Gå til innhold

Frastjålet passet i Kambodsja. Nødpass?


Flow

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kort fortalt så har en gjest på hostellet jeg bor på om dagen stjålet dagssekken min, som inneholdt bl.a. passet, pc, harddisk osv.

 

Satt med de 2 andre folkene på hostellet og spiste pizza i resepsjonen mens tyven, som sjekket inn på hostellet 2-3 timer før han stakk av med sekken min..

 

Heldigvis har han som driver hostellet skrevet ned informasjonen fra passet til tyven, så vi har fullt navn og passport ID. Det er forresten også flere kamera her.

 

Gikk rett til politiet å prøvde alt vi kunne der, men var lite hjelp å få da de få som var der enten lå å sov eller var fulle..

 

Gikk fra politistasjonen med en kopi av rapporten, som også er skrevet i alfabetet som blir brukt her i landet..

 

Og jeg har tenkt meg til den svenske ambassaden her i Phnom Penh(ettersom Norge ikke har ambassade i Kambodsja) så fort den åpner.

 

Har noen vært i en lignende situasjon?

 

Kommer jeg til å få nødpass så jeg bare kan dra direkte til Norge, eller har jeg muligheten til å fortsette reisen videre i Asia?

 

Dekker forsikringa (WorldNomads) hjemreisen og reise tilbake til Asia?

 

Setter pris på alle hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått frastjålet passet mitt i utlandet (Kina), fikk et nytt "normalt" pass fra ambassaden i Beijing på 3 dager uten noe som helst problem.
Men siden det ikke er noen Norsk ambassade i Beijing, må du kontakte ambassaden i Bangkok og se om de kan sende et pass til våres sammarbeids ambassade, som er Sverige i Kambodjsa

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heldigvis har han som driver hostellet skrevet ned informasjonen fra passet til tyven, så vi har fullt navn og passport ID. Det er forresten også flere kamera her.

Som jo kanskje var et stjålet pass....  Og nå er det risiko for at ditt pass blir brukt til innsjekking på andre hostel hvor han begår nye tyverier.

 

Absolutt ikke en bra situasjon, men ta kontakt med norske myndigheter og vær forberedt på mere krøll fra den som har passet ditt. Det er også viktig at du melder tyveriet til det lokale politiet i tilfelle passet ditt blir brukt til mere kriminalitet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...