Gå til innhold

Sikkerhetsekspert begynte å le da han så DNBs oppfordring til kundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo helt håpløst. Jeg har jo fått mailer som er faktiske svindelforsøk med akkurat samme ordlyd og dette vet DNB skjer. Hvorfor truer de med å stenge nettbanken hans hvis han ikke oppdaterer opplysningene sine.

 

De har sikkert prøvd å få tak i han, men hvis de må sende ut en mail så be han bare ta kontakt med kundeservice som så kan fortelle han at han må logge inn i nettbanken der han vil bli bedt om å oppdatere opplysningene sine.

 

Dette skjer meg innimellom når jeg logger inn på Skandiabanken sin nettbank. Hvorfor er dette så vanskelig for DNB ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det burde da holde massevis med en epost som ber kunden om å logge inn i nettbanken og gjøre samme operasjon?? Ekstremt dårlige unnskyldninger denne informasjonssjefen kommer med!

 

"Informasjonssjefen er sikker på at sikkerhetsekspert Tessem ikke hadde vært så krass i sin kritikk hvis han hadde visst at banken hadde prøvd å få tak i bankkundene via andre kanaler tidligere."

 

- Arrogant og viser total mangel på kunnskap rundt saken han informerer om!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kunne de ikke bare hatt et skjerma man blir presentert ved innlogging i nettbanken?

Det er nettopp det de har: Med jevne mellomrom må jeg bekrefte kontaktinformasjon og adresse når jeg logger inn i nettbanken (hos DNB), så jeg forstår virkelig ikke hvorfor de har sendt ut forespørselen på denne måten.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kunne de ikke bare hatt et skjerma man blir presentert ved innlogging i nettbanken?

Det er nettopp det de har: Med jevne mellomrom må jeg bekrefte kontaktinformasjon og adresse når jeg logger inn i nettbanken (hos DNB), så jeg forstår virkelig ikke hvorfor de har sendt ut forespørselen på denne måten.

Fordi dette sikkert er snakk om bestemødre og -fedre som aldri logger inn i nettbanken.

 

Spørsmålet er hvorfor DNB ikke bare henter opplysninger fra folkeregisteret?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å sitere E24:

"DnBs skrekkhalvår" med tabber og avsløringer i første halvdel av 2016: 

http://e24.no/naeringsliv/dnb/dnbs-skrekkhalvaar-denne-listen-er-selvfoelgelig-for-lang/23715347

 

 

DnB har neppe lært siden de fortsetter med tabber nå i andre halvdel av året, men i det minste beklaget de at de røpet 1400 private epostadresser til norske millionærer med American Express-platinumkort forrige uke:  

http://www.tv2.no/a/8675688/

 

Det er synd at DnB ikke har råd til å ansette kompetente folk med god etikk og moral...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånn blir det når alt av it drift og støtte blir outsourcet til India, IT-sjefen sitter på et kontor maks 2 kontor fra selveste høvdingen og bedriver dagen med møter og selvutvikling (og er da den eneste på bygget som har kompetanse på IT sikkerhet) mens hele bruket får tilgang til publiseringsløsningen, ikke vanskelig å tenke seg at det er første og beste unge bedriftsøkonom uten annen it-utdannelse enn pokemon go og tinder som har pønsket ut denne strålende ideen og fornøyd trykt publiser etter en hard dags arbeid med å innføre ti kroner i uttaksgebyr på minibankene og regne på renteøkning i excel. Hva med å sende rekommandert brev, eller evt. bare sperre tilgangen og vente til de ringer og da be de om å gå inn i nettbanken og bekrefte sin info ? Informasjonssjefen er forøvrig tydeligvis ikke informert om hva som står på hjemmesidene under punktet (knegg knegg) "trygg bank" om svindelmailer.. men de får si som "Norges herligste" - Om 90 % er happy er vi happy vi :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 Han er informasjonssjef i Dnb og bekrefter overfor digi.no at banken har sendt denne eposten. Ifølge ham har banken prøvd å innhente personopplysningene ved å kontakte kundene direkte via telefon uten hell.

 

Ja, for å bli oppringt på telefon hvor de spør etter personopplysninger er jo ikke suspekt i det hele tatt.

Kunne de ikke bare hatt et skjerma man blir presentert ved innlogging i nettbanken?

Glad jeg ikke er kunde i DnB.

jeg føler mitt kundeforhold nærmer seg slutten her ...
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...