Gå til innhold

Migrant-avtale med Afganistan


Anbefalte innlegg

Hvis vi hadde beholdt alle pengene kunne vi kjøpt Melkesjokolade til hele verden. Hva er poenget ditt? At vi må velge BARE EN måte å hjelpe folk på, og bruke ALLE pengene på det? Voks opp!

 

 

 

 

 

Penger er ikke ubegrenset slik du virker å tro.

 

Dess mer Norge kaster vekk dess mindre kan brukes på mer nyttige formål :)

Endret av OhEasy
Sitatpyramide!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi hadde beholdt alle pengene kunne vi kjøpt Melkesjokolade til hele verden. Hva er poenget ditt? At vi må velge BARE EN måte å hjelpe folk på, og bruke ALLE pengene på det? Voks opp!

 

 

 

 

 

Penger er ikke ubegrenset slik du virker å tro.

 

Dess mer Norge kaster vekk dess mindre kan brukes på mer nyttige formål :)

 

Som å gi skattefritak til de rikeste!!!

 

Nå gidder jeg ikke brenne flere stråmenn. Denne tråden er dummere enn summen av dens deltagere.

Endret av OhEasy
Sitatpyramide!
Lenke til kommentar

Du driter deg jo rett og slett ut. Penger skaper ikke nødvendigvis et bedre samfunn. Hva tror du har gjort Norge til et bra sted å bo? Det har fint lite med penger å gjøre. Det er en blanding av samarbeid, kulturell likhet, forutsigbarhet og ikke minst vår arbeidsmoral. Norge var et bra land å bo i lenge før olje og før vi fikk en velferdsstat i nærheten av den vi har i dag. Ser du til USA så har nordmenn det som gruppe bedre der enn de har her. Du må slutte å tro at det bare er å kaste penger etter folk så "blir de som oss."

 

Og å kaste penger etter folk ikke fungerer slik du hadde sett for deg vil du altså redusere det norske samfunnet i stedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Som å gi skattefritak til de rikeste!!!

 

 

Nå gidder jeg ikke brenne flere stråmenn. Denne tråden er dummere enn summen av dens deltagere.

 

 

 

Så du mener vi heller skal prioritere å hjelpe de som er geografisk nærmest - altså de som har penger til å reise til Norge, selv om det betyr at de bruker opp midlene som vi kunne brukt til å hjelpe mange ganger så mange mennesker andre steder?

 

La oss si du blir sjef for bistand og nødhjelp, du får tildelt 430 milliarder kroner. Du bestemmer deg for å bruke pengene på å hjelpe 100,000 syrere med å flytte til Norge.

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2015/09/23/194873339/regningen-100.000-syriske-flyktninger-blir-430-milliarder-kroner

 

Gratulerer, du har hjulpet 100,000 mennesker, med forehold om at sysselsettingen dobler seg blant disse kandidatene. Hvis ikke den gjør det må du begynne å returnere mennesker fordi du ikke klarte å holde deg til budsjettet.

 

 

Hvor mange mennesker tror du noen andre kunne ha hjulpet for samme sum?

Somalia sin gjeld er på rundt 25 milliarder kroner og kunne enkelt blitt nedbetalt. Befolkningen der på 10,6 millioner kunne blitt godt hjulpet av de resterende 405 milliardene.

 

 

Du vil hjelpe 100,000

Jeg vil hjelpe 10 millioner eller flere :)

Lenke til kommentar

Riktig, som sosialister før deg har du ekstremt store vanskeligheter med å kommunisere budskapet ditt på en måte som får det til å høres noe i nærheten av fornuftig ut. Derfor har sosialisme kun blitt innført med våpen, og aldri med rene valg.

Wow, helt utrolig... Har du slike tvangstanker hele tiden, eller bare når du møter tanker du ikke er i stand til å forstå...?

Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

*Et par innlegg redigert for overbruk av siteringer*

 

Når dere siterer, så hold dere til å sitere det innlegget dere skal svare på. På den måten slipper vi milevis lange sider med unødvendige siteringer. 

 

I tillegg oppfordrer jeg dere til å holde en hyggelig og saklig tone i debatten. 

 

Tilbakemelding på moderering tas på PM

Endret av OhEasy
Lenke til kommentar

 

Riktig, som sosialister før deg har du ekstremt store vanskeligheter med å kommunisere budskapet ditt på en måte som får det til å høres noe i nærheten av fornuftig ut. Derfor har sosialisme kun blitt innført med våpen, og aldri med rene valg.

Wow, helt utrolig... Har du slike tvangstanker hele tiden, eller bare når du møter tanker du ikke er i stand til å forstå...?
Hva mener du med slike tvangstanker? Hva i mitt innlegg tilsier at jeg har tvangstanker egentlig. Var noe av det jeg skrev galt, i så fall hva? Det hadde vært en fordel om du forholdt deg noe mer seriøs.
Lenke til kommentar

Det er jo ingentvil om at verden står ovenfor et stort flyktningeproblem, men dette kan KUN løses ved å på ett eller annet vis gjenskape stabilitet i landet de flykter fra. Det er på ingen måte noe løsning å flytte dem til vestlige land, da det produseres mer flyktninger enn vi klarer å hjelpe uansett. Det er en utømmelig kilde.

 

Det blir som å gi en fattig 10000kr og tro at man nå har 1 mindre fattig i verden. Joda, på kort sikt har man det, og hvem bryr seg vel om det langsiktige? Ikke vestlige politikere iallefall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

God post! 

 

Har du en kilde på dette:

 

Etter norsk prisnivå koster en flyktning ca 700kr hver dag

 

 

post-16776-0-40709700-1476773539_thumb.jpg

 

https://www.nrk.no/sapmi/dette-betaler-norge-for-en-flyktning-1.12612611

 

Det er flere kilder på dette, og kostnadene er egentlig veldig mye større om du regner med indirekte kostnader (tannlege, lege, medisiner, skolegang, politi osv).

 

 

Istedenfor å hjelpe 1 person til Norge og gi norsk-kurs til denne personen så kunne det blitt hjulpet titalls om ikke hundrevis av mennesker andre steder.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Men hjelpen er ikke den samme!

Vi snakker om to forskjellige ting! Vi kan på samme måte velge å enten gi Norske skolebarn en god utdanning i Norge, eller vi kan trykke opp ordbøker og mattehefter og sende over hele verden! Det betyr ikke at vi har gitt alle barn i verden en glimrende utdanning!

 

Nei det er ikke det samme.

 

Tror du noe folk vil gå med på å fjerne utdanning og istedenfor kjøpe skolebøker til resten av verden?

 

 

Dette er penger som skal gå til bistand men de blir kastet vekk. Det er som om NAV skulle kjøpt ferrari til en bruker og dermed ikke ha råd til handicapbil til mange som trenger det.

Lenke til kommentar

Det morsomme med deg er at du ikke skjønner at du ikke skjønner hva jeg leser... Og jeg gidder ikke være pedagogen din!

 

Gikk du tom for argumenter eller er det en annen grunn til at du går til personangrep?

 

 

Jo mer penger som kastes vekk dess mindre er det igjen å bruke til nyttige formål.

 

 

Dette betyr også at jo flere mennesker vi hjelper til Norge dess færre mennesker kan vi hjelpe og det vil bli flere mennesker som lider. Det er paradoksalt og jeg mener at vi bør hjelpe flest mulig selv om det er vanskelig!

 

 

Jeg anbefaler at du tar 3 minutter på å se halve videoen i innlegg #31, det vil gi deg fakta og mulighet for å reflektere over dette.

 

 

Eller tror du at Norge sitt bistandsprogram ikke kan forbedres? Kanskje det er det eneste som er skapt av mennesker som er perfekt og ikke har rom for forbedring? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...