Gå til innhold

KOMMENTAR: Slik har vi endret testene på Tek.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går. Jeg sjekket nettopp på mobiltelefoner og både Iphone 6 og 7 får 9 på skalaen. Mest sannsynlig skal Iphone 6 nedjusteres?

 

 

Noen produkter trenger kanskje ikke en slik automatisk nedjustering, men da må dette ettergås når det kommer et nytt fantastisk produkt på markedet.

 

Dermed blir karakterene korrekt tidsjustert - og det er vel ikke slik i dag?

 

mvh

Morten S

Lenke til kommentar

Jeg mener det blir feil å nedjustere eldre produkter, en telefon foreksempel blir jo ikke dårligere bare fordi det kommer ut en ny.

 

Jo, det blir de, men det betyr dog ikke at scoren automatisk bør justeres.

 

Personlig synes jeg kanskje det er å angripe problemet i feil ende, man har en skala, men man bruker bare litt av den, det er derfor det blir så mange like karakterer.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener det blir feil å nedjustere eldre produkter, en telefon foreksempel blir jo ikke dårligere bare fordi det kommer ut en ny.

 

Jo, den blir dårligere relativt sett. Siden skalaen er absolutt, så blir det dermed korrekt å nedjustere relativt sett dårligere produkter. Pr i dag må man altså sjekke datostemplingen på en test for å vite om produktet fortsatt er best eller blant de beste.

Lenke til kommentar

Det nye oppsettet virker kjempebra =) I tillegg synes jeg dere burde satse mer på video-annmeldelser. I disse dager hvor det er så enkelt å fange video og gjøre kjappe redigeringer burde en kjapp oppsumerende video være standard i alle nye tester, spesielt i samletester. Det kan fort bli litt kjedelig å lese en test hvor alt er skriftlig =)

Lenke til kommentar

Tek, jeg digger sidene deres, og også testene. Når jeg leser jeg det alltid som en annens mening om et produkt. Jeg synes det er flott at dere tenker nytt i forhold til tester. Men pass nå på at dere ikke går i fellen, der dere har lagt så store kritierier/ambisjoner for tester at det blir færre av dem. Jeg kjøper vel nesten aldri et produkt under tusenlappen uten å sjekke tester først. Googler jeg kommer testene til Tek høyt opp. Men bare for å sette det på spissen, selv om jeg er langt mer kritisk til det, så er til og med brukererfaringer fra kjøpere på f.eks Expert og Elkjøp velkomment når jeg skal kjøpe noe. Uavhengige brukererfaringer i det hele tatt, det er det som er viktig når jeg leser tester. Alle tester trenger ikke å være så avanserte. Mitt tips er: Tenk variert, ha gjerne tester som dere beskriver her, men ja takk til enklere tester også, så vi blir kjent med produkter uten at det skal være en doktorgradavhandling. Og bare så det er sagt: Testene dere har hatt hittil er vel noen av de grundigste og mest seriøse i norsk mediebransje. Keep the good work! Lykke til!

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Tek, jeg digger sidene deres, og også testene. Når jeg leser jeg det alltid som en annens mening om et produkt. Jeg synes det er flott at dere tenker nytt i forhold til tester. Men pass nå på at dere ikke går i fellen, der dere har lagt så store kritierier/ambisjoner for tester at det blir færre av dem. Jeg kjøper vel nesten aldri et produkt under tusenlappen uten å sjekke tester først. Googler jeg kommer testene til Tek høyt opp. Men bare for å sette det på spissen, selv om jeg er langt mer kritisk til det, så er til og med brukererfaringer fra kjøpere på f.eks Expert og Elkjøp velkomment når jeg skal kjøpe noe. Uavhengige brukererfaringer i det hele tatt, det er det som er viktig når jeg leser tester. Alle tester trenger ikke å være så avanserte. Mitt tips er: Tenk variert, ha gjerne tester som dere beskriver her, men ja takk til enklere tester også, så vi blir kjent med produkter uten at det skal være en doktorgradavhandling. Og bare så det er sagt: Testene dere har hatt hittil er vel noen av de grundigste og mest seriøse i norsk mediebransje. Keep the good work! Lykke til!

 

Hei, AK47! Takk for hyggelige ord. Du skal ikke trenge å være redd for å at endringene fører til at vi tester færre ting, målet vårt er heller det motsatte. Våre vanlige tester vil bli litt mer kompakte med den nye malen, og samletester vil bli betydelig mer spisset ettersom vi ikke gir like mye spalteplass til de kjipeste modellene. Kombinert med at vi nå får to nye test-frilansere så burde vi klare å favne enda bredere enn vi har gjort tidligere!

 

- Niklas, nyhetssjef i Tek.no

Lenke til kommentar

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går. Jeg sjekket nettopp på mobiltelefoner og både Iphone 6 og 7 får 9 på skalaen. Mest sannsynlig skal Iphone 6 nedjusteres?

