Gå til innhold

Trene med brukket arm?


123hei

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg hadde rett og slett slappet av en 7-8 uker, kanskje faktisk gitt det til nyttår...

 

husker jeg så en film om lou ferrangino (han som spilte hulken i de gamle filmene), han trente gjerne 4-5 mnd så ble han lei og tok en pause fra trening helt i noen mnd før han begynte igjen.. likevel så han ut som han gjør i de gamle hulkenfilmene.

 

nå trener ikke jeg mer da (gidder ikke), men det tar en god stund før det du har bygd opp forsvinner igjen.. jeg var en stor bredskuldret plugg i flere år etter at jeg ga meg med å trene, er fortsatt godt over snittet sterk og øker veldig raskt når jeg først gidder... men å brekke armen er ganske alvorlig, så jeg tenker at du kanskje skal gi deg selv en liten pause.

Endret av marius77
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, kjipt med armen!

Det er gjort endel forskning på "krysstrening" for å forstå rollen til sentralnervesystemet i styrketrening. Dette går ut på at man trener unilateralt, altså kun med den ene armen eller det ene beinet også måler man økning i styrke etter en periode i motsatt arm/bein. 

Det man ser er at selv om man bare trener med høyere arm, så blir den venstre også sterkere. Dette kan du bruke til din fordel, gjør øvelser med den armen som ikke er knukket, men i mellom hvert løft tar du en pause hvor du visualiserer at du gjør løftet med den brekte armen. Det høres utrolig ut, men det funker til en viss grad!

Ellers så kan du fortsatt gjøre beinpress, planke, rygghev og situps for å fortsette å stimulere kjernemuskulaturen.
 

Lenke til kommentar

Hei, kjipt med armen!

 

Det er gjort endel forskning på "krysstrening" for å forstå rollen til sentralnervesystemet i styrketrening. Dette går ut på at man trener unilateralt, altså kun med den ene armen eller det ene beinet også måler man økning i styrke etter en periode i motsatt arm/bein. 

 

Det man ser er at selv om man bare trener med høyere arm, så blir den venstre også sterkere. Dette kan du bruke til din fordel, gjør øvelser med den armen som ikke er knukket, men i mellom hvert løft tar du en pause hvor du visualiserer at du gjør løftet med den brekte armen. Det høres utrolig ut, men det funker til en viss grad!

 

Ellers så kan du fortsatt gjøre beinpress, planke, rygghev og situps for å fortsette å stimulere kjernemuskulaturen.

 

Ville vært litt forsiktig med akkurat det :)

hqdefault.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...