Gå til innhold

Canon EOS M5 lansert, speiløst kamera for entusiaster


Anbefalte innlegg

Nå har Canon endelig lansert et speilløst kamera som mange har savnet.

Pris 11.269..- hos JP og noe rimeligere hos Scandinavian photo ink. EF-adapter.

 

 

Forhåndsomtale hos DP.

 

Key Specifications

  • 24MP Dual Pixel APS-C CMOS Sensor
  • 2.36M-dot OLED electronic viewfinder
  • 1.62M-dot tilting rear touchscreen
  • Electronic video stabilization combines with in-lens IS to give 5-axis IS
  • 7 fps continuous shooting (9 fps with focus and exposure locked)
  • Wi-Fi with always-connected Bluetooth

 

canonm5handson-07.jpeg

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare synd M5 ikke ble lansert for tre år siden.

Hadde Canon lansert M5 med den objektivparken de hadde for 3 år siden ville nok det blitt mye skriking.

Synes det fortsatt mangler noen prime/makro-objektiver for og optimalisere M-systemet så en entusiast ville blitt fornøyd, men EF-adapteret vil nok gjøre at flere ser nytten av dette kameraet.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i M-systemet, ikke minst grunnet to svært gode objektiver som får disse til å skinne. Det er selvsagt 22mm f2 og 11-22mm jeg snakker om. To helt fabelaktige, og prisgunstige objektiver, sleng på Sigma 30mm med EF-adapter så har man et system hvor bildekvalitet i alle fall ikke er noe problem. Tele er ikke noe for meg, men det er ingen mangel på gode EF teleobjektiver som er relativt kompakte.

 

Oly prøvde jeg meg på i sommer, pene kameraer, men ikke all verdens imponerende bildekvalitet - dog i godt lys var komboen EM 10mkii og 17mm F/1.8 helt nydelig, 45mm f/1.8 skuffet med dårlig fargegjengivelse og dårlig kontrast. Selv 25mm 0.95 Nokton ga ikke nok lys til å få skikkelig gode innendørsbilder på dagtid.

 

M3 med Sigma 30mm f/1.4 leverte bedre på dette området. Det som er dårlig med M-systemet er treg AF, håper virkelig M5 retter opp dette. Her er både EM10mkii og E-PL7 veldig gode.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...