Gå til innhold

Google Pixel


Cord

Anbefalte innlegg

Akkurat det jeg er bekymret for, tok lang tid for apper og inkludere fingeravtrykk når det kom. Siden den ikke kommer offisielt til Norge så kommer neppe de norske bankene til å støtte det med det første.

 

 

Om Google gjør som Apple gjorde da de gikk fra TouchId til FaceId så ser appene på begge deler som gyldig autentiseringsmetode uten å faktisk vite om det er fingeravtrykk- eller ansiktsopplåsning det er snakk om. Husker en del apper på iPhone X som var første Apple-mobil med ansiktsopplåsning de første månedene spurte om du ville bruke TouchId som sikkerhet (bankapper o.l.) selv om det faktisk var FaceId de brukte. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om Google gjør som Apple gjorde da de gikk fra TouchId til FaceId så ser appene på begge deler som gyldig autentiseringsmetode uten å faktisk vite om det er fingeravtrykk- eller ansiktsopplåsning det er snakk om. Husker en del apper på iPhone X som var første Apple-mobil med ansiktsopplåsning de første månedene spurte om du ville bruke TouchId som sikkerhet (bankapper o.l.) selv om det faktisk var FaceId de brukte.

Ville vært rart om de ikke løste det på denne måten i android også, men det kommer nok kun til å gjelde dem som har skikkelig faceid og ikke det bilde greiene. Savner ikke fingeravtrykk litt engang så dette er rette veien. Går vel ikke lange tiden før de klarer å implementere sensorer i/under skjermen heller så det fungerer uten notch.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Om Google gjør som Apple gjorde da de gikk fra TouchId til FaceId så ser appene på begge deler som gyldig autentiseringsmetode uten å faktisk vite om det er fingeravtrykk- eller ansiktsopplåsning det er snakk om. Husker en del apper på iPhone X som var første Apple-mobil med ansiktsopplåsning de første månedene spurte om du ville bruke TouchId som sikkerhet (bankapper o.l.) selv om det faktisk var FaceId de brukte. 

 

Håper det virker sånn. Da kan jeg fort bli mer interessert i Pixel 4.

Lenke til kommentar

Tro meg, du kommer ikke til å savne det. Om bare alle apper som krever fingeravtrykk gjør face id kompatibelt så kommer det til å gå som en drøm :)

Hvordan syns du faceid med sensor virker i praksis nå som du sikkert har sammenlignet de litt? Jeg har prøvd motsatt vei og det er så digg når den nå med sensor virker i all slags lys og somregel låser opp telefonen før jeg oppdager det. Også greit om kvelden å slippe løsningen til Huawei med at skjermen blender meg med kraftigere lys så den skal klare å låse opp.

Lenke til kommentar

Hvordan syns du faceid med sensor virker i praksis nå som du sikkert har sammenlignet de litt? Jeg har prøvd motsatt vei og det er så digg når den nå med sensor virker i all slags lys og somregel låser opp telefonen før jeg oppdager det. Også greit om kvelden å slippe løsningen til Huawei med at skjermen blender meg med kraftigere lys så den skal klare å låse opp.

Syntes det fungerer helt utmerket. Egentlig ikke så mye forskjell fra OP med tanke på hvor rask, men et stort pluss at FaceID også virker i mørket noe ikke de med kamera unlock gjør. Også litt moro at man kan ha telefonen foran seg, skru på skjermen men likevel åpner ikke telefonen seg før man ser på den med øynene. Fancy greier :)

Lenke til kommentar

Syntes det fungerer helt utmerket. Egentlig ikke så mye forskjell fra OP med tanke på hvor rask, men et stort pluss at FaceID også virker i mørket noe ikke de med kamera unlock gjør. Også litt moro at man kan ha telefonen foran seg, skru på skjermen men likevel åpner ikke telefonen seg før man ser på den med øynene. Fancy greier :)

I godt lys virker kamera ganske raskt også, men det kan ikke brukes til all autentisering slike som faceid kan og jeg syns ikke den er like presis. Spesielt når lyset blir dårlig. Det med øyene har jeg skrudd av siden den låser opp hakket kjappere uten så den er opplåst til jeg ser på den. har lite som krever drøy sikkerhet uansett ^^

 

Tror pixel4 eierne får en god løsning her. Synd den enda ikke lanseres i Norge, men kanskje operatørene blir flinkere med å støtte selv slike telefoner nå som 3G nettet stenges helt fremover og slikt tvinger seg frem.

Endret av minim
Lenke til kommentar

I godt lys virker kamera ganske raskt også, men det kan ikke brukes til all autentisering slike som faceid kan og jeg syns ikke den er like presis. Spesielt når lyset blir dårlig. Det med øyene har jeg skrudd av siden den låser opp hakket kjappere uten så den er opplåst til jeg ser på den. har lite som krever drøy sikkerhet uansett ^^

 

Tror pixel4 eierne får en god løsning her. Synd den enda ikke lanseres i Norge, men kanskje operatørene blir flinkere med å støtte selv slike telefoner nå som 3G nettet stenges helt fremover og slikt tvinger seg frem.

Helt enig der. Savner ikke fingeravtrykk i det hele tatt, men det gjorde jeg med OP. Så uten tvil at FaceID er mye bedre når det faktisk funker som autentisering på alle apper.

 

Visste ikke at man kunne skru av diverse ting med øyekontakt osv, så det skal jeg sjekke ut :)

Lenke til kommentar

Alt er fornærmelser i 2019. Når det gjelder mobiler blir folk fornærmet enten de er for tykke, har for liten skjerm, eller for lite batteri. Det finnes selvfølgelig ingen løsning som passer for alle, for noen blir fornærmet uansett. For min del skulle de helst vært tykkere, for å få mere batteri uten monsterskjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2800 mah batteri er en fornærmelse i 2019.

Jeg tror du glemmer at telefonen kjører rent Android som ikke krever ekstra bruk av ressurser som feks Huawei og Samsung som har sine egne tjenester og funksjoner kjørende i tillegg til Android.

 

Forundrer meg ikke om man får over 5 timer skjermtid.

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Er i USA om dagen. Dersom jeg kjøper Google Pixel 4 her. Vil det være noe problemer med å bruke den i Norge?

 

Den vil fungere som normalt, -4g tale og wifi tale. Kjøper du en til meg også?  :grin:

Endret av Slettet-aabLQt
Lenke til kommentar

Alt er fornærmelser i 2019. Når det gjelder mobiler blir folk fornærmet enten de er for tykke, har for liten skjerm, eller for lite batteri. Det finnes selvfølgelig ingen løsning som passer for alle, for noen blir fornærmet uansett. For min del skulle de helst vært tykkere, for å få mere batteri uten monsterskjerm.

Så sant som det er sagt. Og noen velger å bli fornærmet for absolutt alt! Utrolig at valg av mobiltelefon skal kunne fremprovosere så mye følelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...