Gå til innhold

ANMELDELSE: Mafia III


Anbefalte innlegg

 

Spillet har i hvert fall, hands down, den absolutt beste musikken i sin sjanger (open world)!

 

Jeg kan kjøpe et indie spill til 100kr fordi det har aswesome soundtrack, jeg kjøper ikke et kjipt spill,  med kjip historie, dårlig teknisk kompetanse, frekkhet mot pc  markedet til 500 kr bare fordi det har musikk  jeg kan høre på på spotify.

 

Nei, det skal du selvfølgelig få slippe å gjøre. Du skal få bestemme den delen helt selv.

 

Vet ikke helt hvorfor jeg ble sitert, eller hva det du sa har med det jeg sa å gjøre.

 

Jeg synes musikken er utrolig digg å høre på. Det var det eneste jeg kommenterte. Du kommenterer jo alt annet, det har ikke jeg sagt noe om her i hele tatt.

 

Er ikke uenig med deg.

 

Selv synes jeg spillet er veldig bra til nå, men igjen, jeg har ikke spilt så mye.

 

Musikken i spillet er uansett en favoritt her, selv om det går an å høre på slik musikk andre steder. Men, det gjelder vel det meste av musikk i spill, - det kan høres på andre steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillet har i hvert fall, hands down, den absolutt beste musikken i sin sjanger (open world)!

Synes selv det var en blek kopi av GTA radiostasjonene. Det absolutt beste var vel GTA "Vice City" hvor det var 7 radiostasjoner med haugevis av låter, (stort sett bare svært populære) , egne DJ's med mye innhold og masse humoristisk reklame. Men Mafia 3 åpnet sykt bra når tittelsporet i åpningen var "All Along the Watchtower" med Hendrix.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spillet har i hvert fall, hands down, den absolutt beste musikken i sin sjanger (open world)!

Synes selv det var en blek kopi av GTA radiostasjonene. Det absolutt beste var vel GTA "Vice City" hvor det var 7 radiostasjoner med haugevis av låter, (stort sett bare svært populære) , egne DJ's med mye innhold og masse humoristisk reklame. Men Mafia 3 åpnet sykt bra når tittelsporet i åpningen var "All Along the Watchtower" med Hendrix.

 

 

Smak og behag! :D

 

Denne musikken passer meg midt i blinken..   :thumbup:

Endret av Bone
Lenke til kommentar

 

4 - "Nokså dårlig"

Et spill som får denne karakteren, er et noe svakt spill, med enkelte vesentlige utformingsmessige feil eller mangler. Disse spillene vil evne å underholde til en viss grad, men kan i lengden lett bli litt kjedelige.

 

Høres ut som det egentlig er denne karakteren spillet burde fått.

Endret av RRhoads
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Nokså dårlig" er det absolutt ikke. Har en ganske solid spillmekanikk selv om det ikke kan måle seg med GTA, Farcry etc. Atmosfæren og stemningen i spillet er tildels svært god og siden jeg bare har spilt noen få timer har det ikke blitt spesielt repetetivt ennå. Kommer nok til å få mange timer mer moro med dette.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ser ut til at dette plukkes opp på billigsalg.

 

Er glad jeg ventet til annmeldelsene bynte å rulle inn. Skjønte noe måtte være muffins når ikke noen annmeldere fikk tildlig eksemplar av spillet til å annmelde, det er alltids ett dårlig tegn. Sist gang jeg husker det skjedde var Tony Hawk Pro Skater 5.

