Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Førstebil til 18 åring, som er billig i drift


Sjark1

Anbefalte innlegg

Heisann er en gutt på 17 som gjør meg kjent med diverse biler ute på markedet, innenfor en prisklasse på rundt 80.000kr ish. Kravet er en bil som generelt sett er pålitelig, med lav km stand og en motor med 100+ hester. Sedan eller stasjonsvogn er ett fett for min del. Viktig at det er en isolert bil, slikt at jeg slipper mye veistøy. Og at forsikringen er relativt billig for en 18åring.

Har valgt ut en del biler og har lyst å høre deres formeninger. Er fullt åpen for andre forslag! ;)

 

Volvo (S40, S60, S80, V50)
Volkswagen Passat (04-13)
Saab 9-3 (04-13)
Honda Accord (04-13)
Toyota Avensis (05-13)
Audi A3 (05-13)

 

Bor i Tromsø hvis det er til nytte

 

Setter veldig stor pris på svar!
 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare skal virre rundt i byen så skaff deg en elbil. Billigere drift får du neppe.

Ja nei altså. Når jeg tenker på billig i drift. Så tenker jeg verkstedkostnader, forsikring, deler osv. Penger til bensin/diesel, det har jeg masse av

Endret av Sjark1
Lenke til kommentar

Saab 9-3 av årgangen du nevner er bunnsolide biler som går og går. Spesielt 120hk Diesel og 150hk Bensinturbo. 150hk D soter lettere igjen EGR, partikkelfilter, etc om man ikke er påpasselig med å dra den skikkelig ut på gira iblant. 122hk Bensin går bare som en utedass :) Finn en med fyldig servicehefte og kvitteringer, som er godt ivaretatt, så har du knall bil i mange år, gjerne 2008mod og nyere, så slipper du barnesykdommene :)

En kjapp rustsjekk er greit; underkant av dører, hjulbuer foran og bak og forkant av tak og panser er typiske steder.

Og bare så det er sagt; deletilgang er aldri noe problem. Anbefaler deg å bli medlem i FBgruppa "Saab Turbo Club of Norway" om du kjøper deg 9-3, masse hyggelige og veldig behjelpelige folk med en seriøs tone :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde en 99 Avensis fra 2009-2014.

Kjøpte den for 50.000, solgte den for 15.000.

Hadde gått 200.000km da jeg fikk den og 300.000km da den ble solgt.

 

Gjorde lite annet enn å fylle olje på denne, bortsett fra på slutten da den siste EU-kontrollen kostet meg 17.000.

 

En del andre småting som en og annen sviktende lampe i dashbordet, igjenkilt bagasjeromsluke og bakvisker som ikke funka levde jeg greit med, og lappet litt på eksosanlegget nå og da.

 

Da den begynte å lekke fra bensintanken pga. rust sa jeg meg fornøyd.

 

Alt i alt er dette den billigste bilen jeg har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...