Gå til innhold

Star Citizen-utvikleren kom med både gode og dårlige nyheter i helga


Anbefalte innlegg

Ble lamslått av forrige presentasjonen, den her gjorde det samme. Det dem har fått til sålangt viser hvilken framtid som møtes oss på spillfronten snart. Det er helt vanvittig. Sandstormen som kommer, det flyr partikler inne i stormen med egne væreffekter inni den. Ormen var utrolig levende, knallbra animasjoner. Generelt utrolig til detaljer, mektig imponert. Vanlige spill blir som å se på Starship Troopers mens Star Citizen har kvaliteten til Interstellar. Dem har tenkt på hver eneste detalj.

 

Ikke si du stoler 100% på den scripta videoen? Folk lærer seriøst aldri. Helt vanvittig. Ta videoen med en klype salt, du vil muligens takke meg senere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ble lamslått av forrige presentasjonen, den her gjorde det samme. Det dem har fått til sålangt viser hvilken framtid som møtes oss på spillfronten snart. Det er helt vanvittig. Sandstormen som kommer, det flyr partikler inne i stormen med egne væreffekter inni den. Ormen var utrolig levende, knallbra animasjoner. Generelt utrolig til detaljer, mektig imponert. Vanlige spill blir som å se på Starship Troopers mens Star Citizen har kvaliteten til Interstellar. Dem har tenkt på hver eneste detalj.

Ikke si du stoler 100% på den scripta videoen? Folk lærer seriøst aldri. Helt vanvittig. Ta videoen med en klype salt, du vil muligens takke meg senere.

 

 

Selvsagt er det scripta for å demonstrere væreffektene og mulighetene. Det er likevel vanvittig imponerende, alt jeg tenker på er fysikk, animasjoner og det visuelle samt gameplayet dem har fått til. Jeg har også vært medlem av alphaen i over 2år og imponert bare over det alene dem har fått til nå.

 

Nye video forresten nettopp sluppet.

 

Lenke til kommentar

Selvsagt er det noe scripting involvert i en presentasjon, jeg har presentert mye som egentlig fungerte greit men ville ikke ta risken på "alt som kan gå galt går galt"

 

Det at dere goon's skriker scripting! sier jo alt om kritikken som vil komme når dere ikke får det som ønsket i å voldta spillet!

Lenke til kommentar

Hmm

 

Jeg var inne på hjemmesiden nå og der kan man kjøpe en alpha. Til en temmelig høy pris. Hva er det man da kjøper? Får man det fulle spillet når det blir ferdig?

 

Det er riktig at man bør være litt skeptisk selv om alt ser "holy shit" ut. Det man får er reklame.

 

Det som gjør at jeg er litt skeptisk er ambisjonene. Og fokuset på ambisjonene. Det er en vanskelig oppgave å lage det spillet

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Hmm

 

Jeg var inne på hjemmesiden nå og der kan man kjøpe en alpha. Til en temmelig høy pris. Hva er det man da kjøper? Får man det fulle spillet når det blir ferdig?

 

Det er riktig at man bør være litt skeptisk selv om alt ser "holy shit" ut. Det man får er reklame.

 

Det som gjør at jeg er litt skeptisk er ambisjonene. Og fokuset på ambisjonene. Det er en vanskelig oppgave å lage det spillet

 

https://robertsspaceindustries.com/pledge/game-packages

 

Det finnes mange pakker. Alle de som er listet opp på denne siden er game packages. Dersom du kun er interessert i kampanjedelen av spillet kan du kjøpe pakken som heter "Squadron 42 Standalone Pledge - Package". Den gir kun tilgang til det og ikke alfaen eller noe av det andre.

 

Dersom du kun ønsker å spille Star Citizen (flerspiller/MMO delen) så kan du kjøpe en av pakkene "Mustang Alpha SC Starter - Package" og "Aurora MR SC Starter - Package". Eneste forskjellen på de pakkene er hvilket skip du starter med.

 

Dersom du ønsker tilgang til både Star Citizen og Squadron 42 kan det være lurt å gå for en av disse pakkene, "Aurora MR Star Citizen + Squadron 42 Combo - Package" eller "Mustang Alpha Star Citizen + Squadron 42 Combo - Package", ettersom det blir litt billigere enn om du kjøper den ene nå og den andre senere.

 

Vil også anbefale alle som handler fra Norge om å velge Britisk pund som valuta. Gjør du det, så får du begge spillene for rundt 400 kr, i stede for 500 kr om du betaler i dollar.

