Gå til innhold

Verken Fallout 4 eller Skyrim Special Edition får mod-støtte på PlayStation 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.

 

 

Ja, kjeeeeempevanskelig.... Geeez

At det er mer krevende enn på en konsoll kan man vel være enig i.

Lenke til kommentar

 

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.

Ja, kjeeeeempevanskelig.... Geeez

At det er mer krevende enn på en konsoll kan man vel være enig i.

Tjah.. Ikke til alle spill. Moddene fra Nexus er jo særdeles lettvinte, med modmanager vel og merke.

Lenke til kommentar

 

 

 

zip

zip

For noe vås,

du svarte ikke på halvparten av problemene jeg tok fram engang.

Nå skal det jo sies at mesteparten av det du sier også bare er vås da.

 

Er jo ingen hemmelighet at PS3 var en vanskelig konsoll å utvikle på. Er heller ingen hemmelighet at det er Sony sine proprietære lydfiler som gjør mods vanskelig på PS4, kombinert med lite dedikert lagringsplass for mods. Sony er ikke villige til å endre på dette.

 

2016 har vært et forferdelig år for Sony. No Man's Sky er en fiasko. PSN er mer ustabilt enn noensinne. Prisene på PS+ er gått opp. PS4 Pro ser så langt dårlig ut. Og nå denne fadesen med Bethesda.

 

Ydmykheten fra forrige generasjon varte tydeligvis bare så lenge for Sony. Etter å ha mer eller mindre gjort alt rett i flere år, er de på vei tilbake til arrogansen vi så i starten av PS3-tiden.

 

PS3 var vanskelig å utvikle for, i tillegg krevde Skyrim mye minne, hoved plattformen var 360 og PS3 har litt mindre minne siden primær og grafikk minne var delt. 

Har ikke hørt om noen store problemet med Fallout 4 på PS4.

 

Nå påstanden om at Bethesta har fått penger av MS for å droppe PS4 mods gir liten mening.

De fleste som vil kjøpe Fallout 4 har kjøpt det alt. Skyrim remastered som er en relativ smal tittel, noe de gjør siden det er billig. 

MS vil ikke få mye ekstra salg men Beth vil mist masse godvilje og tape langt flere salg, hvor mye må MS ut med? Bethesta har nok penger. 

 

Som sagt det er mer trolig at MS bøyde seg over og spredde beina når det gjaldt mod, når beth så kom temmelig blærete til Sony og møtte mer motstand kjærte det seg. 

Lenke til kommentar

Var det så overraskende ??

 

Bethesda har et større samarbeid med Microsoft en Sony,

 

Jeg er heller skuffet over Bethesda sine elendige PlayStation ports.

 

Det er jo helt klart og tydelig hva som skjer her, mye penger fra Microsoft har gjort at Bethesda ignorerer Sony, som igjen skaper dårlige forhold og pålitelighet mellom dem gjemmon, årene, ikke for og snakke om Murica vs Asia.

 

Nei, Todd Howard, dette er deres egen feil, hver gang noe går galt så skylder dere på Sony,

først var det at Ps3 ikke var god nok for og lage spill på, nå er det at Ps4 ikke samarbeider nok ??

 

Xbox har noe av det verste holdningene når det gjelder og dele med andre konsoller, så dette tror jeg ikke på i det hele tatt.

 

FF 14 (Square Enix) har hatt over 20 møter med Microsoft om og få lov til at Ps4 serverne kan deles med Xbox serverne (noe som må til for at det skal funke) det har Xbox vært helt imot, selv om de har servere som deler PlayStation og Microsoft Pc.

 

Sorry for lang post, men dette er bare arroganse og lang tidig hets mellom 2 store firma.

 

er ikke noe konsoll fanboy, men Bethesda har laget dritt produkter på Playstation, så dette er er deres eget feil og latskap.

 

Det er jo ingen tvil om MS og Bethesda tidligere har vært mer "intime", om man det er korrekt ord å bruke. Forskjellen nå, er derimot at tidligere kasta MS penger på Bethesda for å DLC til sin konsoll før. Jeg velger derimot å ta av meg hatten lagd av aluminiumfolie, og har ingen tro på at det er tilfellet her. Ettersom hverken du eller jeg er ansatt hos Bethesda, regner jeg bare med at ingen av oss vet arkitekturen på spillene deres. Jeg vil heller tro at arkitekturen på Playstation har større forskjeller til PC, enn hva Xbox har.

Jeg sier ikke dette er en negativ ting (man kan jo se at ekslusive PS-titler kjører smidigere enn Xbox sine egne), men jeg vil heller tro at det er dette som er problemet. Du kan skylde så mye du vil på MS, men her må jeg være uenig - selv om de sikkert har hatt sine svin på skogen.

Lenke til kommentar

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.

Hvis PC er for komplisert, så er nok Mods også det...

Intrykket jeg har fått gjennom å lese litt rundt er at Mods virker mere brukervennlig på Xbox enn på PC. Jeg har ingen erfaring, det er bare et intrykk jeg har fått :)

 

Det er ikke slik at jeg ikke finner av og på knappen på PC'en altså. Jeg har holdt på siden Amiga 500 og bruker PC daglig i mitt hjemmestudio til innspilling av egeprodusert musikk. Ellers har jeg programmert både software og microchiper i C++ og Basic, så det er altså ikke slik at jeg ikke kunne fått det til, men akkurat det med Mods har jeg fått et inntrykk av at fungerer greit nok til mitt bruk på Xbox, og ellers så spiller jeg mest på konsoll.

 

Var nok bare litt klønete formulering av meg som skapte litt debatt :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vil man ha mods, så spiller man på PC.

PC blir for komplisert for 60 åringer :) liker det enkelt.
Hvis PC er for komplisert, så er nok Mods også det...
Intrykket jeg har fått gjennom å lese litt rundt er at Mods virker mere brukervennlig på Xbox enn på PC. Jeg har ingen erfaring, det er bare et intrykk jeg har fått :)

 

Det er ikke slik at jeg ikke finner av og på knappen på PC'en altså. Jeg har holdt på siden Amiga 500 og bruker PC daglig i mitt hjemmestudio til innspilling av egeprodusert musikk. Ellers har jeg programmert både software og microchiper i C++ og Basic, så det er altså ikke slik at jeg ikke kunne fått det til, men akkurat det med Mods har jeg fått et inntrykk av at fungerer greit nok til mitt bruk på Xbox, og ellers så spiller jeg mest på konsoll.

 

Var nok bare litt klønete formulering av meg som skapte litt debatt :)

Det skal være så enkelt som å trykke Subscribe når du har funnet en mod på Steam Workshop. Så lastes den ned og installeres ved start. Tviler på at konsoller greier dette noe enklere enn det.

 

Selvfølgelig kan du velge flere mods fra andre kilder og ha bedre kontroll med div programmer på siden, men det vil jo ikke bli sammenlignbart med hvordan de løser det på konsoller uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...