Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Selvbruning på jenter? Fint eller stygt?


Anbefalte innlegg

Jeg har helt melkehvit/likblek/blåhvit hud som jeg virkelig hater. Og jeg blir aldri brun, hverken av solarium eller vanlig sol. Jeg blir solbrent og så blir jeg litt mindre hvit enn jeg var. Man aldri BRUN.

Derfor har jeg begynt å ty til selvbruning. Føler huden min ser mye friskere ut og ansiktet får en fin glød. Øynene mine kommer også mye finere frem.

Når jeg ikke bruker selvbruning har jeg utrolig dårlig selvtillitt og føler meg som en dass, for jeg ser virkelig syk ut uten farge på meg.

Hva synes dere gutter om selvbruning? Foretrekker dere heller en likblek jente fremfor en med litt brunfarge på seg? Og da snakker jeg ikke om overdreven brunfarge, men en frisk brunfarge som ser naturlig ut...takk for svar:)



Anonymous poster hash: c569b...7a6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har helt melkehvit/likblek/blåhvit hud som jeg virkelig hater. Og jeg blir aldri brun, hverken av solarium eller vanlig sol. Jeg blir solbrent og så blir jeg litt mindre hvit enn jeg var. Man aldri BRUN.

Derfor har jeg begynt å ty til selvbruning. Føler huden min ser mye friskere ut og ansiktet får en fin glød. Øynene mine kommer også mye finere frem.

Når jeg ikke bruker selvbruning har jeg utrolig dårlig selvtillitt og føler meg som en dass, for jeg ser virkelig syk ut uten farge på meg.

Hva synes dere gutter om selvbruning? Foretrekker dere heller en likblek jente fremfor en med litt brunfarge på seg? Og da snakker jeg ikke om overdreven brunfarge, men en frisk brunfarge som ser naturlig ut...takk for svar:)

Selvtillit hjelper mye på, så om det får deg til å føle deg mye bedre så kjør på tenker jeg. Foretrekker at jenter har litt farge, så gitt at selvbruningen ikke ser veldig fake/rar ut så stemmer jeg definitivt ja på det. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Jeg har helt melkehvit/likblek/blåhvit hud som jeg virkelig hater. Og jeg blir aldri brun, hverken av solarium eller vanlig sol. Jeg blir solbrent og så blir jeg litt mindre hvit enn jeg var. Man aldri BRUN.

Derfor har jeg begynt å ty til selvbruning. Føler huden min ser mye friskere ut og ansiktet får en fin glød. Øynene mine kommer også mye finere frem.

Når jeg ikke bruker selvbruning har jeg utrolig dårlig selvtillitt og føler meg som en dass, for jeg ser virkelig syk ut uten farge på meg.

Hva synes dere gutter om selvbruning? Foretrekker dere heller en likblek jente fremfor en med litt brunfarge på seg? Og da snakker jeg ikke om overdreven brunfarge, men en frisk brunfarge som ser naturlig ut...takk for svar:)

Anonymous poster hash: c569b...7a6

 

Selv om noen kler å være bleke, er nok litt brunfarge noe de fleste foretrekker.

Lenke til kommentar

 

Jeg har helt melkehvit/likblek/blåhvit hud som jeg virkelig hater. Og jeg blir aldri brun, hverken av solarium eller vanlig sol. Jeg blir solbrent og så blir jeg litt mindre hvit enn jeg var. Man aldri BRUN.

Derfor har jeg begynt å ty til selvbruning. Føler huden min ser mye friskere ut og ansiktet får en fin glød. Øynene mine kommer også mye finere frem.

Når jeg ikke bruker selvbruning har jeg utrolig dårlig selvtillitt og føler meg som en dass, for jeg ser virkelig syk ut uten farge på meg.

Hva synes dere gutter om selvbruning? Foretrekker dere heller en likblek jente fremfor en med litt brunfarge på seg? Og da snakker jeg ikke om overdreven brunfarge, men en frisk brunfarge som ser naturlig ut...takk for svar:)

 

Anonymous poster hash: c569b...7a6

 

Så lenge du er fornøyd og får bedre selvtillit så er det bare å kjøre på. Drit i hva andre måtte meine, tenk på deg selv :)

Lenke til kommentar

Så lenge du er fornøyd og får bedre selvtillit så er det bare å kjøre på. Drit i hva andre måtte meine, tenk på deg selv :)

 

I og for seg enig i det, men det er sjelden så enkelt. Hva hvis det som gir en god følelse her og nå, på sikt bare bidrar til et jag etter å fylle neste hull i selvbildet?

Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg kan ikke huske å ha tenkt at noen har stygg hudfarge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg kan ikke huske å ha tenkt at noen har stygg hudfarge.

 

 

Samme her. De eneste gangene jeg i det hele tatt gjør meg tanker om noens hudfarge så er det ved overdrevne eller dårlige selvbruningsjobber. Jeg har aldri forstått enkelte nordmenns innstendige ønske om å se ut som svette spanjoler.

 

TS: "naturlig, frisk" brunfarge er en selvmotsigelse. Den brunfargen som oppstår etter eksponering for UV-stråler er en skadetilstand i huden og er hudens "all hands on deck" for å unngå videre skade. At man blir brun om sommeren hvis man er aktiv ute er etter min mening en nødvendig bieffekt av å leve livet, ikke et mål i seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS: "naturlig, frisk" brunfarge er en selvmotsigelse. Den brunfargen som oppstår etter eksponering for UV-stråler er en skadetilstand i huden og er hudens "all hands on deck" for å unngå videre skade.

 

Jada, du kan bryte det meste ned til banaliteter. Dette endrer ikke det faktum at smak og behag er som det er. Solbrun hud anses stort sett å være pent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...