Gå til innhold

Kun 1 av 3 har fått nyeste oppdateringen av Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Lite fornøyd med updaten personlig, masse styr med domenerer, nettilgang under sleep, tvunge restartet osv.

 

AtW

Kan ikke si jeg opplever noen problemer selv.

Ok, så hvordan hindrer jeg automatisk omstart uten å slå av oppfateringer helt?

 

AtW

Ok, jeg anså ikke restarten som et problem ? Men ja, det ville vært mer sexy om man ikke behøvde å gjøre det.
Lenke til kommentar

Syns maskina blei mer uresponsiv etter oppdateringen, til og med innebygd spill blei mindre responsivt i form av at det starter  treigt også når jeg tapte tok det lengre tid å gå ut av spill til hoved meny siden eller hva man kaller det i selve spillet.

To ganger opplevde jeg at maskina hang i 5sek når jeg var ingame i ett spill og når jeg skulle gå inn i spillet igjen etter å ha brukt alt+tab så hang liksom bilde igjen ifra der jeg var sist, noen ganger så klikka jeg på spillet, så tok det noen sekunder, så kom lyden, mens jeg fortsatt så desktopen også plutselig kom spillet tilbake, nice update, good job, well done.

 

Får vel rulle tilbake om det går an i morra.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Dere som nevner nettilgangproblemer, hvordan arter de seg?

 

Jeg har tilsynelatende to ulike feil etter oppdateringen:

 

1. PCen våkner opp av seg selv flere ganger i løpet av natten (ser det i loggen)

2. PCen detter ut av wifi hjemme, plutselig finner den ikke hoved-SSIDen lenger, kun gjestenettet (som jeg kan koble meg mot og bruke)

Lenke til kommentar

Syns maskina blei mer uresponsiv etter oppdateringen,

Jeg har faktisk opplevde det stikk motsatt med oppdateringen :hmm:

Oppdaterte til W10 bare timer før gratistilbudet gitt ut for ikke så lenge siden og har vurdert siden da å rulle tilbake til W7 siden det og åpne mapper, bilder, etc. har tatt lang tid, maskinen har jobbet opptil et par minutter før den fant riktig fil på en av de 5 ssd/harddiskene jeg har i maskinen. nå går det umiddelbart slik det skal være. Firefox/nettlesere har også blitt mer stabilt uten avbrudd/tenkepauser.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Dere som nevner nettilgangproblemer, hvordan arter de seg?

 

Jeg har tilsynelatende to ulike feil etter oppdateringen:

 

1. PCen våkner opp av seg selv flere ganger i løpet av natten (ser det i loggen)

2. PCen detter ut av wifi hjemme, plutselig finner den ikke hoved-SSIDen lenger, kun gjestenettet (som jeg kan koble meg mot og bruke)

 

For min del så detter wifi ut flere ganger i løpet av en økt på en time eller to.

Samtidig blir maskinen merkbart tregere.

Må da slå av og på wifi, noen ganger restarte pc.

Noen ganger hjelper det å nulle leseloggen??

 

Nettleser fryser opp til flere ganger daglig, må bruke oppgavebehandling for å komme ut.

Poenget er at maskinen var stabil før oppdatering til 1611

Lenke til kommentar

 

 

 

Lite fornøyd med updaten personlig, masse styr med domenerer, nettilgang under sleep, tvunge restartet osv.

 

AtW

Kan ikke si jeg opplever noen problemer selv.

Ok, så hvordan hindrer jeg automatisk omstart uten å slå av oppfateringer helt?

 

AtW

Ok, jeg anså ikke restarten som et problem Men ja, det ville vært mer sexy om man ikke behøvde å gjøre det.

 

 

Ja, sånn som på windows 7.... Hvor MS tok det litt mer med råd når det gjaldt å tvinge brukeren til å gjøre ting de ikke ville.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kan man se om man har fått oppdateringen noe sted?

Du kan gå til Windows ---> Cmd ---> og skriv winver. Da skal det komme opp et nytt vindu som viser hva versjon du har, den gamle er 1511 og den nye er 1607.

 

Man kan også klikke på Start(-knappen) -> Settings -> System -> About

 

edit: Jeg har "tvangsoppdatert" flere PC'er til 1607 og har ikke opplevd problemer med noen av dem, men denne PC'en jeg skriver dette på skal få vente til Microsoft serverer meg 1607. (Hvis jeg ikke går lei før den tid.)

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Lite fornøyd med updaten personlig, masse styr med domenerer, nettilgang under sleep, tvunge restartet osv.

 

AtW

Kan ikke si jeg opplever noen problemer selv.

Ok, så hvordan hindrer jeg automatisk omstart uten å slå av oppfateringer helt?

 

AtW

Ok, jeg anså ikke restarten som et problem Men ja, det ville vært mer sexy om man ikke behøvde å gjøre det.

 

 

Ja, sånn som på windows 7.... Hvor MS tok det litt mer med råd når det gjaldt å tvinge brukeren til å gjøre ting de ikke ville.

 

AtW

 

Exactly - det jeg i utgangspunktet ikke liker med windows 10 er denne tvangen med oppdateringer og installering av ymse apper etc

Lenke til kommentar

Jada, og i tillegg har de forandret på Group Policy og restriksjoner i registret i 1607 oppdateringen, mange funksjoner er fjernet fra disse i Pro versjonen og flyttet til Enterprise. Så det å betale ekstra for Pro har ikke mye for seg nå. Jeg har gått tilbake til 1511 og kommer til å holde meg til den så lenge så mulig.

Hvilke er det snakk om? Er det noe som er Vanlig å bruke?
Lenke til kommentar

 

Jada, og i tillegg har de forandret på Group Policy og restriksjoner i registret i 1607 oppdateringen, mange funksjoner er fjernet fra disse i Pro versjonen og flyttet til Enterprise. Så det å betale ekstra for Pro har ikke mye for seg nå. Jeg har gått tilbake til 1511 og kommer til å holde meg til den så lenge så mulig.

Hvilke er det snakk om? Er det noe som er Vanlig å bruke?

Jeg hadde ihvertfall stoppet automatisk restart i group policies før anniversary update. Nå får jeg ikke det til lenger. Mulig det går men de policies som tilsynelatende handler om det funker ikke. AtW

Lenke til kommentar

Litt vanskelig for meg å sjekke nå etter som jeg er på arbeid (kommer ikke hjem før om 2 måneder) og kan ikke bruke Windows update, men mener å huske at alt som har med Windows Update å gjøre funker ikke slik det gjorde før.

Og dette tullet med null restart i aktive timer er umulig å forlenge til med enn 12 timer. Prøvde både med Group Policy og i registret, men ikke søren om det var mulig.

 

I det minste kan Contana blokkeres med Group Policy. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...