Gå til innhold

Kjøp av Gaming Laptop HJELP.


Anbefalte innlegg

Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre.

Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter.

Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr.

Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av?

Skal spille forskjellige spill i hovedsak.

 

den jeg har snust mest på er denne 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639

 

er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen.

Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill.

 

Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet.

Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet?

Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort?

 

Takk på forhånd.

Endret av Gtx-i7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller CS Go og H1Z1 på en Gamer-PC som kostet 8000 kr for fem år siden. PC-en du refererer til vil klare disse uten problemer. Ellers vet jeg at Multicom sine bærbare spillmaskiner er suverene. 

Ok tusen takk. Ja har en Asus Rog g771jm men den slitter litt når du skal kjøre høy grafikk så det suger vil kjøre full guff uten noe tull og tøys. Takk for svar.

Hvilken av de to typene kan du anbefale da?

Lenke til kommentar

Du trenger OS i tillegg på Multicom's maskiner. Det er bare HDD på den du linka og da må du ut med litt ekstra hvis du vil ha det så jeg anbefaler heller denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634635 skjermen er 15.6" på den da så hvis du vil ha 17" så får vi se på noe annet ellers så får du kjøpe en SSD utenom.

 

Titta rundt på et par andre sider og det er ingen andre som slår Multicom på pris, som vanlig :)

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Du trenger OS i tillegg på Multicom's maskiner. Det er bare HDD på den du linka og da må du ut med litt ekstra hvis du vil ha det så jeg anbefaler heller denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p651r-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10634635 skjermen er 15.6" på den da så hvis du vil ha 17" så får vi se på noe annet ellers så får du kjøpe en SSD utenom.

 

Titta rundt på et par andre sider og det er ingen andre som slår Multicom på pris, som vanlig :)

Takk glemte å skrive det ja at 17 tommer må jeg ha klarer ikke noe mindre :) så ja helst finn en med 17 tommer eller mere hahaha

Lenke til kommentar

Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre.

Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter.

Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr.

Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av?

Skal spille forskjellige spill i hovedsak.

 

den jeg har snust mest på er denne 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639

 

er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen.

Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill.

 

Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet.

Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet?

Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort?

 

Takk på forhånd.

Jeg hadde denne ei uke før jeg returnerte den pga størrelsen og bytta til en P651. Jeg kan si såpass at den synes den var meget bra. Spillytelsa med 1060 holder til så og si alt på max i full-HD. Støynivået er akseptabel (P651 med 1070 jeg har nå støyer litt mer). Den throttler ikke og utnytter turboen godt i spill og selv i krevende testprogrammer. En meget bra bærbar (foruten at jeg ikke likte størrelsen). Anbefales om du liker 17.3" :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre.

Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter.

Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr.

Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av?

Skal spille forskjellige spill i hovedsak.

 

den jeg har snust mest på er denne 

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639

 

er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen.

Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill.

 

Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet.

Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet?

Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort?

 

Takk på forhånd.

Jeg hadde denne ei uke før jeg returnerte den pga størrelsen og bytta til en P651. Jeg kan si såpass at den synes den var meget bra. Spillytelsa med 1060 holder til så og si alt på max i full-HD. Støynivået er akseptabel (P651 med 1070 jeg har nå støyer litt mer). Den throttler ikke og utnytter turboen godt i spill og selv i krevende testprogrammer. En meget bra bærbar (foruten at jeg ikke likte størrelsen). Anbefales om du liker 17.3" :)

 

Takk for meget bra innlegg. Da går jeg nok for den utrolig grei pris og der tror jeg du får mye for pengene. Tusen takk da fr vi bestille. Ser ikke ut som noen andre greier å konkurere med de prisene der med tanke på hva den innholder.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Hei har sett litt rundt på gaming laptop men vet ikke helt hva jeg bør gjøre.

Kan sikkert få noen gode gaming laptoper som er brukte på finn.no men usikker på hva jeg skal se etter.

Villig til å betale rundt 10.000 kr pluss minus 3000 kr.

Så det jeg er ute etter er hva kommer jeg best ut av?

Skal spille forskjellige spill i hovedsak.

 

den jeg har snust mest på er denne

http://www.multicom.no/multicom-kunshan-p670r-173-full-hd/cat-p/c1000042/p10634639

 

er det et godt valg? hva er det beste valgte for den prisen.

Spill jeg skal spille. Cod, H1z1, Cs.go og muligens noen nyere spill.

 

Eler må jeg opp til denne for å være sikker. Dette er med tanke på skjermkortet.

Er dete stor forskjell på disse skjermkortene hva vil være det lureste kjøpet?

Eller er det noen andre kjøp jeg heller burde gjort?

 

Takk på forhånd.

Jeg hadde denne ei uke før jeg returnerte den pga størrelsen og bytta til en P651. Jeg kan si såpass at den synes den var meget bra. Spillytelsa med 1060 holder til så og si alt på max i full-HD. Støynivået er akseptabel (P651 med 1070 jeg har nå støyer litt mer). Den throttler ikke og utnytter turboen godt i spill og selv i krevende testprogrammer. En meget bra bærbar (foruten at jeg ikke likte størrelsen). Anbefales om du liker 17.3" :)

Hvordan syns du 1060 greier seg opp mot 1070?

Vurderer en av disse 15" fra Multicom men usikker på ytelsen de kortene i mellom.

 

For min del vil det nok gå mest i litt roligere spill som man fint kan spille på en liten skjerm, som Cities Skylines, Farming sim, Company of Heroes 2, Transport Fever etc.. ikke noe særlig FPS ser jeg for meg fordi det ville gjort seg best med større skjerm.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

"Låner" tråden litt, om det er greit for trådstarter.

 

Jeg vurderer ny gaming laptop, da jeg syns min nåværende har litt for dårlig ytelse i noen spill (spesielt CSGO. Har kanskje noe å gå på med tweaks her?).

Den jeg har nå er en Multicom (Kunshan?) 17" med i7-4700MQ, 8 GB RAM og GeForce 870m.

 

Hva bør jeg se etter i en ny maskin? Prosessor, GPU, skjerm osv. Er ute etter mest bang pr. buck.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg er foreløpig kun i "ønske"-modus, og ikke helt klar for kjøp enda.

Jeg følger dog med, og vil spesielt være på utkikk på black friday, uten at jeg forventer så altfor store rabatter på så spesielle produkter.

Men, DNB har av og til rabatt på div. butikker ved bruk av DNB Mastercard (faktisk 25% på xxl en av de nærmeste dagene), der i blant expert.

 

Asus GL702VM ROG 17" med 1060, 8 GB ram, SSD og HDD til 16.000kr

 

HP Omen w102 HP med 1070, 16 GB ram, SSD og HDD til 19.500kr.

 

Asus G752VS Råskinnet. 1070, 16 GB ram, SSD og HDD, 120hz skjerm.

 

Hva tenker dere om disse sammenliknet med Multicom/Clevo?

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...