Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil på ASUS RT-n66u


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte meg en ASUS RT-n66u Dark Knight for ca 4 år siden. 

Jeg har fra dag 1 hatt problemer med nettilgangen min. Men har trodd problemet lå hos Canal Digital da vi hadde problemer med vår gamle ruter også.

 

Problemet

Det jeg opplever er at nettet er svært ustabilt. Som lasting av video, chromecasting og streaming stopper av og til opp. Noe som gjør det umulig å se film over nettet til tider. Også på uTorrent går hastigheten rett i bakken, i "pulser".

 

Testing
Men etter en del testing så misstenker jeg sterkt at det er ruteren som er problemet. Nettet er stabilt  og raskt koblet rett på modemet.
Dette er jo svært kjedelig da jeg kjøpte denne etter varm anbefaling fra Tek.no. 

 

Mitt spørsmål
Det jeg lurer på, er det andre ting jeg kan gjøre enn å oppdatere firmware på ruter?
Reklamasjonsretten er vel 2 år antar jeg, på små-elektronikk?

 

Takk for svar. 

post-109475-0-38885800-1477130460_thumb.jpg

post-109475-0-56870700-1477130610_thumb.jpg

Endret av Seb784
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering vil ofte hjelpe. For å være sikker, start med å resette ruteren først. Deretter oppdater med nyeste firmware og resett en gang til før du setter opp ruteren. Hvis den etter dette forsatt er ustabil, er det en reklamasjonssak hvis problemene er der med kablet nett (på WiFi er det mange andre mulige feilkilder).

Et tips: Ikke stol på oppdateringsfunksjonen i ruteren, den finner ikke alltid nyeste versjon. Last ned fra Asus sine sider, eller prøv gjerne Merlin sin firmware som er enda bedre.

Lenke til kommentar

Oppdatering vil ofte hjelpe. For å være sikker, start med å resette ruteren først. Deretter oppdater med nyeste firmware og resett en gang til før du setter opp ruteren. Hvis den etter dette forsatt er ustabil, er det en reklamasjonssak hvis problemene er der med kablet nett (på WiFi er det mange andre mulige feilkilder).

Et tips: Ikke stol på oppdateringsfunksjonen i ruteren, den finner ikke alltid nyeste versjon. Last ned fra Asus sine sider, eller prøv gjerne Merlin sin firmware som er enda bedre.

Jeg har nok forsøkt å resette og oppdatere den, flere ganger siden jeg kjøpte den for 4 år siden.

Jeg skal sjekke på ASUS sine siden. Men jeg har hatt problemet fra start, og i 4 år. Tror du en firmware oppdatering nå skulle hjelpe?

Antenne er forferdelig skjøre, en har brukket av, en annen er løs. Så bare en igjen. Men som sagt, vært problem fra dag 1.

jeg har rett til å reklamere 4 år etter?

Lenke til kommentar

Hva med å ha med all relevant info i først post...? Jeg leser den som om ruteren er ganske ny og du spør om det vil hjelpe med oppdatering. Når den er 4 år gammel og du har oppdatert den flere ganger, ville jeg svar noe helt annet.

 

Hvis du har hatt den i 4 år og problemene har vært fra dag 1, så vil sansynligvis en reklamasjon bli avvist fordi man skal reklamere innen rimelig tid.

 

Antennene på mine Asus-rutere har ikke vært skjøre, i hverfall ikke mer enn andre tilsvarende produkter. En ruter står normalt stille på en plass, hvordan kan da antennene knekke...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror de vil dra litt på smilebåndet når du forsøker deg på å reklamere på en router etter 4 år, som egentlig har 3 antenner, men kun en igjen. Når en skal reklamere skal en vel gjøre det med en gang en oppdager problemet.

 

På meg høres det ut som om du like så godt kan kjøpe deg en ny :)

Ja. Men det med antennene tenkte jeg også klage på. De sitter veldig løst, de kom tidlig av. Kvaliteten virker ikke særlig bra, syntes jeg. Har aldri hatt problemer med løse antenner på rutere tidligere.

 

Jeg tror reklamasjons tiden for små elektronikk er 2 år, selv om den koster 2 lapper. Så redd du har rett. Skal ikke kjøpe ASUS igjen, det er sikkert.

 

Problemet med å reklamere med en gang var at jeg ikke forstod at det var ruteren det var feil på. Det tok tid å få stedfestet det. 

 

Takk for svar! :)

Endret av Seb784
Lenke til kommentar

Tror ikke det er routers feil at antenner knekker.

4 år på å stadfeste.

Mistenker at dette er tull/trolling

Kan du ikke heller frastå fra å kommentere om du ikke har noe saklig å komme med? Jeg er her for å diskutere ruteren min som jeg har problemer med. Jeg er ikke så interessert å høre om dine misstanker om jeg ikke kan ta vare på mine eiendeler.

Lenke til kommentar

Tror de vil dra litt på smilebåndet når du forsøker deg på å reklamere på en router etter 4 år, som egentlig har 3 antenner, men kun en igjen. Når en skal reklamere skal en vel gjøre det med en gang en oppdager problemet.

 

På meg høres det ut som om du like så godt kan kjøpe deg en ny :)

La ved to bilder nå av den løse antennen. Den er forsåvidt ikke knekt, men festpunktet er svært dårlig. Går dessverre ikke laste opp video her.

Lenke til kommentar

 

Kan du ikke heller frastå fra å kommentere om du ikke har noe saklig å komme med?

"Jeg kjøpte meg en Asus" saklig

 

Jeg skjønner ikke hvor du vil hen jeg for å være ærlig. 

Om forumet er fullt av slike holdninger ser jeg ikke helt poenget med å komme hit. Jeg trodde dette var et sted man kunne diskutere ting åpent og hyggelig.

Endret av Seb784
Lenke til kommentar

Som allerede nevnt her er reklamasjonsretten på 5år.

Da må også produktet være uten synlige skader og jeg klarer ikke å se utfra bildet om du har ødelagt antennen.

Hvis den er ødelagt (med makt) så er det ingen vits å reklamere på produktet.

 

Er det derimot uten skader så ville jeg reklamert selv om du har en plan om å kjøpe deg en ny og bedre router.

Lenke til kommentar

Minner om forbrukerkjøpslovens §7, første ledd, som sier at reklamasjon må skje innen rimelig tid:

§ 27.Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved tingen, må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget eller burde ha oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Denne fristen for å reklamere kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Lenke til kommentar

Takk Zanta.

 

Jeg oppdaget at feilen var på ruteren for et par uker siden. Jeg kommer ikke til å klage på antennene, som falt avføring en stund siden. Men på ustabilt nett. Også når det er tilkoblet med kabel.

 

Selv om feilen har vedvart lenge har jeg mistenkt andre problem. Først nå jeg innså at det er ruteren det er feil på.

Lenke til kommentar

Dette var ikke en post for å henge ut ASUS. Jeg har heller ikke påstått Asus har mer feil enn andre etc.

Jeg har problemer med min Asus router. Så enkelt.

Er det å banne i datakirken å si at man har problemer med visse merker?

 

Blir litt satt ut av at en påstår jeg lyver, at jeg ikke har kjøpt produktet, andre føler for å nevne at de ALDRI har hatt problemer med ASUS, derfor kan umulig jeg ha det. Får jo nærmest ikke lov snakke om problemet mitt. ?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...