Gå til innhold

Moskva skroter Microsoft


Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-245639

 

Dette kunne alle offentlige etater i Norge også gjort. Lett! Men det kreves litt politisk vilje.

Kan ikke du hjelpe dem litt ved å spørre Rostelecom hva det vil koste pr. klient å bruke deres løsning, da?

Da ville jeg heller tatt en prat med München.

 

Uansett burde en tatt tak i de frie og åpne skyløsningene og begynt der.

Lenke til kommentar

 

 

Dette kunne alle offentlige etater i Norge også gjort. Lett! Men det kreves litt politisk vilje.

Kan ikke du hjelpe dem litt ved å spørre Rostelecom hva det vil koste pr. klient å bruke deres løsning, da?

Da ville jeg heller tatt en prat med München.

 

Har München erstattet Exchange/Outlook med en løsning levert av Rostelecom?

 

Jeg trodde München dreide seg om å skifte ut Windows XP med LiMux.

Denne saken handler om å bytte email-plattform.

 

Skulle man gjort noe lignende i Norge, ville vel det betydd at Telenor fikk oppdraget med å levere email-tjenester til offentlige etater. Jeg ser ikke helt hvordan det skulle foregå (- i hvert fall ikke med dagens regjering).

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

 

 

 

Dette kunne alle offentlige etater i Norge også gjort. Lett! Men det kreves litt politisk vilje.

Kan ikke du hjelpe dem litt ved å spørre Rostelecom hva det vil koste pr. klient å bruke deres løsning, da?
Da ville jeg heller tatt en prat med München.
 

Har München erstattet Exchange/Outlook med en løsning levert av Rostelecom?

 

Jeg trodde München dreide seg om å skifte ut Windows XP med LiMux.

Denne saken handler om å bytte email-plattform.

 

Skulle man gjort noe lignende i Norge, ville vel det betydd at Telenor fikk oppdraget med å levere email-tjenester til offentlige etater. Jeg ser ikke helt hvordan det skulle foregå (- i hvert fall ikke med dagens regjering).

Munchen byttet i sin tid ut Windows osv med Linux. Men de oppdaget fort at dette ikke var smart! Derfor er de tilbake på Windows og Office.

 

The city of Munich made headlines in 2003 when it announced its intent to switch 14,000 government PCs from Windows to Linux. While the project suffered delays and setbacks, the migration to LiMux (its custom Ubuntu-based distribution) and LibreOffice was completed in late 2013. But now, Windows could be making a comeback. ZDNet reports that the city government's administrative and personnel committee has recommended an IT shake-up and the development of a new Windows 10-based infrastructure for deployment by 2020.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...