 

Skal se om jeg ikke gir dette spillet en sjanse i løpet av neste år om det da er patchet til å være nogenlunde spillbart. Før da så har jeg fortsatt Watch Dogs 2 som jeg ser iallefall litt fram til, men venter på annmeldelse av det også. Og DisHonored 2 som jeg håper blir det spillet som iallefall blir å levere ut av disse 3 som jeg har/hadde gledet meg til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd å kaste bort en slik sjanse. Jeg mener fremdeles at Mafia er tidenes beste spill, så det er utvilsomt skuffende at Mafia 3 ikke er bedre enn det er. Det er ikke direkte dårlig (annet enn reint teknisk), men det er milevis unna nivået til eneren. Det er spesielt at det første spillet i en serie kan være så til de grader mye bedre enn noe som kommer ut nesten halvannet tiår seinere.

Endret av Dellers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad jeg ventet til annmeldelsene bynte å rulle inn. Skjønte noe måtte være muffins når ikke noen annmeldere fikk tildlig eksemplar av spillet til å annmelde, det er alltids ett dårlig tegn. Sist gang jeg husker det skjedde var Tony Hawk Pro Skater 5.

 

 

Doom (2016) var unntaket som bekrefter regelen :)

For min del venter jeg til spillet er under 200, men det gjelder for så vidt alle andre spill også.

Lenke til kommentar

Til tross for svakhetene så fortsetter jeg å komme tilbake til spillet hver kveld og jeg kan ikke si at jeg kjeder meg. Kanskje var forventningene mine for høye, men nå som jeg har innfunnet meg med at dette ikke er spillet som topper GTA5 - som vel og merke er et av de beste spillene noensinne laget - så vil jeg si at dette er en sterk 7/10, kanskje til og med en svak 8/10 hvis man først og fremst er opptatt av en god historie.

 

Verdenen er tom, men troverdig og visuelt gjennomført. Gameplayet er repetivt, men det å skyte og kjøre er såpass tilfredsstillende at det aldri blir direkte kjedelig. Historiefortellingen og musikken er det ingenting å si på.

Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt er det også kanskje litt for lett i "stealth" mode. Alt man i praksis trenger å gjøre er å stille seg bak en dør/vegg/kasse etc. og så plystre. Om flere er inne rekkevidde så kommer én bort for å undersøke. Vipps, fram med kniven. Repetér for resten. Litt usikker på om det er bra eller dårlig. Det som er bra er at det går relativt raskt å ta ut folk uten å bruke skytevåpern. Det som er dårlig er at det virker ganske teit.

Lenke til kommentar

cluet her er tallet "3".

 

En oppfølger er SJELDENT like bra som forgjengeren, en tredje oppfølger er så og si ALDRI bra.

 

Hvorfor forventet dere liksom noe annet?

 

GTA3, Metal Gear Solid 3, Splinter Cell Chaos Theory, Fallout 3, Tekken 3, Tony Hawk's Pro Skater 3, Far Cry 3, Burnout 3, The Witcher 3.

 

Selv om noe er tredje av noe i serien skal ikke det bety noe for ett spill. Av min erfaring er det som regel filmer som virkelig går nedover når du begynner å komme til den tredje i serien mens ofte så blir spill bare bedre å bedre.

 

Mafia 3 er ett bra eksempel på å slippe ut ett uferdig produkt som er overhypet og er dårlig planlagt gameplaymessig med tanke på hvor repetitivt det er.

 

Er meget skuffende ettersom jeg har selv runnet Mafia 2 iallefall 2 ganger og syns det er kanongøy. Digger settingen og alle de små tingene som f.eks å kunne gå rundt å hente mat og drikke i kjøleskap, kjøpe drikke ute for å få helse tilbake.

 

Kunne levd med til en viss grad at Mafia 3 er repetitivt om AIn hadde gidd noe motstand og at man måtte faktisk bruke hode litt for å snike forbi fiender.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spilte i 90 minutter, gikk så rett til steam for en refund. Cut-scene grafikken var bra, men grafikken ellers var så grøtete. Prøvde ulike innstillinger, f.eks skru av AA, det hjalp litt, men ga opp til slutt.

Får se om jeg kommer tilbake til spillet ved en senere anledning, men tviler på det, det er nok av gode spill å spille for tiden ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...