Gå til innhold

[Løst] Hvilke krav har jeg som arbeidstaker når ikke arbeidsgiver tar initiativ til å kjøpe utstyret jeg trenger til å jobbe?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har havnet i en ganske kjip situasjon. Jeg har snart gått i 3 måneder uten å ha verktøyet jeg trenger for å produsere det jeg skal i jobben min. Jeg har en jobb hvor en kraftig datamaskin er nødvendig, men i de siste 3 månedene har jeg sittet på min private laptop, samt lånt maskin hos de andre etter arbeidstid for å få jobbene gjort. Dette kjenner jeg tærer ekstremt på motivasjonen, og det å bare stå opp om morgenen og gå til jobb.

 

Jeg har letet iherdig på nett etter slike situasjoner, men har ikke lykkes med noe. 

 

Hvilke krav kan jeg sette til arbeidsgiver? Hvilke rettigheter har jeg? Hva synes du som denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skal ikke betale for arbeidsutstyr selv. Et eksempel jeg har vært borti; Hvis man bruker "private" klær på jobben så har man krav på noen tusen i året for å kjøpe nye pga. slitasje var det vel.

 

Regner med at det er det samme når det kommer til datamaskinen du trenger, men jeg har aldri vært borti en arbeidsgiver som har latt vær å kjøpe nødvendig utstyr. Verste jeg har vært borti er at jeg har fått beskjed om at jeg må klare meg med X så lenge siden det ikke er mulig å få kjøpt inn X akkurat nå. Da har sjefen forstått at ting tar litt lengre tid og det har ikke gått mer enn et par måneder før utstyr har vært på plass.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har havnet i en ganske kjip situasjon. Jeg har snart gått i 3 måneder uten å ha verktøyet jeg trenger for å produsere det jeg skal i jobben min. Jeg har en jobb hvor en kraftig datamaskin er nødvendig, men i de siste 3 månedene har jeg sittet på min private laptop, samt lånt maskin hos de andre etter arbeidstid for å få jobbene gjort. Dette kjenner jeg tærer ekstremt på motivasjonen, og det å bare stå opp om morgenen og gå til jobb.

 

Jeg har letet iherdig på nett etter slike situasjoner, men har ikke lykkes med noe. 

 

Hvilke krav kan jeg sette til arbeidsgiver? Hvilke rettigheter har jeg? Hva synes du som denne situasjonen?

Hvorfor venter du på at arbeidsgiver skal ta initiativ? Hvis ikke dette skjer må du jo bare gå til sjefen din og si at du trenger det du trenger raskest mulig for å få gjort jobben din?

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Jeg har havnet i en ganske kjip situasjon. Jeg har snart gått i 3 måneder uten å ha verktøyet jeg trenger for å produsere det jeg skal i jobben min. Jeg har en jobb hvor en kraftig datamaskin er nødvendig, men i de siste 3 månedene har jeg sittet på min private laptop, samt lånt maskin hos de andre etter arbeidstid for å få jobbene gjort. Dette kjenner jeg tærer ekstremt på motivasjonen, og det å bare stå opp om morgenen og gå til jobb.

 

Jeg har letet iherdig på nett etter slike situasjoner, men har ikke lykkes med noe. 

 

Hvilke krav kan jeg sette til arbeidsgiver? Hvilke rettigheter har jeg? Hva synes du som denne situasjonen?

Hvorfor venter du på at arbeidsgiver skal ta initiativ? Hvis ikke dette skjer må du jo bare gå til sjefen din og si at du trenger det du trenger raskest mulig for å få gjort jobben din?

 

Trust me, det har jeg gjort i de 3 månedene - nesten hver dag

Lenke til kommentar

Trust me, det har jeg gjort i de 3 månedene - nesten hver dag

Høres jo merkelig ut. Prøv å finne noen andre som har myndighet til å skaffe det. - Ellers ville jeg jo forsøkt å slutte å bruke privat PC, og å bli igjen etter arbeidstid. - Det kan jo hende han vurderer det slik at han ser du har en PC og derfor ikke prioriterer det? - Hvis du ikke får gjort noe på jobb fordi du ikke har utstyr så kan jo saken stille seg annerledes. - Så kan du jo daglig minne han på det gjennom å fortelle at du får jo ikke gjort jobben din siden du ikke har fått noe utstyr, og spørre om han har noe annet du kan gjøre så lenge?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...