Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan fri til samboer?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har vært sammen med min samboer i snart 8 år. Vi har det kjempe godt i lag, alt er bra. Jeg er mann på 33 og hun 31 år. Ingen barn (Enda). 

 

Hun har vært litt på at vi skal gifte oss, noe jeg forsåvidt synes er greit (Stort engasjement?). For min del handler det mer om å komme i mål, ikke veien dit. Om dere forstår. 

 

Spørsmålet har kommet opp så mye nå, at både familiene våre, kollegaer på begge arbeidsplasser og alt venter på at dette skal skje. 

 

I morgen skal vi reise bort for en kveld, og jeg tenkte at det kanskje var et greit tidspunkt å gjøre det på. Så... Forslag til hvordan man gjør det? Har hørt litt forskjellig, noen gjør det veldig enkelt, andre veldig "styrete" og romantisk. Hvordan gjorde du det?

 

Hun har forøvrig hintet frampå at ring trenger jeg ikke ordne på forhånd (blir jeg lurt?)



Anonymous poster hash: b1f3d...6e5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sannsynligvis blir du ikke lurt angående ring... de fleste jenter er ikke så syke at dem takker nei til et ekteskap med noen dem vil gifte seg med bare fordi vedkommende ikke har rukket å ordne ring. (forlovelsesring er i det hele tatt noe som ikke er vanlig norge).... hun vil nok heller at du skal bruke penger på barnerommet(når det en gang kommer)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har gått på den "du trenger ikke å gjøre x" noen ganger. Hadde jeg vært deg hadde jeg nok skaffet en ring.

Hvis hun har nevnt ringen så betyr det nok at hun har lyst på en.

Når det gjelder romantikk eller ikke, kan jeg nok ikke svare på det Har fått høre noen ganger at jeg er ekstremt uromantisk

Lenke til kommentar

Takker for svarene! 

 

Hun er ganske jordnær og bruker egentlig å være ærlig på sånt. Noe av det jeg "krevde" i starten, ikek noen feller eller luring.

 

Så.. Kanskje utrolig dumt, men hvordan gjør man det? Er det faktisk så klisje som på film? Ned på kne og jatte noe greier før man spør (Utrolig romantisk når man sier det sånn)?



Anonymous poster hash: 301aa...f52
Lenke til kommentar

ja noe sånt, det viktigste er å holde det privat mellom deg og din utvalgte. ikke gjør dette offentlig forran mange mennesker eller gjør noen stor sosiale nettverk event utav det. kun usikre menn som er redd for et nei er så onde at dem legger press på dama si til å si ja ved å fri foran en stor folkemengde eller på en slags event... 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Hadde jeg skulle giftet meg hadde jeg i hvert fall ville hatt en ring når jeg gjorde det. Gått ned på kne? Vel, kanskje. Ellers enig med anon. Hadde nok gjort det relativt privat. Ikke nødvendigvis hjemme. Bare ikke foran en haug med folk.

 

Hun har vært litt på at vi skal gifte oss, noe jeg forsåvidt synes er greit (Stort engasjement?). For min del handler det mer om å komme i mål, ikke veien dit. Om dere forstår. 

 

Spørsmålet har kommet opp så mye nå, at både familiene våre, kollegaer på begge arbeidsplasser og alt venter på at dette skal skje. 

 

Høres ikke ut som du har så veldig lyst å gifte deg.

 

Gjør du det for hennes skyld, familiene deres, kollegaene dine? :) 

Lenke til kommentar

 

Takker for svarene! 

 

Hun er ganske jordnær og bruker egentlig å være ærlig på sånt. Noe av det jeg "krevde" i starten, ikek noen feller eller luring.

 

Så.. Kanskje utrolig dumt, men hvordan gjør man det? Er det faktisk så klisje som på film? Ned på kne og jatte noe greier før man spør (Utrolig romantisk når man sier det sånn)?

 

Anonymous poster hash: 301aa...f52

 

 

Hadde tenkt å foreslå det, men med tanke på hvor lite interessert du tydeligvis er i dette, framstår det som en dårlig idé, da framføringen (noe det blir), vil bære preg av skuespill. Foreslår at du bare spør henne uten å gjøre deg til. Men sikkert et pluss om du ordner en ring og tar den fram før du spør. Bedre med et ærlig budskap, enn noe påtatt romantisk.

Lenke til kommentar

Jeg fridde til min kone i fjor. Hadde ikke ordnet ring på forhånd da jeg ville fri når det føltes rett og på sparket.
Fridde når vi gikk på tur på en strand i nærheten av hjemplassen hennes en lørdagskveld. Gikk ned på kne og begynte og spørre... Kom ikke halvveis i setning før hun sa ja. Vi dro i lag og kjøpte ring 2 dager etterpå.
Hun syns det var veldig greit at vi dro i lag og så på ring :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

TS her for å gi en status. 

 

Etter mye om og men ble det halveis spontant uten så mye kliss rundt, gikk på kne uten å si alt for mye og spurte. Hun ble kjempe fornøyd, også uten ring :) Ting er veldig bra og ser lovende ut for oss.

 

Takk for bekreftende ord!

 

Anonymous poster hash: 301aa...f52

 

Gratulerer, forlovelsestiden er en fantastisk tid. Lykke til med bryllupet!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...