Gå til innhold

Følg Apple-lanseringen direkte her fra 19:00


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det tar opp minimalt med plass, man kan fint ha stereohøyttalere og jack, det er en kunstig motsetning.

 

Alderen er et ikke-argument, og tyder på at man skraper i bunnen av argumentbøtta. De mener fremtiden er trådløs, og lanserer en ny trådbasert måte å gjøre ting på? Seems legit. Og nei, det er ikke prisen vi må betale, vi kunne helt fint ha hatt en minijack.

 

AtW

 

 

Det er ikke en kunstig motsetning. Iphone er fullspekket av teknologi. Og all plass blir utnyttet maksimalt. Jack bruker plass. Og selvfølgelig ville det hatt konsekvenser for hva annet de har fylt telefonen med, der jacken ville ellers vært. 

 

Det er de facto prisen vi må betale. Ihvertfall de som nå kjøper den nye Iphone. Og de som gjør det, aksepterer denne prisen. Hver gang Apple gjør noe nytt og visjonært får det store ringvirkninger for teknologi og utvikling. Det er absolutt et argument at designvalg på Apples Iphone får en betydelig innvirkning på utvikling av teknologi. De lanserer ikke en ny trådbasert måte å gjøre ting på. De fjerner en trådbasert måte å gjøre ting på. Lightningkontakt var det på Iphone 5 og 6 også...

 

 

Her er hva som hadde skjedd: Man hadde fått 0.5% mindre batterikapasitet. Det er det faktiske innbyttet man må gjøre, teknologi vs batteri. 

 

Det stemmer, apple har fjernet det, så de som kjøper telefonen får ikke minijack, det er ikke det samme som at det er "prisen vi må betale for at tiden går framover". 

 

Når du først begynner med "apple vil ha det trådløst", og så argumenterer videre for hvorfor den nye trådbaserte teknologien er den beste, så er det å motsi seg selv. Om man skal følge argumentet ditt om å tvinge fram trådløst, hvorfor ha lyd over lightning i det hele tatt, hadde det ikke vært bedre å fjernet den muligheten?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Så blir nok en Iphone 7 på meg. 

 

Bestemmer virkelig folk seg for en mobil til tett på 10 lapper uten å lese reviews?

 

 

Tja, hvorfor ikke? Som andre har påpekt vil nok en iPhone 7 gi ganske lik opplevelse som eldre iPhones. Både OS-et og telefonen er stort sett det samme, med små forandringer/forbedringer. Det samme gjelder forøvrig en overgang fra Galaxy S6 til Galaxy S7.

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det tar opp minimalt med plass, man kan fint ha stereohøyttalere og jack, det er en kunstig motsetning.

 

Alderen er et ikke-argument, og tyder på at man skraper i bunnen av argumentbøtta. De mener fremtiden er trådløs, og lanserer en ny trådbasert måte å gjøre ting på? Seems legit. Og nei, det er ikke prisen vi må betale, vi kunne helt fint ha hatt en minijack.

 

AtW

 

 

Det er ikke en kunstig motsetning. Iphone er fullspekket av teknologi. Og all plass blir utnyttet maksimalt. Jack bruker plass. Og selvfølgelig ville det hatt konsekvenser for hva annet de har fylt telefonen med, der jacken ville ellers vært. 

 

Det er de facto prisen vi må betale. Ihvertfall de som nå kjøper den nye Iphone. Og de som gjør det, aksepterer denne prisen. Hver gang Apple gjør noe nytt og visjonært får det store ringvirkninger for teknologi og utvikling. Det er absolutt et argument at designvalg på Apples Iphone får en betydelig innvirkning på utvikling av teknologi. De lanserer ikke en ny trådbasert måte å gjøre ting på. De fjerner en trådbasert måte å gjøre ting på. Lightningkontakt var det på Iphone 5 og 6 også...

 

 

Her er hva som hadde skjedd: Man hadde fått 0.5% mindre batterikapasitet. Det er det faktiske innbyttet man må gjøre, teknologi vs batteri. 