Anbefaler heller ikke noen å kjøpe noe annet enn de pakkene jeg har nevnt her. Man kan oppgradere pakkene på et senere tidspunkt om man ønsker seg et annet skip å starte med.

 

Og for å svare på spørsmålet. Om du kjøper en pakke som inneholder "Alpha" så får du tilgang til alt som er ute akkurat nå, samt alt som legges til frem til release og da det fulle spillet.

 

Håper det var klart svar, spør ellers om det er noe mer/annet.

Lenke til kommentar

Vi har vel ikke fått sett noe av spillet enda? Imponerende landingsprosedyrer men, det bør være mere enn det. Minner veldig om presentasjonen av Age of Conan. Verden er stor og imponerende verden..... men når spillet kom ut så viste det seg at det var lite innhold.

 

Må ikke glemme at SC vil ha open PVP nesten på lik linje med Rust. Rust har nesten ikke noe content og har flere tusen spillere og masse gameplay I over flere år med minimale oppdateringer. Spillerne vil få friheten til å lage content I SC i størst grad. Til og med i  UEE beskyttede system vil det være masse spillere som vil være interessert i å angripe deg for å så flykte til neutral zones eller pirat baser.

 

Kan ikke vente til å høre the lamentations of the carebears mens de blir voldtatt :)

Lenke til kommentar

Takk for svar

 

Men pakkene stopper ikke der og det er her mitt problem starter. Pakkene er sinnsykt priset. Den største pakken koster 15000 usd. Jeg har ikke engang sett en sånn sum på et spill før og for meg så minner det da om disse mobilspillene som er designet for mennesker med for mye penger.

 

For meg så vil ikke en serløs utvikler prise spillet sitt til 15000 usd samme hvor mye ekstrainnhold de har

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Takk for svar

 

Men pakkene stopper ikke der og det er her mitt problem starter. Pakkene er sinnsykt priset. Den største pakken koster 15000 usd. Jeg har ikke engang sett en sånn sum på et spill før og for meg så minner det da om disse mobilspillene som er designet for mennesker med for mye penger.

 

For meg så vil ikke en serløs utvikler prise spillet sitt til 15000 usd samme hvor mye ekstrainnhold de har

 

Liten vits og kjøpe annet en starter skip som inkluderer spillet. Alle skip du får kjøpt har noe som heter life time insurance så du slipper og forsikre skipet ingame. Er blitt populært blant mange og kaste bort masse penger forde de tror de vil få et kjempe fordel for andre som ikke har det. Sanysneligvis blir prisen på og forsikre skipene ganske små. snakk om 10minutter til kanskje en fem seks timer på de største skipene.

Dette systemet har gjort at de har tjent in masse cash til og lage et teknisk bra spill men har effektivt ødelagt penaltys for og dø. Men siden spillerbasen i dag består av 90%casuals er det ikke noe stress for dem.

Men irriterende for folk som faktisk vil ha litt spenning i spillene dem spiller.

Lenke til kommentar

Takk for svar

 

Men pakkene stopper ikke der og det er her mitt problem starter. Pakkene er sinnsykt priset. Den største pakken koster 15000 usd. Jeg har ikke engang sett en sånn sum på et spill før og for meg så minner det da om disse mobilspillene som er designet for mennesker med for mye penger.

 

For meg så vil ikke en serløs utvikler prise spillet sitt til 15000 usd samme hvor mye ekstrainnhold de har

 

Alt dette henger igjen fra 2012 når Kickstarter/folkefinansieringen startet. Man fikk da muligheten å donere penger (backe) og avhengig av summen du donerte, så ville du få forskjellige skip og pakker (pakkene inneholdt f. eks. plakater, USB-penn, modell av et romskip, "CD" med musikk fra spillet osv.) når spillet var ferdig. Den opprinnelige planen var å få inn 2 millioner dollar, og med pengene fra folkefinansieringen, skulle de få andre midler fra eksterne investorer. Kickstarteren var i bunn og grunn der for å vise disse investorene at det var interesse for et slikt spill.

 

Etterhvert som tiden gikk, så fortsatte folk å donere penger, og de fikk inn så mye penger at de på et tidspunkt nådde en sum hvor de anså at de kunne ferdigstille spillet med de pengene de nå hadde fått inn og det helt uten hjelp fra andre investorer. Det var vel rundt dette tidspunktet de laget en avstemning på nettsiden deres om de skulle fortsette å la folk å få donere penger, eller om de skulle kutte det.

Det endte vel opp med at 80-90% stemte for at de ønsket å fortsette med muligheten til å donere penger.