 

 

Noen produkter trenger kanskje ikke en slik automatisk nedjustering, men da må dette ettergås når det kommer et nytt fantastisk produkt på markedet.

 

Dermed blir karakterene korrekt tidsjustert - og det er vel ikke slik i dag?

 

mvh

Morten S

Kunne ikke vært mer uenig. Hvorfor skal en karakter nedjusteres? Det vil gi svært misvisende og upålitelig forhold til tester.

Lenke til kommentar

 

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går. Jeg sjekket nettopp på mobiltelefoner og både Iphone 6 og 7 får 9 på skalaen. Mest sannsynlig skal Iphone 6 nedjusteres?

 

 

Noen produkter trenger kanskje ikke en slik automatisk nedjustering, men da må dette ettergås når det kommer et nytt fantastisk produkt på markedet.

 

Dermed blir karakterene korrekt tidsjustert - og det er vel ikke slik i dag?

 

mvh

Morten S

Kunne ikke vært mer uenig. Hvorfor skal en karakter nedjusteres? Det vil gi svært misvisende og upålitelig forhold til tester.

 

 

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor gamle utdaterte tester skulle være av interesse. Om man har fryktelig i mot nedjustering av karakterer, så burde man i det minste kunne markere "utdatert" evt. "ersattet av" på en gammel test.

Lenke til kommentar

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går. Jeg sjekket nettopp på mobiltelefoner og både Iphone 6 og 7 får 9 på skalaen. Mest sannsynlig skal Iphone 6 nedjusteres?

 

 

Noen produkter trenger kanskje ikke en slik automatisk nedjustering, men da må dette ettergås når det kommer et nytt fantastisk produkt på markedet.

 

Dermed blir karakterene korrekt tidsjustert - og det er vel ikke slik i dag?

 

mvh

Morten S

Jeg mener det var sånn før og jeg likte det ikke. Når en går inn på en gammel telefon og leser at den er den nye kongen på haugen og så får den terningkast 3, da er det noe som ser rart ut. Skal en karakter nedgraderes så bør opprinnelig karakter fra testtidspunkt også stå der. Da skal det være enkelt å se at dette var kongen på haugen i 2015, men ikke bedre enn middels i dag.

Lenke til kommentar

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går.

Den "idéen" :wallbash: er tenkt mange ganger tidligere, men i praksis er det mer som russisk rullett...med fullt magasin.

 

Alle tekniske duppeditter er samtidsvurderte og slik MÅ det være

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går. Jeg sjekket nettopp på mobiltelefoner og både Iphone 6 og 7 får 9 på skalaen. Mest sannsynlig skal Iphone 6 nedjusteres?

 

 

Noen produkter trenger kanskje ikke en slik automatisk nedjustering, men da må dette ettergås når det kommer et nytt fantastisk produkt på markedet.

 

Dermed blir karakterene korrekt tidsjustert - og det er vel ikke slik i dag?

 

mvh

Morten S

Kunne ikke vært mer uenig. Hvorfor skal en karakter nedjusteres? Det vil gi svært misvisende og upålitelig forhold til tester.

Jeg kan ikke helt skjønne hvorfor gamle utdaterte tester skulle være av interesse. Om man har fryktelig i mot nedjustering av karakterer, så burde man i det minste kunne markere "utdatert" evt. "ersattet av" på en gammel test.
Alle har ikke lomma full av penger til å kjøpe alt i det produktet lanseres.... Med måned og år i "resultatlogo" er alt løst. Akkurat som lyd og bilde sine tester.

 

Å redigere bort hva man en gang mente, tar seg dårlig ut.

Å tro at alle lesere er idioter er heller ikke pent.... Tror man at lesere ikke har noe evne til å tenke, men tenker at f.eks. "oi IPhone 3 er jo like god som IPhone 7", fordi en gammel test gir like god karakter...

Tror man slikt om andre, bør man gå dyyypt i seg selv.

 

Tenker virkelig noen hos tek.no at karakterer skal endres i ettertid? -Eller er det bare vi i tråden som tar av med sine meninger?

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som jeg tror kan være en god (men arbeidskrevende) ide, er å lage et system hvor gamle karakterer nedjusteres ettersom tiden går. Jeg sjekket nettopp på mobiltelefoner og både Iphone 6 og 7 får 9 på skalaen. Mest sannsynlig skal Iphone 6 nedjusteres?

 

 

Noen produkter trenger kanskje ikke en slik automatisk nedjustering, men da må dette ettergås når det kommer et nytt fantastisk produkt på markedet.

 

Dermed blir karakterene korrekt tidsjustert - og det er vel ikke slik i dag?

 

mvh

Morten S

Skolen din tar kontakt med deg:

"Hei. Dine karakterer fra videregående, høyskole m.m. skal nå justeres ned. Vi kaller det tidsjustering. Vi beklager at dine prestasjoner nå blir langt mindre verdt og de konsekvenser det vil gi." ☺

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...