lenke til kommentar

Norge er et såkalt "Sosialdemokrati".... eller " USA sitt værste mareritt" i følge Trump og hans velgere.... derfor er ikke norske medier interessert i å vise særlig støtte for Trump eller hans følgere. 

 

Kanskje retorikken oppfattes som noe virkelighetsfjern? Føler ikke jeg bor i et marerittsamfunn ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Interessante opplysninger her. Jeg trodde Trump-støtten på en måte kunne komme i kategori med Brexit?  Her var det vel de fattigste som støttet (Brexit) mest?  

 

Har  hørt at mange i USA opplever at deres barn får dårligere levestandard enn dem selv - og at dette kan forklare noe av støtten til Trump. (?)

 

Altså: her er det ikke bare egen inntekt som gjelder - men opplevelsen av mulig fremtidig inntekt og stand. 

 

Det kunne også være interessant å se på statistikk (f.eks. median) innen middelklassen. Mye kan skjule seg i en nasjonal median.  

 

Ellers så legger man merke til at "venstre-siden" gjerne ser på fattige som "søppel" :-) 

Endret av lada1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tror hun, som eldre damer flest på 70 år, ikke holder helt styr på dette her. Muttern er på samme alder og kan knapt sende mail i det hele tatt og må si jeg syntes det er rart at så mange plutselig setter en presidents IT-kompetanse høyere enn det meste annet. Virker å bunne i ett politisk spill hvor motstanden griper etter halmstrå.

 

Denne "eldre damen" fikk slettet dataene så grundig at ingen eksperter eller IBAS klarer å gjenopprette de. IT-kompetansen er nok ikke problemet i den leiren. 

 

Problemet er at de ikke klarer å slette mailene fra alle mottakerene sine datamaskiner og nå begynner disse mailene å dukke opp.

 

Og det er er kun et problem fordi Hillary trenger å skjule sine kriminelle aktiviteter.

 

 

At du tror denne skandalen dreier seg om halmstrå er helt ubegripelig med mindre du ikke har satt deg inn i saken.

Utenlandske aktører og stater ble bedt om å donere til Clinton Foundation, til gjengjeld fikk de ulike tjenester og informasjon/statshemmeligheter (classified information).

Clinton Foundation blir frontet som en veldedighetsorganisjon men pengene går til Clinton og hennes nettverk. Hun er en skurk og hun gjør hva som helst for penger.

 

Bruker de RICO-paragrafen mot henne vil ikke presidenten kunne benåde henne.

 

 

Du har kanskje lagt merke til at støtten for Hillary har falt siden FBI fant nye inkriminerende eposter og gjenåpnet etterforskningen på fredag? De smarteste har allerede tatt god avstand fra Hillary og hoppet av skuten, tiden vil vise hvor lang tid du bruker på det samme :)

 

 

Akkurat som at noe av dette spiller noen rolle for Amerikanere eller verden i det hele tatt når alt kommer til alt.

 

Det virkelige problemet vi står ovenfor er at det er en Con Man av en viden kjent svindler, altså en hodeløst kynisk markedsliberal pengeflytter som vil rive ned den gryende velferdsstaten. Dette med populistiske lovnader om skatteletter og andre kortenkte løsninger brukt i håp om gripe makta.

 

Også sytes det om Clinton? Jeg mener are you guys for real? Det er neste så jeg ikke engang tror på at norske voksne menn har latt seg manipulere av dette lett gjennomskuelige spillet Trump bedriver her, ikke at jeg skjønner hvorfor jeg lar meg overraske lenger, men dog er det uendelig skuffende..  :roll:

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Kanskje retorikken oppfattes som noe virkelighetsfjern? Føler ikke jeg bor i et marerittsamfunn ihvertfall.

 

AtW

Det er fordi Norge bare er et sosialdemokrati på samme måte som at en gjennomsnittlig nordmann er kristen og lever i tråd med Bibelen.

 

En stor del av det klassiske sosialdemokratiet vi hadde etter krigen (typisk detaljestyring og planøkonomi) forsvant på 70- og 80-tallet, og ble heller ikke gjeninnført av de senere sosialdemokratiske regjeringer. 

 

Denne nedbyggingen tror jeg vil fortsette i samme gate med velferdsalmissene som staten ikke lenger har råd til å dele ut.

 

Det er for eksempel svært få seriøse mennesker i dag som vil svare økt arbeidsledighet med mer skatt for å finansiere de arbeidslediges livsopphold, snarere tvert imot er det å sette ned skattene og gjøre livet litt tøffere for stønadsmottakere et alminnelig akseptert virkemiddel.

 

En annen ting er de kulturelle ulikhetene man har i USA, som man også er i ferd med å få i Norge. Jeg tror venstresiden har feilberegnet ganske kraftig ved å tro at velferdsstat er noe som består uavhengig av den kulturelle likheten i et samfunn. 

 

Norge var for øvrig et av verdens beste land å bo i lenge før vi fikk noe i nærheten av dagens velferdsstat, så at den nå bygges ned ser jeg på som helt naturlig. Nå har vi prøvd det óg, det var gøy så lenge det varte men så er det på tide å utvikle seg videre.

 

Og ja, derfor vil USA aldri bli et sosialdemokrati à la Norge.

Lenke til kommentar

 

Kanskje retorikken oppfattes som noe virkelighetsfjern? Føler ikke jeg bor i et marerittsamfunn ihvertfall.

 

AtW

Det er fordi Norge bare er et sosialdemokrati på samme måte som at en gjennomsnittlig nordmann er kristen og lever i tråd med Bibelen.

 

 

Det er dagens situasjon som framstilles som et mareritt, ikke 70-tallets?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...