Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oljelampa blinker rødt, men finner ikke noe galt. VW Bora 1.6l


Hermanvf

Anbefalte innlegg

For ca. 2 uker siden begynnte oljelampa på bilen å blinke etterfulgt av 3 pip. Sjekket ojenivået som var litt lavt, men godt over min. Fylte på litt olje og kjørte videre uten problemer, før jeg hadde kjørt 6-7mil. Samme ting skjedde igjen, men uten at ojenivået hadde sunket. Byttet olje og oljefilter, men lyset fortsatte å pipe, så jeg byttet en oljetrykksbryter som det så ut til å være litt olje rundt. Det hjalp ikke så jeg målte trykket, men det var ok. Så nå sitter jeg uten noen ide om hva som er galt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For ca. 2 uker siden begynnte oljelampa på bilen å blinke etterfulgt av 3 pip. Sjekket ojenivået som var litt lavt, men godt over min. Fylte på litt olje og kjørte videre uten problemer, før jeg hadde kjørt 6-7mil. Samme ting skjedde igjen, men uten at ojenivået hadde sunket. Byttet olje og oljefilter, men lyset fortsatte å pipe, så jeg byttet en oljetrykksbryter som det så ut til å være litt olje rundt. Det hjalp ikke så jeg målte trykket, men det var ok. Så nå sitter jeg uten noen ide om hva som er galt...

overtrykksventilen i oljefilterhuset?

Kan være lurt å ta en motorrens om bilen har noen km på seg. hjelper lite å bytte olje og filter om det ligger igjen koks i sila på oljepumpa som blokkerer.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem på en Golf 3.

Kjørte på med oljerens/motorrens, skifte av olje og filter, rengjorde silen til oljepumpe, skiftet begge oljetrykks-sensorene. Ingen ting hjalp.

Et google-søk (søk golf ikke bora) avslører at dette er et vanlig problem på Golf og at det er en feil i instrumentet. Du kan enten skifte instrument eller koble ledningen til den ene oljetrykks-sensoren (husker ikke hvilken) til jord så er du kvitt problemet.

 

Jeg gjorde dette og monterte oljetrykksmåler for å følge med på trykket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...