Gå til innhold

SNIKTITT: Lekker ny farge og optisk zoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei men fordelen med PC-er er jo størrelse. Det ville vel ikke vært vanskelig for Apple å legge til Lightning på Mac-ene itillegg til USB Type-C for eksempel.

Enig der. Slik som det er nå vil jo etterhvert den litt underlige greia oppstå at folk kan bruke headset'et sitt på iPhone'n, men ikke på mac'en... Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. 

Lenke til kommentar

Enig der. Slik som det er nå vil jo etterhvert den litt underlige greia oppstå at folk kan bruke headset'et sitt på iPhone'n, men ikke på mac'en...

Det hadde jeg ikke tenkt over. Ganske irriterende situasjon. Blir nok aldri noe lightning-headset på meg for å si det sånn. Da går jeg heller trådløst/3,5mm med adapter om jeg skal ha iPhone 7
Lenke til kommentar

Det viser til dårlig faktisk informasjon når man tar til superlative setninger som "det likner mer noe man får kjøpt på gullsmed" atter igjen en apple fanboi som skriver artikel.. Skulle nesten tro det er betalt å få for å være så tydelig ukritisk, men over rosende. Det er litt som å holde oss for idioter som svelger alt vi får servert dette altså.. Jeg ser litt lenger en til det flotte designet når jeg kjøper telefon.. Og med ryktene fra Apple ansatte som sier denne telefonen er mykere en iPhone 6 så er det spørsmål om det er verdt opgraderingen fra 6S der dette er fikset godt, akkurat som skjermflausen som fornektes med gode bevis midt i fleisen på dem at det er en konstruksjonsfeil på alle iPhone 6 telefoner, en designfeil de nekter å ta ansvar for. Det er bare å vente til S modellen igjen tror jeg, det lukter litt brent hele det nye systemet med markedets dårligste brukstid på "earpodsene" som sikkert koster din førstefødte. Og overflatebehandlingen som skall kompansere for at de ikke bruker de nye herdeglassene for å gjøre dem blank og fin, som de allerede før lansering anbefaler at det brukes deksel på for de ripes raskt.. Hva skall man med den overflaten da, om det er noe du bare egentlig skall vite at du har men ikke bør vile øynene på? Videre så er det dems properiatitære system og ønsket om å kunne lisensiere produsenter som får dem til å fjerne mulighet å bruke headset med plugg, for de kan ikke kreve betalt av produsenter for utstyr som kan brukes av alle andre produkter. De prøvde først med chip i ladekontakten slik at det ble umulig å lade og synke uten at chipet produsenten måtte kjøpe av apple var tilstede, og derved tjente penger på andre som produserer kabler som passer Apple produkter.. Dette er ikke nok lenger, nå vil Apple kunne kreve lisens for enda en ting nemlig å kunne bruke annen lydkilde en telefonenes eller netbrettenes innebygde høytalere, og folk spiser det rått når de kaller den 100 årige kontakten dor en dinosaur, uten å se hva det er de gjør.. De kunne beholdt den kontakten og allikevel støttet trådløse headset.. Men vil jeg nå koble til bilstereoens kontakt, så er valget å bruke en dings som antagelig blir en forbruksvare fra Apple, eller fra en produsent de har lisensiert så det er mulig.. Jeg ender snart opp med å betale for å bruke en telefon jeg allerede eier som et slags abbonemang eller noe føler jeg..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skjønner enda ikke hvorfor de velger å utnytte så lite av arealet til skjerm. Huawei Mater 8 er litt mindre (15,7) å klarer en 6" skjerm: Note 7 er 15,3cm OSV

For at da må de faktisk lage et nytt design :)

 

Hva mener du med denne kommentaren? At Apple ikke vil eller kan lage nytt design? Selv om de har laget nytt design på iPhone flere ganger?

Lenke til kommentar

Er det noen som kan gi meg ett rasjonelt argument for hvorfor i guds navn de fjerner 3,5mm porten? Jeg ser kun en fordel i forhold til 6s oppsettet; tynnere telefon.

 

De kom jo med flere begrunnelser under presentasjonen. Er det ingen som har gjengitt disse noe sted?

 

Noe de snakket om var for eksempel muligheten til å kontrollere lyden/hodetelefonene fra selve telefonen eller noe slikt. For eksempel justere støydemping i hodetelefonene fra telefonen.

Lenke til kommentar

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

Du putter dem vel i den medfølgende boksen når de ikke er i bruk, og da regner jeg med at trådløs-funksjonen deaktiveres samtidig? For det er jo i boksen de lades og oppbevares når man ikke har dem i øret.

Lenke til kommentar

 

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

Ellers er det jo interessant at Apple forventer at en overgang eller en Lightning-basert hodetelefon skal være ok i en telefon som i utgangspunktet er skrekkelig treg å lade.

 

Epleland altså. Flinke til å finne på nye måter å lure penger ut av folk.

