Gå til innhold

Wasteland 3 er bekreftet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser og høres bra ut, liker at de legger til Co-op, så langt er det bare Divinity av de nye gamle rollespillene som har hatt det. Mye savnet i Pillars og Wasteland 2.

 

Ikke helt sikker på om jeg liker folke finansiering av oppfølgere til spill som var finansiert, men solgte eksepsjonelt og har god PR rundt seg. Får vel bare bite i det sure eple og akseptere at det er en del av pakken nå.

Lenke til kommentar

Ser og høres bra ut, liker at de legger til Co-op, så langt er det bare Divinity av de nye gamle rollespillene som har hatt det. Mye savnet i Pillars og Wasteland 2.

 

Ikke helt sikker på om jeg liker folke finansiering av oppfølgere til spill som var finansiert, men solgte eksepsjonelt og har god PR rundt seg. Får vel bare bite i det sure eple og akseptere at det er en del av pakken nå.

 

Det totale budsjettet for Wasteland 3 er ca 7 mill dollar. De prøver å hente inn mellom 2 og 3 mill via folkefinansiering. Resten kommer bla fra det de tjente på Wasteland 2. Virker greit nok for meg, selv om det kanskje kan argumenteres for at de kunne ta enda mer av det de tjente på Wasteland 2 (12 mill). Uansett skal dette støttes :-)

 

Kilde: http://www.polygon.com/2016/9/28/13081728/wasteland-3-announcement-fig-kickstarter-crowdfunding-release-date

Lenke til kommentar

Noen som kjenner bedre til Investerings-modellen til Fig?
Skjønner en del av det som står der - det overordnede. Man kan investere i spillet, og Fig får igjen visse andeler av fortjenesten, som refordeles til investorene igjen.

 

Men, jeg har problemer med å forstå konseptet med hvem som egentlig får lov å investere der.  non-accredited investor og  accredited investors. Shares, units, 

 

I noen av dokumentene står det blant annet:

Fig Game Shares. We offer the opportunity for gamers and fans to connect with games in a new way, by investing in Figand receiving in exchange securities that reflect our economic returns as a publisher of the game.

 

Men i samme dokument står det:

 

 

WHO MAY INVEST - The offer and sale of the Units is being made in reliance on an exemption from the registration requirements of the Securities Act and applicable state securities laws.  Each subscriber for Units (“Subscriber”) must represent in writing that the Subscriber is an “accredited investor” as defined under Rule 501 of Regulation D promulgated under the Securities Act. In general, an individual must meetone of the following tests to qualify as an “accredited investor”:-a natural person who has individual net worth, or joint net worth with the person’s spouse, that exceeds $1 million at the time of the purchase, excluding the value of the primary residence of such person; or-anatural  person  with  income  exceeding  $200,000

Er dette noe helt annet enn det som de nevnte ovenfor? Det er ikke mange gamere som tjener over 200 000 dollar i året

Endret av Drogin
Lenke til kommentar

Noen som kjenner bedre til Investerings-modellen til Fig?

Skjønner en del av det som står der - det overordnede. Man kan investere i spillet, og Fig får igjen visse andeler av fortjenesten, som refordeles til investorene igjen.

 

Men, jeg har problemer med å forstå konseptet med hvem som egentlig får lov å investere der.  non-accredited investor og  accredited investors. Shares, units, 

 

I noen av dokumentene står det blant annet:

Fig Game Shares. We offer the opportunity for gamers and fans to connect with games in a new way, by investing in Figand receiving in exchange securities that reflect our economic returns as a publisher of the game.

 

Men i samme dokument står det:

 

 

WHO MAY INVEST - The offer and sale of the Units is being made in reliance on an exemption from the registration requirements of the Securities Act and applicable state securities laws.  Each subscriber for Units (“Subscriber”) must represent in writing that the Subscriber is an “accredited investor” as defined under Rule 501 of Regulation D promulgated under the Securities Act. In general, an individual must meetone of the following tests to qualify as an “accredited investor”:-a natural person who has individual net worth, or joint net worth with the person’s spouse, that exceeds $1 million at the time of the purchase, excluding the value of the primary residence of such person; or-anatural  person  with  income  exceeding  $200,000

Er dette noe helt annet enn det som de nevnte ovenfor? Det er ikke mange gamere som tjener over 200 000 dollar i året

De hadde litt problemer, med det er nå løst/løsner nå tror jeg: https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1658966/000121390016017011/f1a1215a5_figpublishing.htm

 

Jeg leste en sak om det idag: https://www.rockpapershotgun.com/2016/09/30/psychonauts-2-backers-can-be-investors-says-regulator/

Lenke til kommentar

Merker jeg er imot at oppfølgere folkefinansieres. Wasteland 2 gikk massivt i + på regnskapet etter folkefinansiering + salg av ferdige kopier, så syntes det er merkelig at de nok en gang trenger penger til utvikling.

Folkefinansiering burde være en måte å jumpstarte et selskap som enten har en kjempe idé eller som sliter.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...