Gå til innhold

Virusprogram for iPhone? Hjelp?


Anbefalte innlegg

Hei..

Finnes det et virusprogram for iPhone som ikke er for å forebygge virus, men for å søke gjennom mobilen etter virus og evt fjerne det? Har iOs 10 på iPhone 7 om det har noe å si.

 

Satt i en samtale med ei venninne på chatten på facebook og ble plutselig avbrutt av feilmeldinger fra Facebook om at kontoen min er stengt fra å kunne utføre noen som helst slags aktivitet fordi det ser ut som om min datamaskin, telefon eller nettbrett har blitt infisert av skadelig programvare..
Meeen jeg satt jo bare i en samtale.. Ikke åpna noen linker på face, kun scrolla litt gjennom VG...

Sitter og leter etter virusprogram på App Store som kan søke etter virus på mobilen min, men finner bare forebyggende virusprogrammer og spill.. Om det ikke bare er Facebook som surrer så vil jeg gjerne bli kvitt denne påståtte skadelige programvaren så fort som mulig.

 

Noen råd?? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mesteparten av virusprogrammene forebygger at dette ikke skjer OG fjerner virus. Tror ikke jeg har kommet over en som ikke gjør begge deler.

 

AVG, gratis og helt greit - burde finnes på Appstore.

 

Hvis datamaskinen din har virus/blitt infected så anbefaler jeg "microsoft essentials" om du har mac så vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Mesteparten av virusprogrammene forebygger at dette ikke skjer OG fjerner virus. Tror ikke jeg har kommet over en som ikke gjør begge deler.

 

AVG, gratis og helt greit - burde finnes på Appstore.

 

Hvis datamaskinen din har virus/blitt infected så anbefaler jeg "microsoft essentials" om du har mac så vet jeg ikke.

Når jeg prøver å laste ned AVG via App Store og skal signe up, kommer jeg bare inn på å lage business-konto og får beskjed om at de skal ta kontakt med meg og gi meg et tilbud, haha.. Har prøvd X antall ganger nå, men havner på samme sign up-en hver gang

 

Jeg tviler sterkt på at jeg har noen form for skadelig programvare på mobilen.. Er ikke så datadum som nicket mitt tilsier.

Men skulle gjerne tatt en sjekk gjennom mobilen for sikkerhetsskyld

 

Har mac og lastet ned AVG på den ista for å scanne den, og den fant ingen ting.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...