 

Dette henger derfor fortsatt med, og selv om det med tiden har blitt mer til at man kjøper skip og ikke donerer penger til prosjektet, så var dette bakgrunnen for det.

 

Disse pakkene til tusenvis av dollar inneholder ikke noe ekstrainnhold i spillet overhodet. De inneholder akkurat det samme spillet og funksjoner som de pakkene som koster 45 dollar. Men de får mange, mange skip som de kan bruke i spillet.

Mange av disse skipene er skip som de fleste aldri kommer til å eie. Det er skip som er beregnet for store organisasjoner med flere hundre om ikke tusenvis av medlemmer. Rett og slett fordi det krever ekstremt mange folk for å drifte disse skipene.

 

Samtidig er det viktig å huske på at samtlige (utenom ett skip muligens(Vanduul Scythe)) kan kjøpes i spillet for spillpenger. Det man dermed gjør er å donere/kjøpe skip nå for å "slippe unna" å tjene nok penger i spillet til å kjøpe skipene.

Men når det er sagt, så trenger ikke en som har kjøpt en pakke til 45 dollar å frykte skipet til han som har betalt 2500 dollar for sitt skip (2500 dollar er dyreste skipet i spillet, pakken på 15000 dollar inneholder 65 skip). Disse kommer neppe til å møte på hverandre i universet (når det kommer til kamper).

 

Dette er måten de beskriver det når de selger nye skip på siden: "Disclaimer -

Remember: we are offering this pledge ship to help fund Star Citizen’s development. The funding generated by sales such as this is what allows us to include deeper, non-combat oriented features in the Star Citizen world. Concept ships will be available for in-game credits in the final universe, and they are not required to start the game. The goal is to make additional ships available that give players a different experience rather than a particular advantage when the persistent universe launches."

 

Så om frykten din er at folk kan kjøpe seg til fordeler i spillet ved å kjøpe dyre skip, så har du ingen ting å frykte. Den eneste gangen du nok kommer til å møte på et av de skipene, er om du selv sitter i et stort skip sammen med organisasjonen din og dere enten angriper en fiende eller forsvarer dere.

 

Om du fortsatt er usikker på spillet, så kan det være lurt å vente med å kjøpe det. Det eneste du risikerer da, er at du kanskje må betale 500 kroner for spillet i stede for rundt 400 kroner nå.

 

Beklager langt innlegg, men håper det gav deg noen svar på det du lurte på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liten vits og kjøpe annet en starter skip som inkluderer spillet. Alle skip du får kjøpt har noe som heter life time insurance så du slipper og forsikre skipet ingame. Er blitt populært blant mange og kaste bort masse penger forde de tror de vil få et kjempe fordel for andre som ikke har det. Sanysneligvis blir prisen på og forsikre skipene ganske små. snakk om 10minutter til kanskje en fem seks timer på de største skipene.

Dette systemet har gjort at de har tjent in masse cash til og lage et teknisk bra spill men har effektivt ødelagt penaltys for og dø. Men siden spillerbasen i dag består av 90%casuals er det ikke noe stress for dem.

Men irriterende for folk som faktisk vil ha litt spenning i spillene dem spiller.

 

Dette vil bare være sannt for newbies. Når du forsikrer et skip så er det bare skipet med standard stock modules/equipment du forsikrer. Når skipet exploderer vil din unike shield generator du betalte 200k for at en person tweaked til max performance vær lost and gone forever. Det samme gjelder alle våpen, xeno tech og alt tweaked utstyr. Forestill deg å dø I Anarchy online og miste alle implantene dine hver gang ;)

 

For en person som bare kjører vanilla ustyr og ikke har noe I mot å vente en halvtime eller noe for respawn av skipet sitt så har du et poeng, bortsett fra tid og mulig insurance premium increase taper ikke de noe på å dø men dette vil bare være tilfellet I ekstremt casual spillere eller newbies. Hvor ofte ser du lvl 60 characters i wow med bare "hvitt" gear?

 

I tillegg vil karakteren miste armer og ben etterhvert som du dør til characteren er død. Alt penger og equipment går til din "heir" men characteren du brukte 2 timer på å redigere utsendet og du har sett gått fra babyface green cadet til hardened veteran med cyborg øye og armer vil du miste noe som jeg tror vil bli veldig trist og stort insentiv for å ikke dø for alle spillere som liker immersion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Liten vits og kjøpe annet en starter skip som inkluderer spillet. Alle skip du får kjøpt har noe som heter life time insurance så du slipper og forsikre skipet ingame. Er blitt populært blant mange og kaste bort masse penger forde de tror de vil få et kjempe fordel for andre som ikke har det. Sanysneligvis blir prisen på og forsikre skipene ganske små. snakk om 10minutter til kanskje en fem seks timer på de største skipene.

