Gå til innhold

Oppdrag: Trenger hjelp til webserver-config.


Anbefalte innlegg

Hallais!

​Sliter litt med å få alle funksjoner i Apache til å fungere slik jeg vil... Tolmodigheten min begynner å renne ut når jeg ikke forstår hvorfor jeg ikke får ting til å fungere :p

Ønsker litt hjelp til følgende:
​- oppsett av virtuelle hoster i Apache fungerer ikke
​- litt basic config i Debian slik at nye brukere får hjem mappe i /lvm/data, med konfigurasjon slik at dette også fungerer smertefritt mot FTP og Apache
​- sliter litt med eierskap i hjem-mapper, Apache får ikke skrivetilgang til filer som er lastet opp av bruker via FTP
​- gjennomgang av Apache config, permalenker fungerer blant annet ikke...

Serveren kjører som virtuell host med Debian 8.5.0 og skal kun fungere som FTP og Apache server. MySQL kjører som egen virtuell host, også med Debian 8.5.0. Hadde satt pris på om noen er skilled nok til å komme opp med en løsning hvordan disse serverne kan dele på brukernavn/passord info, på en "enkel" måte.

​Serverne kjører mot et SAN som er linket opp som LVM på hver server. Serverne har ingen shared storage, hver server har sitt eget område på SANet.

Gir deg full tilgang til de virtuelle serverne via SSH.

Får du dette til å funke for meg så Vippser jeg deg 1000kr. :)

Endret av Egil Dybdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Synes det ser ut som om man blander sammen forholdsvis enkle problemstillinger med nokså kompliserte problemstillinger i den første posten, og så forsøker man å løse alle problemstillinger samtidig, uten å legge fram den dokumentasjon og den tekniske informasjon som er nødvendig for å løse problemstillingene.

 

Dette har jo sånn sett ikke noe med Apache å gjøre? 

 

Jeg ville strukturert og delt opp prosjektet i mange små utviklingstrinn ut i fra en beskrivelse av hva det er som skal være sluttresultatet.

 

Så ville jeg ha laget en prototype som fungerte på enkleste måte, og så utvikle dette trinn for trinn, mens jeg hele tiden kvalitetssikret og dokumenterte at hver enkelt trinn i utviklingsprosessen fungerte slik som det skulle.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...