Gå til innhold

Flate Frp'ere


Anbefalte innlegg

Nok en gang legger en Frp'er seg "paddeflat" etter en "feil vurdering". Denne gang Oljeminister Lien, etter å innrømme å ha feilinformert Statsministeren om Lofoten-saken.

Hvor mange ganger skal vi høre sånt? Går det ikke an å være Frper og samtidig være etteretterlig nok til å kunne stole på? 
De skyter seg selv i foten gang på gang på gang på gang..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke FrP er særlig verre enn andre partier, men de har alltid vært et sterkt opposisjonsparti, så det å se de bli kastrert nå som de er i regjering kommer ikke som en overraskelse.

 

Det er dessverre vanskelig å være unik i politikk og måtte prøve å få lillablå politikk gjennom en regjering som fortsatt har en rød majoritet. Jeg tror FrP er definitivt det partiet som lider mest av regjeringsslitasje.

 

Så er det også verdt å nevne at politikken til FrP ikke akkurat drar med seg de skarpeste skjeene i skuffen.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal vi høre sånt? Går det ikke an å være Frper og samtidig være etteretterlig nok til å kunne stole på? 

De skyter seg selv i foten gang på gang på gang på gang..

 

Ville du stolt mest på noen som legger seg flate, eller noen som bare ignorerer at de har gjort en feil, og ikke vil snakke om det?

 

Selv om alle politikere lyver, så finner jeg iallefall førstnevnte mer moralsk.

 

Flate FRP'ere > Oppblåste AP'ere

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke FrP er særlig verre enn andre partier, men de har alltid vært et sterkt opposisjonsparti, så det å se de bli kastrert nå som de er i regjering kommer ikke som en overraskelse.

 

Det er dessverre vanskelig å være unik i politikk og måtte prøve å få lillablå politikk gjennom en regjering som fortsatt har en rød majoritet. Jeg tror FrP er definitivt det partiet som lider mest av regjeringsslitasje.

 

Så er det også verdt å nevne at politikken til FrP ikke akkurat drar med seg de skarpeste skjeene i skuffen.

Sitat:"Så er det også verdt å nevne at politikken til FrP ikke akkurat drar med seg de skarpeste skjeene i skuffen."

 

Så er det vel også verdt å nevne at den setningen over var nok ikke skrevet av verdens glupeste person heller :) men skrevet av en person som liker å sette sin egen verdi høyere enn andres og snakke nedsettende om sine meningsmotstandere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg tror ikke FrP er særlig verre enn andre partier, men de har alltid vært et sterkt opposisjonsparti, så det å se de bli kastrert nå som de er i regjering kommer ikke som en overraskelse.

 

Det er dessverre vanskelig å være unik i politikk og måtte prøve å få lillablå politikk gjennom en regjering som fortsatt har en rød majoritet. Jeg tror FrP er definitivt det partiet som lider mest av regjeringsslitasje.

 

Så er det også verdt å nevne at politikken til FrP ikke akkurat drar med seg de skarpeste skjeene i skuffen.

Sitat:"Så er det også verdt å nevne at politikken til FrP ikke akkurat drar med seg de skarpeste skjeene i skuffen."

 

Så er det vel også verdt å nevne at den setningen over var nok ikke skrevet av verdens glupeste person heller :) men skrevet av en person som liker å sette sin egen verdi høyere enn andres og snakke nedsettende om sine meningsmotstandere.

 

 

FrP er ikke mine meningsmotstandere. Du tolket innlegget mitt som et argument mot den gjennomsnittlige intelligensen når jeg heller ville fremme det at FrP gjerne har litt enkle punkter på sitt partiprogram som tiltrekker uvitne mennesker som bryr seg om sine goder her og nå (f.eks billigere drivstoff mot klimatiltak, bruke oljefondet, redusere avgifter uten å tenke på inntekter, osv.)

 

For å omformulere det: Du er ikke dum om du stemmer FrP, men om du er dum så stemmer du mest sannsynlig FrP.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er vel sånn at egoisme og kynisme oftest har vært en suksessresept på framgang og velferd. Både i mindre og større skalaer. Så dumt trenger det ikke være. Eksempelet med drivstoff kan være både en myte(h.a. mengde Frp velgere) og/eller kan vinkles og tolkes på ulike måter. I praksis betyr det feks lite hva Norge gjør i så måte ift endringer i et større ufravikelig bilde ndg utvikling på det feltet.