Dette systemet har gjort at de har tjent in masse cash til og lage et teknisk bra spill men har effektivt ødelagt penaltys for og dø. Men siden spillerbasen i dag består av 90%casuals er det ikke noe stress for dem.

Men irriterende for folk som faktisk vil ha litt spenning i spillene dem spiller.

 

Dette vil bare være sannt for newbies. Når du forsikrer et skip så er det bare skipet med standard stock modules/equipment du forsikrer. Når skipet exploderer vil din unike shield generator du betalte 200k for at en person tweaked til max performance vær lost and gone forever. Det samme gjelder alle våpen, xeno tech og alt tweaked utstyr. Forestill deg å dø I Anarchy online og miste alle implantene dine hver gang ;)

 

For en person som bare kjører vanilla ustyr og ikke har noe I mot å vente en halvtime eller noe for respawn av skipet sitt så har du et poeng, bortsett fra tid og mulig insurance premium increase taper ikke de noe på å dø men dette vil bare være tilfellet I ekstremt casual spillere eller newbies. Hvor ofte ser du lvl 60 characters i wow med bare "hvitt" gear?

 

I tillegg vil karakteren miste armer og ben etterhvert som du dør til characteren er død. Alt penger og equipment går til din "heir" men characteren du brukte 2 timer på å redigere utsendet og du har sett gått fra babyface green cadet til hardened veteran med cyborg øye og armer vil du miste noe som jeg tror vil bli veldig trist og stort insentiv for å ikke dø for alle spillere som liker immersion.

Mulig jeg tar feil men ganske så sikker på at jeg har hørt CR si at equipment og cargo vil være mulig og forsikre også. Og da gjenstår kun avataren.

Synd alt skal være så soft i dag, Men får sansyneligvis et veldig bra singelplayer spill ut av det for min egen del. Er jeg veldig heldig så kanskje noen starter opp en private server som blir populær og har endel spillere uten LTI osv på skip så online delen blir litt spennende også. Liker veldig godt penalty opplegget de har på eve online og tror det hadde funket like godt på SC.

Lenke til kommentar

 

 

Liten vits og kjøpe annet en starter skip som inkluderer spillet. Alle skip du får kjøpt har noe som heter life time insurance så du slipper og forsikre skipet ingame. Er blitt populært blant mange og kaste bort masse penger forde de tror de vil få et kjempe fordel for andre som ikke har det. Sanysneligvis blir prisen på og forsikre skipene ganske små. snakk om 10minutter til kanskje en fem seks timer på de største skipene.

Dette systemet har gjort at de har tjent in masse cash til og lage et teknisk bra spill men har effektivt ødelagt penaltys for og dø. Men siden spillerbasen i dag består av 90%casuals er det ikke noe stress for dem.

Men irriterende for folk som faktisk vil ha litt spenning i spillene dem spiller.

Dette vil bare være sannt for newbies. Når du forsikrer et skip så er det bare skipet med standard stock modules/equipment du forsikrer. Når skipet exploderer vil din unike shield generator du betalte 200k for at en person tweaked til max performance vær lost and gone forever. Det samme gjelder alle våpen, xeno tech og alt tweaked utstyr. Forestill deg å dø I Anarchy online og miste alle implantene dine hver gang ;)

 

For en person som bare kjører vanilla ustyr og ikke har noe I mot å vente en halvtime eller noe for respawn av skipet sitt så har du et poeng, bortsett fra tid og mulig insurance premium increase taper ikke de noe på å dø men dette vil bare være tilfellet I ekstremt casual spillere eller newbies. Hvor ofte ser du lvl 60 characters i wow med bare "hvitt" gear?

 

I tillegg vil karakteren miste armer og ben etterhvert som du dør til characteren er død. Alt penger og equipment går til din "heir" men characteren du brukte 2 timer på å redigere utsendet og du har sett gått fra babyface green cadet til hardened veteran med cyborg øye og armer vil du miste noe som jeg tror vil bli veldig trist og stort insentiv for å ikke dø for alle spillere som liker immersion.

Mulig jeg tar feil men ganske så sikker på at jeg har hørt CR si at equipment og cargo vil være mulig og forsikre også. Og da gjenstår kun avataren.