 

Det stemmer, apple har fjernet det, så de som kjøper telefonen får ikke minijack, det er ikke det samme som at det er "prisen vi må betale for at tiden går framover". 

 

Når du først begynner med "apple vil ha det trådløst", og så argumenterer videre for hvorfor den nye trådbaserte teknologien er den beste, så er det å motsi seg selv. Om man skal følge argumentet ditt om å tvinge fram trådløst, hvorfor ha lyd over lightning i det hele tatt, hadde det ikke vært bedre å fjernet den muligheten?

 

AtW

 

 

Det er ikke batteri som har tatt plassen til minijack i Iphone 7. Plassen der minijack ville vært er tatt av en stereohøytaler i Iphone 7. Din påstand om 0,5% batterikapasitet vs minijack får stå på din regning. Men udokumentert og uforklart kan jeg ikke ilegge det argumentet særlig verdi, noe du nok selv heller ikke hadde gjort om noen brukte et lignende "dårlig" argument mot deg. Jeg tror selv ingeniørene hos Apple er såpass oppegående at det ligger mer bak fjerning av minijack enn 0,5% batteritid. (ref apple sin egen begrunnelse på event i kveld.)

 

Tror du blander litt nå. Jeg forklarte deg de grunnene Apple selv oppga for å fjerne minijack. Noe du ba meg gjøre. Og nå er det plutselig mine argumenter, og jeg motsier meg selv? Og hvorfor kan ikke en endring av design ha bakgrunn i flere vurderinger?

Endret av Kron
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis de erstattet minijack med en høytaler ville jeg i hvertfall vært skuffet.

 

Men det er ganske åpenbart at eliminasjonen av minijack ikke er for å spare plass eller by på mer funksjonalitet. Mest sannsynlig er det for å tjener penger på reduserte kostnader og økt salg av tilbehør og lisenser. Sannsynligvis var det heller ikke Apple-ingeniørene sin avgjørelse. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Det tar opp minimalt med plass, man kan fint ha stereohøyttalere og jack, det er en kunstig motsetning.

 

Alderen er et ikke-argument, og tyder på at man skraper i bunnen av argumentbøtta. De mener fremtiden er trådløs, og lanserer en ny trådbasert måte å gjøre ting på? Seems legit. Og nei, det er ikke prisen vi må betale, vi kunne helt fint ha hatt en minijack.

 

AtW

 

 

Det er ikke en kunstig motsetning. Iphone er fullspekket av teknologi. Og all plass blir utnyttet maksimalt. Jack bruker plass. Og selvfølgelig ville det hatt konsekvenser for hva annet de har fylt telefonen med, der jacken ville ellers vært. 

 

Det er de facto prisen vi må betale. Ihvertfall de som nå kjøper den nye Iphone. Og de som gjør det, aksepterer denne prisen. Hver gang Apple gjør noe nytt og visjonært får det store ringvirkninger for teknologi og utvikling. Det er absolutt et argument at designvalg på Apples Iphone får en betydelig innvirkning på utvikling av teknologi. De lanserer ikke en ny trådbasert måte å gjøre ting på. De fjerner en trådbasert måte å gjøre ting på. Lightningkontakt var det på Iphone 5 og 6 også...

 

 

Her er hva som hadde skjedd: Man hadde fått 0.5% mindre batterikapasitet. Det er det faktiske innbyttet man må gjøre, teknologi vs batteri. 

 

Det stemmer, apple har fjernet det, så de som kjøper telefonen får ikke minijack, det er ikke det samme som at det er "prisen vi må betale for at tiden går framover". 

 

Når du først begynner med "apple vil ha det trådløst", og så argumenterer videre for hvorfor den nye trådbaserte teknologien er den beste, så er det å motsi seg selv. Om man skal følge argumentet ditt om å tvinge fram trådløst, hvorfor ha lyd over lightning i det hele tatt, hadde det ikke vært bedre å fjernet den muligheten?

