Gå til innhold

RYKTE: – Apple dropper både vanlig USB, MagSafe og Thunderbolt 2 i sine nye maskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist å se MagSafe forsvinne, men en overgang til USB-C er jo ikke negativt i så måte. Det at Thunderbolt forsvinner er jo dog litt merkelig, spesielt på Pro-modellene. Man kan vel kjøre Thunderbolt over USB-C? At den ikke har USB-A kontakter er jo forsåvidt greit nok, men da burde det nesten følge med en dock eller lignende i esken.

Lenke til kommentar

Tror man ta det for gitt at det blir mer enn én ja, noe annet ville overrasket kraftig.

 

Håper virkelig Apple kutter all støtte for USB-A, da det endelig vil pushe markedet over på den overlegne standarden USB-C. At Magsafe evt. blir med i dragsuget er synd, men ingen dealbreaker.

 

Drømmen må være en 14" pro i samme størrelse som dagens 13" men med tykkere chassis, med separat grafikk, touchid, 3-4 usb-c og batteritid som en Macbook.

 

Ja, problemet med macbooken er ikke usb-c, det er at det kun er en eneste en, helt uten god grunn.

Jeg har brukt en Macbook som eneste privatmaskin siden den kom, og det er ikke et problem i hverdagen for den bruken en Macbook normalt ser. Helt enig i at det hadde vært bedre med to, men det er en ubetydelig detalj for meg iallfall.

 

En Pro brukes langt oftere som arbeidsstasjon med ting fast tilkoblet, og jeg blir som sagt ekstremt overrasket om det bare er én port på denne. Når det er sagt bruker jeg bare to porter på Proen jeg sitter nå nå også, siden alt eksternt er kobla i en thunderbolt-dockingstasjon. Hadde thunderbolt støtta strøm hadde jeg klart meg med én port her også.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tja, det var nok den som sørget for mainstreamutbredelse iallfall, selv om standarden selvsagt hadde eksistert en god stund allerede.

 

Håper virkelig det blir mulig å få en decent gpu på de minste nye maskinene sånn at de på en fornuftig måte kan brukes til lett spilling. Det er for meg det største ankepunktet mot å kjøpe mac-laptop i dag. Ikke stort nok til at jeg vurderer en Windowsmaskin, men det er likefullt et konstant irritasjonsmoment at jeg ikke får kjørt de spennende småspillene på Steam.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Tja, det var nok den som sørget for mainstreamutbredelse iallfall, selv om standarden selvsagt hadde eksistert en god stund allerede.

 

Håper virkelig det blir mulig å få en decent gpu på de minste nye maskinene sånn at de på en fornuftig måte kan brukes til lett spilling. Det er for meg det største ankepunktet mot å kjøpe mac-laptop i dag. Ikke stort nok til at jeg vurderer en Windowsmaskin, men det er likefullt et konstant irritasjonsmoment at jeg ikke får kjørt de spennende småspillene på Steam.

 

Tja er min oppfatning av det, hadde en imac på den tiden, mac hadde kun en markedandel på 3-4%, jeg deler ikke synet at den sørget for mainstremutbredelse, selv om den var tidlige med å være legacy-free.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, det var nok den som sørget for mainstreamutbredelse iallfall, selv om standarden selvsagt hadde eksistert en god stund allerede.

 

Håper virkelig det blir mulig å få en decent gpu på de minste nye maskinene sånn at de på en fornuftig måte kan brukes til lett spilling. Det er for meg det største ankepunktet mot å kjøpe mac-laptop i dag. Ikke stort nok til at jeg vurderer en Windowsmaskin, men det er likefullt et konstant irritasjonsmoment at jeg ikke får kjørt de spennende småspillene på Steam.

 

Skrivere og scannere kom raskt over på usb, eksterne disker og web kameraer ble populære.

Tokk trolig litt tid med usb keyboards og mus siden pcer hadde ps2 kontakter lenge. og usb ikke har noen direkte fordel her.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å bli mer og mer redd for hva vi kan vente oss med de nye Macbook pro modellene. Håper virkelig Apple tar hensyn til at det er mange som sverger til OSX i jobbsammenheng. Ettersom Macbook Pro er det eneste reelle alternative om du skal ha en kraftig laptop med OSX, så håper jeg de ikke finner på for mye sprell. 

Lenke til kommentar

Lite oppdatert på USB. Har eksternt lydkort på USB. Vil det funke inn i USB C med ny kable eller må jeg rett og slett ha nytt lydkort?

 

Hva med minijack? kommer apple til å droppe det og heller gå for Lightning på Mac´ene også? I så fall så har jeg ingen grunn til å fortsette med Mac om jeg må kjøpe både nye lydkort og hodetelefoner. Da kan jeg liksågodt vurdere andre alternativer. 

Lenke til kommentar

Tenker det samme. Om det her kun blir USB-C, butterfly switches, haptic touchpad, OLED touch greie, samme pris... Da sier jeg takk og farvel til MBP for godt. Kjipt, da jeg helt klart foretrekker macOS foran W10. Men da får det bli Linux fulltid, og W10 de gangene jeg har behov for adobe, visual studio, litt gaming, ect.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...