 

Det de glemmer er at mange heller ikke vil ha trådløs stråling så nærme hodet hele tiden. Hvor ufarlig det enn måtte være. En overgang var et alternativ på 90-tallet, ikke i 2016.

 

Nettopp, vi er i 2016, og da ser vi på forskningen som viser at kommentarer som din om stråling er basert på overtro.

Lenke til kommentar

Synes det er flott at de gjør det egentlig, utviklingen må gå videre :) Synd for alle som ikke får brukt sine headset uten en minijack/bluetooth adapter

Hadde Apple bare begynt å bruke USB-C og forholdt seg til en standard..

 

Da hadde i sluppet å gå "Bose SoundSport II lightning-edition" og "Bose SoundSport II USB-C-edition".

 

"Ååh, du ønsker å kjøpe Bose SoundSport II til sin Samsung S7? Obs, vi har visst kun Bose SoundSport II til lightning-enheter"..

Det er ingenting galt i at ting går framover, men man bør ikke gjøre det FØR det finnes en bedre løsning å gå til.

Vet du hvorfor lydstudio, guitar forsterkere, high-end receivere og de beste hodetelefonene har og bruker jack? Det er fordi det er en analog lukket tilkobling fri for uønsket forstyrrelse og avbrekk i overføringen. Altså jack er en dedikert lyd kobling. Lightning er en digital flerbrukstilkobling ekstremt utsatt for forstyrrelse og støy.

Der har du lydbiten (men siden det råeste du kommer på av headset kommer fra Bose betyr ikke lyd dette samme for drg som mange andre). For deg vil nok ladingen bli et større problem, samt problemet rundt at du bør ha med deg et lightning headset og et med jack slik at dukan høre på musikk fra feks MacBook mens du lader iPhone 7.

Å før du nå prøver å kontre med Bluetooth hodetelefoner, nei det erikle i nærheten av kablet kobling hva gjelder lyd og kvalitet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

 

Du putter dem vel i den medfølgende boksen når de ikke er i bruk, og da regner jeg med at trådløs-funksjonen deaktiveres samtidig? For det er jo i boksen de lades og oppbevares når man ikke har dem i øret.

Um, what? Poenget gikk vel mest på om hva du gjør dersom din elektroniske duppeditt må settes i flymodus (feks take off/landing). Ut med trådløse plugger og nytelse av deilig motorlyd?
Lenke til kommentar

 

 

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

Ellers er det jo interessant at Apple forventer at en overgang eller en Lightning-basert hodetelefon skal være ok i en telefon som i utgangspunktet er skrekkelig treg å lade.

 

Epleland altså. Flinke til å finne på nye måter å lure penger ut av folk.

 

Det de glemmer er at mange heller ikke vil ha trådløs stråling så nærme hodet hele tiden. Hvor ufarlig det enn måtte være. En overgang var et alternativ på 90-tallet, ikke i 2016.

 

Nettopp, vi er i 2016, og da ser vi på forskningen som viser at kommentarer som din om stråling er basert på overtro.

 

 

Hjelper ikke hva du og jeg tror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nei, de Airpodsene så virkelig ikke mye lekre ut. Dyre, og skal vi dømme ut fra formen blir de både lette å miste og enkle å stjele. Artig. Og hvordan virker dette i flymodus?

 

Du putter dem vel i den medfølgende boksen når de ikke er i bruk, og da regner jeg med at trådløs-funksjonen deaktiveres samtidig? For det er jo i boksen de lades og oppbevares når man ikke har dem i øret.

Um, what? Poenget gikk vel mest på om hva du gjør dersom din elektroniske duppeditt må settes i flymodus (feks take off/landing). Ut med trådløse plugger og nytelse av deilig motorlyd?

 

 

Nå har vel flyselskaper gått litt tilbake på dette. Ingen stryker vel med om en må sitte uten musikk under take off/landing. Men jeg ser poenget ditt.

 Nå er det ikke mange gangene jeg flyr i året da så jeg er jo ikke helt oppdatert. Uansett så fungerer jo BT om man har har satt enheten i flymodus, ved å aktivere den manuelt. Men det koker vel ned til hvilke regler flyselskapene opererer med.

 

Noen reiseglade mennesker her?

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Har den medfølgende overgangen til 3,5mm også lightning-utgang? Hvis ikke så må man jo håpe på fantastiske batteri  :)

Nupp. Apple har nok gitt ansvaret videre til tredje part for utvikling av en fin splitter.

 

Stemmer det da (som tidligere rykter antydet) at DAC er fjernet fra telefon, og satt inn i overgangen? I så fall kan det jo komme mye rart fra Kina... Men kanskje også mulighet for greie oppgraderinger for de som sitter på gode headset  :hmm:

 

Litt dumt de ikke samtidig lanserer trådløs lading, men det hadde kanskje ikke løst problemet annet enn hjemme. Powerbank med innstikk/festeklips for telefon og trådløs lading  :dribble:

 

Nei, det må være en DAC og en amp i telefonen, ellers blir det ikke lyd av de innebygde høyttalerne...

