Gå til innhold

Kompromiss? La IS få beholde Raqqa ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg er ikke overbevist om at invasjon vil bli så skånsomt for sivilbefolkningen som koalisjonen sier, hverken i Mosul eller Raqqa

 

I mars i år gjennomførte Combined Joint Task Force flyangrep mot

Universitetet i Mosul

 

OBS. enkelte grafiske sekvenser

https://youtu.be/0xLdQ3DP7Fc

 

Omkvedet blant sivile (både i Mosul og Raqqa) kan fort bli, "vi har levd med IS i to år, men vi overlevde ikke "befrierne"

 

Ikke bekymre deg for Amerikanske og Irakiske styrker, det blir for søkt når vi allerede vet at Amerikanerne trakk seg ut ifra samarbeidet med Russland i Syria på grunnlag av våre "allierte" i øst bryter bevisst menneskerettigheter ved å teppebombe Aleppo og fortsatte med det selv når man fant ut at det var sivile man bombet daglig. Det er altså Russland og Assad som insisterer på å fortsette med dette, mens Amerika og vesten har fordømt det samme.

 

Du kan jo se hvordan våre faktiske allierte går fram for å ta Mosul, en helt annen operasjon med bakkestyrker hvor man unngår denne famøse blinde bombingen som enkelte her inne  hyller.

 

Og ettersom det ikke er Zeebra jeg svarte her, kan vi kanskje få slippe "men Amerika er enda slemmere fordi Irak etc etc"? Jeg har ihvertfall ett lite håp om det ;)

 

 

Er det ikke lov å ha motforestillinger at U.S. koalisjonen bomber midt på høylys dag mens gatene er fulle av folk som er ute for å handle? Skal ha blitt drept 30 mennesker og et 100 talls skadede. For et par dager siden var et annet US koalisjon flyangrep, nord for Raqqa. 20 sivile inkl. kvinner og barn drept.

 

http://www.framtidinord.no/ntb/utenriks/2016/11/09/Sivile-drept-i-luftangrep-i-n%C3%A6rheten-av-Raqqa-13764472.ece

 

btw, ang. fly-bombingen av Universitetet i Mosul 20 mars, to dager senere kom hevnen:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Brussels_bombings

 

Kan det blir mer av slike aksjoner i Europa nå som det presses seg sammen i både Mosul og Raqqa? Hvis IS i hele tatt har noe "kapasitet" igjen i form av "skjulte celler" ? :roll:

 

edit: rettet dato

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Er det ikke lov å ha motforestillinger at U.S. koalisjonen bomber midt på høylys dag mens gatene er fulle av folk som er ute for å handle? Skal ha blitt drept 30 mennesker og et 100 talls skadede. For et par dager siden var et annet US koalisjon flyangrep, nord for Raqqa. 20 sivile inkl. kvinner og barn drept.

 

http://www.framtidinord.no/ntb/utenriks/2016/11/09/Sivile-drept-i-luftangrep-i-n%C3%A6rheten-av-Raqqa-13764472.ece

 

btw, ang. fly-bombingen av Universitetet i Mosul 20 mars, to dager senere kom hevnen:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Brussels_bombings

 

Kan det blir mer av slike aksjoner i Europa nå som det presses seg sammen i både Mosul og Raqqa? Hvis IS i hele tatt har noe "kapasitet" igjen i form av "skjulte celler" ? :roll:

 

edit: rettet dato

 

 

Det er noe med hva man forventer å sitte igjen med her om man lar seg skremme og presse av terrorister og da begynne å jenke oss etter deres absurde premisser. Om noe tror jeg at det er det som er oppskriften på mer terror, altså å vise svakhet og la dem tro at noe går deres vei. Vi har jo sett dramatiske fall i fremmedkrigere etter at IS ble redusert til den brokete gale lille gjengen som klamrer seg fast bak ett skjold kvinner og barn idag. Det er utilgivelig og dette må bli til siste mann.

Lenke til kommentar

Det er noe med hva man forventer å sitte igjen med her om man lar seg skremme og presse av terrorister og da begynne å jenke oss etter deres absurde premisser. Om noe tror jeg at det er det som er oppskriften på mer terror, altså å vise svakhet og la dem tro at noe går deres vei. Vi har jo sett dramatiske fall i fremmedkrigere etter at IS ble redusert til den brokete gale lille gjengen som klamrer seg fast bak ett skjold kvinner og barn idag. Det er utilgivelig og dette må bli til siste mann.

Pussig nok har jeg en mistanke om at oppfattningen muligens vil endre seg mot slutten av januar.

Lenke til kommentar

 

Det er noe med hva man forventer å sitte igjen med her om man lar seg skremme og presse av terrorister og da begynne å jenke oss etter deres absurde premisser. Om noe tror jeg at det er det som er oppskriften på mer terror, altså å vise svakhet og la dem tro at noe går deres vei. Vi har jo sett dramatiske fall i fremmedkrigere etter at IS ble redusert til den brokete gale lille gjengen som klamrer seg fast bak ett skjold kvinner og barn idag. Det er utilgivelig og dette må bli til siste mann.

Pussig nok har jeg en mistanke om at oppfattningen muligens vil endre seg mot slutten av januar.

 

 

Det var kryptisk.

Lenke til kommentar

 

Det var kryptisk.

20. januar slutter Obama å bombe kvinner og barn, og Trump tar over bombingen av samme. ;)

 

 

Nå var det som nevnt Putin og Assad som drev med disse type menneskerettighetsbrudd om dagen da, men tviler ikke ett øyeblikk på at Trump hiver seg velvillig med sin nye flørt så fort han får sjansen til det nei. Han trenger nok noen velplasserte (?) bomber som snakker samme språk som velgerne hans og det sjapt om han ikke vil bli tatt for noen tree hugger med en solidarisk agenda, da bærer det nok rett ut kjenner jeg idiotskapet som råder borti der rett.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...