Gå til innhold

Mario er på vei til mobil og nettbrett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo noe mange har snakket om i flere år. Både på spøk og som et genuint ønske. Rayman Jungle Run er jo et lignende spill og overgangen til mobil/tablet er jo veldig bra. Så om dette blir i samme gate så lover det jo ganske så bra.

 

Mario er jo legendarisk. Super Mario Run kommer til å havne på millioner på millioner av iOS og Android enheter og vil generere voldsomme beløp. Men det er ganske så opplagt i dagens mobil/tablet verden. 

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Bryr meg 0.

 

Men fy flate, ingen in-game transactions, veldig stolt av Nintendo.

 

Nå er det ingenting folk kan klage over.

Nok til å trykke deg inn og kommentere på artikkelen :-) Så du bryr deg i hvert fall 1!

 

Ja fordi det ikke er In-game transactions ??

Er det ikke lov og være litt positiv her ? skal alt bare være svart eller hvitt ?

 

Blir aldri og kjøpe spillet, :p

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Mario på mobil er jo forsåvidt greit det, men hadde håpet det skulle være ett legit Mario spill og ikke ett runner spill. Holder meg til å spille Super Mario World på SNES Emulator på PSP.

 

Men Super Mario Maker på 3DS virker nesten interessant nokk ut for å skaffe seg en 3DS.

 

Jeg tror at kontrollene på en touch-skjerm er såpass ...annerledes, at de heller vil prøve å lage et mer tilpasset spill enn å prøve å etterligne en gamepad med knapper, som med 100% sikkerhet vil være en forringet opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sellout vil jeg si. Nok forenkling i spill som det er. Ja det selger bra, men casual spilling tar gradvis mer og mer over. Jeg er ikke imot variasjon, men liker ikke denne mobilutviklingen. Har enda til gode å finne et skikkelig bra spill på mobil. Nei nå er det på tide at filmbransjen tar tak i spillindustrien og lager noen skikkelig godsaker med episke historier, old-school gameplay osv. Spillbransjen har jammen meg godt til hundene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mario på mobil er jo forsåvidt greit det, men hadde håpet det skulle være ett legit Mario spill og ikke ett runner spill. Holder meg til å spille Super Mario World på SNES Emulator på PSP.

 

Spillet må tilpasses platformen. Vanlig Mario på en berøringsskjerm høres ikke veldig fristende ut.

 

Sellout vil jeg si. Nok forenkling i spill som det er. Ja det selger bra, men casual spilling tar gradvis mer og mer over. Jeg er ikke imot variasjon, men liker ikke denne mobilutviklingen. Har enda til gode å finne et skikkelig bra spill på mobil. Nei nå er det på tide at filmbransjen tar tak i spillindustrien og lager noen skikkelig godsaker med episke historier, old-school gameplay osv. Spillbransjen har jammen meg godt til hundene :)

 

Hvorfor er det "sellout" å lage noe mange vil spille? Hva er galt med å lage produkter mange vil like?

Lenke til kommentar

Sellout vil jeg si. Nok forenkling i spill som det er. Ja det selger bra, men casual spilling tar gradvis mer og mer over. Jeg er ikke imot variasjon, men liker ikke denne mobilutviklingen. Har enda til gode å finne et skikkelig bra spill på mobil. Nei nå er det på tide at filmbransjen tar tak i spillindustrien og lager noen skikkelig godsaker med episke historier, old-school gameplay osv. Spillbransjen har jammen meg godt til hundene :)

 

Mobile enheter er ikke laget for kompliserte kontrollere, og presisjon og komfort er dårlig. Det er også begrenset med lagringskapasitet på dem, en må vurdere strømforbruk, samtidig som at må lage spillet tilgjengelig på en slik måte at man kan få noe ut av det bare ved å spille 5-10 minutter, f.eks. når man sitter på bussen. Dessuten så bør det være veldig billig, slik som alle andre apper. Tror de fleste går for noe simpelt, men som har en kjerne av morsomt gameplay.

Lenke til kommentar

Pokemon GO.
Super Mario RUN.
The Legend of Zelda SPRINT?
F-Zero Online Master?

Fortsett slik Nintendo DA blir dere enda mer populære.

Det er vel det Nintendo NX handler om = alle nye spill på flere plattformer = WIN FOR ALL DET :)
Nesten ingen vil bla opp tusenlapper for proprietære konsoller og spill lenger.
Dette har Nintendo skjønt! Hvordan vil Sony og Microsoft svare på dette? Spennende :ph34r:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...