Egentlig kan en del framtredende folk i partiet virke mer dumme, eller kanskje klossete enn den jamne Frp velger. Det er stort sett vanlige folk som gjør et valg, basert på en hel rekke forhold opp mot enannen.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Vil minne på at FrP var det partiet som i 2009 ville bruke oljefondet på å bygge motorvei og sykehjemsplasser, der førstnevnte inkluderer å fjerne bompenger. Hva er langsiktig i dette?

 

Årsaken til at vi ikke hører så mye om oljefondet lenger er fordi FrP sitter i regjering uten testiklene sine.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Investeringer mtp framtidig trafikkøkning og voksende antall eldre ser jeg ikke som direkte kortsiktig. Hvordan finasiere er det alltid uenighet om. De ville neppe bruke hele fondet, bare en mindre del av det.

 

Men nå så faktisk verden noe annerledes ut bare 7 år tilbake. Og husk feks at bare 4 år før den tid igjen, anbefalte de rødgrønne folk å kjøpe dieselbil.

 

Bompengesytemet er egentlig et latterlig tungvint og kostbart system.

Lenke til kommentar

Det med å bygge motorveier er ikke problemet. Det er heller løsningen der de gir falske løfter om at staten skal betale alt, bompenger skal vekk, skatter skal vekk og fete motorveier med fartsgrense på 150 skal bygges mellom Oslo og Bærum. Hvorfor faktisk støte mot realiteten når du kan danse på idéen om å bruke oljefondet (aka Oljefondet ex Machina)?

 

Når FrP kom i regjering så fikk vi bekreftet hvor virkelighetsfjernt partiet og velgerne faktisk er. Jeg tror ikke noen står frem tydeligere som et eksempel på tomme valgløfter og kortsiktig, virkelighetsfjern politikk. Hvor er skattelettene og motorveiene? Oh wait... Staten må faktisk få inn penger også! Siv Jensen sitt statsbudsjett kunne vel så greit vært snytt ut av nesa på Arbeiderpartiet.

 

Sidenote: Det med å bygge motorveier for å skalere trafikk er faktisk et emne som er oppe til debatt. Det er ikke noe jeg forventer FrP skal ta til seg med det første.

http://www.tu.no/artikler/transportforskeren-svarer-leserne-derfor-gir-mer-vei-mer-ko/223930

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste burde nå ha fått med seg, at Frp ikke sitter alene i regjering. Og er mildt sagt langt i fra en posisjon, der de kan gjennomføre sine saker til fulle.

 

Vei og køer, ja alt er relativt. Men her til lands ligger vi så grasalt på etterskudd, at sterk utbygging bør være relevant uansett.
Og hva er egentlig galt med at folk bruker bil - så lenge de skal bli miljøvennlige likevel? 

 

Lenke til kommentar

De fleste burde nå ha fått med seg, at Frp ikke sitter alene i regjering. Og er mildt sagt langt i fra en posisjon, der de kan gjennomføre sine saker til fulle.

 

Vei og køer, ja alt er relativt. Men her til lands ligger vi så grasalt på etterskudd, at sterk utbygging bør være relevant uansett.

Og hva er egentlig galt med at folk bruker bil - så lenge de skal bli miljøvennlige likevel? 

 

 

 

Jeg er enig i det, som du sikkert fikk inntrykk av i mitt første innlegg. Poenget mitt er at FrP driver på med "hedonistisk" politikk oppe i skyene og blir slått ned av realiteten. Jeg burde i utgangspunktet like FrP da mine hjertesaker går på å fjerne teite lover og maksimere frihet, og jeg er nokså villig til å godta ytterligere privatisering av landet, gitt at det objektivt fungerer bedre. Jeg liker bedre idéen om FrP enn partiet FrP.

 

Kjetil Solvik-Olsen er flink da, så der får de stjerne i boken.

Lenke til kommentar
Gjest member-7189

 

Men nå så faktisk verden noe annerledes ut bare 7 år tilbake. Og husk feks at bare 4 år før den tid igjen, anbefalte de rødgrønne folk å kjøpe dieselbil.

 

 

FRP var med på å anbefalte folk å kjøpe dieselbil?

Det eneste partiet som stemte mot var vel Venstre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...