Og det kommer nok ikke mye rart fra Kina, Lightning-kontakten krever handshaking med iOS for å fungere og med mindre kineserne klarer å knekke krypteringen så skjer det ikke. De kan naturligvis gjøre som Apple ønsker og betale lisensen, som er 40-60 kroner pr produkt... Gang den summen med mengden accessories der ute med Lightning-kontakt. Kjøp Apple-aksjer nå.

 

 

Synes det er flott at de gjør det egentlig, utviklingen må gå videre :) Synd for alle som ikke får brukt sine headset uten en minijack/bluetooth adapter

Hadde Apple bare begynt å bruke USB-C og forholdt seg til en standard.. 

 

Da hadde i sluppet å gå "Bose SoundSport II lightning-edition" og "Bose SoundSport II USB-C-edition". 

 

"Ååh, du ønsker å kjøpe Bose SoundSport II til sin Samsung S7? Obs, vi har visst kun Bose SoundSport II til lightning-enheter".. 

Det kommer aldri til å skje. Apple elsker proprietære løsninger og er verst i klassen på det. Kan de gjøre noe låst ned til Apple så gjør de det gledelig. Hvorfor? Fordi sauene kjøper alt de lager, adaptre som koster 3 dollar å produsere på en Foxconn-fabrikk i Kina selger de gledelig videre til 49. Blir penger av slikt.

 

 

Syns det er litt rart at Apple ikke bytter ut lightning med USB-C på iPhone. De gjorde jo det på syltynne mac booken. Og fleste nye Android mobiler bruker nå USB-C. Til og med en del 3in1 laptoper som Asus bruker det nå.

 

Litt dårlig at vi skal ha hodetelefoner i to utgaver der ene er lightning og andre usb-c

Se over, it's all about the money.

 

 

Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. 

Det fører til at Apple blir mye rikere, på bekostning av kundene som må slite med svindyre adaptre og nye headset. Men det er jo "framskritt" messer menigheten..

 

 

 

Er det noen som kan gi meg ett rasjonelt argument for hvorfor i guds navn de fjerner 3,5mm porten? Jeg ser kun en fordel i forhold til 6s oppsettet; tynnere telefon.

 

De kom jo med flere begrunnelser under presentasjonen. Er det ingen som har gjengitt disse noe sted?

 

Noe de snakket om var for eksempel muligheten til å kontrollere lyden/hodetelefonene fra selve telefonen eller noe slikt. For eksempel justere støydemping i hodetelefonene fra telefonen.

 

Det er uproblematisk å gjøre aktiv støykansellering via 3,5mm minijack, Sony Xperia-telefonene har f.eks gjort det i årevis.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. 

Det fører til at Apple blir mye rikere, på bekostning av kundene som må slite med svindyre adaptre og nye headset. Men det er jo "framskritt" messer menigheten..

 

 

Vel, Apple som alle de andre store produsentene skal jo tjene penger. Virker som du har noe personlig i mot mennesker som liker en Apple-telefon bedre enn andre. For meg, og mange andre som bruker trådløse hodetelefoner er det faktisk et framskritt at noen er modige i markedet og fjerner det unødvendige hølet som heller kan øke plass til f.eks. større batteri. Det var mange som klagde da Apple fjernet CD/DVD-rommen på Macene sine også, men få som bryr seg i dag.

 

Liker man ikke løsningen så er det vel bare å kjøpe noe annet enn den nye iPhonen.

Lenke til kommentar

 

 

Telefonen ser så deilig ut. Og endelig noen som dropper minijacken, blir spennende å se hva det fører til i markedet. Den lille overgangen til oldschool hodetelefoner er jo heller ikke helt krise å bruke hvis man absolutt må. To timer lenger batteritid lover også bra, er veldig fornøyd med batteriet på min nåværende iPhone. 

Det fører til at Apple blir mye rikere, på bekostning av kundene som må slite med svindyre adaptre og nye headset. Men det er jo "framskritt" messer menigheten..

 

 

Vel, Apple som alle de andre store produsentene skal jo tjene penger. Virker som du har noe personlig i mot mennesker som liker en Apple-telefon bedre enn andre. For meg, og mange andre som bruker trådløse hodetelefoner er det faktisk et framskritt at noen er modige i markedet og fjerner det unødvendige hølet som heller kan øke plass til f.eks. større batteri. Det var mange som klagde da Apple fjernet CD/DVD-rommen på Macene sine også, men få som bryr seg i dag.

 

Liker man ikke løsningen så er det vel bare å kjøpe noe annet enn den nye iPhonen.

 

 

Fjerning av enheter må ses i sammenheng med tiden det skjer i, at man ikke bruker CD-rom i dag er ikke det samme som det var en god ide å ikke ha det i 1999 feks.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...