Synd alt skal være så soft i dag, Men får sansyneligvis et veldig bra singelplayer spill ut av det for min egen del. Er jeg veldig heldig så kanskje noen starter opp en private server som blir populær og har endel spillere uten LTI osv på skip så online delen blir litt spennende også. Liker veldig godt penalty opplegget de har på eve online og tror det hadde funket like godt på SC.

 

 

Jeg formluerte det ganske dårlig, du har rett i at Equipment og cargo kan forsikres. Men i motsetning til de fleste spill så vil ikke items være statiske, de er dynamiske. For eksempel du kan forsikre din powergenerator men vis du har brukt penger på å tweake den eller brukt tid og utstyr på å tweake den selv vil den bonusen ikke være der når den respawner. Og du kan finne artifacts og unique alien våpen en ikke får Insurance på. I alle fall i ikke i form av respawn av artifacten. Eventuelt stolen goods kan du anskaffe Insurance i pirate system men de vil være veldig dyre.

 

I tillegg hvis du dør ofte så vil respawn timen øke betraktelig hver gang. Mener jeg husker å lese at en Constellation kunne ha 1 uke respawn tid. Hvis du mister ditt skip ofte kan du ende opp med å måtte leie deg ut som gunner/boarder/Security til andre skip mens du venter på respawn.

 

Note: Kan godt være jeg tar feil da, de forandrer jo statements veldig ofte. Men som deg håper jeg også at det ikke blir soft. Du kan bare få huge rewards hvis det er huge risk. Noe spill som Rust og Eve online har og som er grunnen til folk fortsatt spiller disse spillene.

 

For eksempel Ryan Dancey tror jeg han het, han som ledet Pathfinder developmenten, han ville regulere PVP til det maksimale og forhindre open world non consensual PVP til det ytterste som gikk helt i mot kickstarter visjonen til spillet. Det hele ente med at all entusiasime til spillet forsvant fordi spillet ble for "soft" og de gikk til slutt konk. Velfortjent spør du meg, av alle MMO's så er det open world pvp som gjør det best fordi de er eneste spillene som gir deg reward ved at hvis du vinner en kamp så er det ikke bare +1 score, du har også ødelagt flere timer arbeid for taperen og på en måte tjent inn tiden til deg selv ved at du kan loote taperen. Hvordan hadde fotball vært hvis tap ikke hadde betydd noe? Tviler sterkt det ville vært verdens mest populære sport da.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ser jo en klar tendens i dag på utviklere og gamere at de skal være minst mulig penalty mest mulig reward på alt som er. 

Og communityen til SC er noe av de mest softe jeg har vært borti. Bare og nevne feks eve online er nok til og bli flamet og halshugd i forumet der. Får bare vente og se hva CR finner på, ting er  ikke set in stone enda men alt virker og gå mot et rimelig soft system på dette spillet også. Han må jo høre på spiller basen han har og da er 90% for en pvp slider der man kan totalt skru av og møte andre mennesker i pvp  osv. Det fleste vil faktisk ha et singelpayer online spill, blir bare for dumt.

Lenke til kommentar

"Du må være kunstner for å sette pris på god kunst".

 

Dette er nok dessverre også spesielt sant for hva som ble vist i helgen, og noe som ikke fremgår av denne artikkelen.

 

Uavhengig av hva som må menes om prosjektet, spillet for øvrig, eller selskapet som står bak utviklingen, er teknologien som her demonstreres ikke annet enn revolusjonerende og banebrytende.

 

De reiser sømløst fra verdensrommet og ned på en planet som måler tusenvis av kilometer i omkrets (til sammenligning er jorden snaue 13000 km i omkrets).

 

Detaljnivået i grafikken er enestående, og vises i sanntid, mens kameraet beveger seg i svært høy hastighet over overflaten. Det er ingen kunstig begrensning i hvor langt du kan se.

 

Spesielt godt ble teknologien demonstrert ved at de styrer en spillfigur i førsteperson, som fra bakkenivå ser igjennom kikkertsikte på rifla, og kan se en romstasjon som ligger i bane rundt planeten - og du kan tydelig se at romstasjonens ringer beveger seg. Dette er en romstasjon du kan reise ut til, lande på og bevege deg rundt på. Uten innlasting av nye områder.

 

Og denne teknologien er ikke modnet enda, det er bare få måneder siden den ble utviklet.

 

Etter å ha sett presentasjonen finner jeg denne artikkelen sørgelig flat og kjedelig - det virker som skribenten mangler forståelse for de faktiske gjennombrudd som ligger til grunn for innholdet som ble presentert.

 

Videre ble vi presentert mye ny og spennende informasjon om spillet og funksjoner som er planlagt, som ikke ble nevnt i artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...