 

AtW

 

 

Det er ikke batteri som har tatt plassen til minijack i Iphone 7. Plassen der minijack ville vært er tatt av en stereohøytaler i Iphone 7. Din påstand om 0,5% batterikapasitet vs minijack får stå på din regning. Men udokumentert og uforklart kan jeg ikke ilegge det argumentet særlig verdi, noe du nok selv heller ikke hadde gjort om noen brukte et lignende "dårlig" argument mot deg. Jeg tror selv ingeniørene hos Apple er såpass oppegående at det ligger mer bak fjerning av minijack enn 0,5% batteritid. (ref apple sin egen begrunnelse på event i kveld.)

 

Tror du blander litt nå. Jeg forklarte deg de grunnene Apple selv oppga for å fjerne minijack. Noe du ba meg gjøre. Og nå er det plutselig mine argumenter, og jeg motsier meg selv? Og hvorfor kan ikke en endring av design ha bakgrunn i flere vurderinger?

 

 

Det har ingenting å si hva som er akkurat det stedet der minijack var før, apple designer telefonene sine custom, de bruker plassen de trenger til teknologien de mener er nødvendig, resten til batteri.

 

 Argumentene er elendige, uansett om du er enig med de eller ikke. Jeg kommenterer argumentene.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo, det kan det. Jeg har selv en HD650 og Fidelio X2. Sistnevnte er ansett som rimelig high-end, og er utviklet nettopp for å kunne brukes i et bredt spekter av enheter uten nødvendighet for DAC/AMP -- som for eks. mobiltelefoner. Det er en selvfølge at en dedikert DAC/AMP gjør den langt større rettferdighet, men den høres ikke mye mindre fortreffelig ut på telefonen min.

 

Videre ser du ut til å fullstendig ignorere det faktum at det eksisterer portable forsterkere. Jeg bruker HD650en (en rimelig vanskelig hodetelefon å drive) med E17en, koblet til mobilen min gjennom mini-jacken, uten problemer.   

 

 

 

 

Men du kan da fint bruke Fidelio X2 med iPhone 7 og 7 Plus også, det følger jo med en Lightning til minijack overgang i esken. Og jeg regner med at Apple har videreført samarbeidet med Cirrus Logic så telefonen har nok som vanlig en relativt god DAC.

 

Argumentet ditt for dedikert hodetelefonforsterker blir jo litt rart, for skal du først argumentere for dedikert utstyr som du skal drasse med deg i tillegg til telefonen så kan du jo fint ta med deg en ekstern effektforsterker med innebygget DAC. Da er det jo ikke noe problem at telefonen ikke har minijack i det hele tatt da du kjører digital ifra telefonen til ekstern DAC og effektforsterker.

Lenke til kommentar

Hvis de erstattet minijack med en høytaler ville jeg i hvertfall vært skuffet.

 

Men det er ganske åpenbart at eliminasjonen av minijack ikke er for å spare plass eller by på mer funksjonalitet. Mest sannsynlig er det for å tjener penger på reduserte kostnader og økt salg av tilbehør og lisenser. Sannsynligvis var det heller ikke Apple-ingeniørene sin avgjørelse. 

 

 

Reduserte kostnader? Temmelig sikker på at en minijackmodul er rimeligere enn ekstra høyttaler som må igjennom IP-sertifisering. Ut ifra de interne bildene så er plassen til minijacken blitt tatt opp av ekstra høyttaler, større haptic feedback engine (måtte nok til for å få til den nye hjemknappen) og større batteri.

Lenke til kommentar

Det er ikke en kunstig motsetning. Iphone er fullspekket av teknologi. Og all plass blir utnyttet maksimalt. Jack bruker plass. Og selvfølgelig ville det hatt konsekvenser for hva annet de har fylt telefonen med, der jacken ville ellers vært. 

 

Kanskje den mest ubegripelige påstanden jeg har hørt her inne. Verre enn idiotargumentasjonen om at de måtte gjøre det for å gjøre telefonen tynnere. Du har absolutt NULL belegg for det du skriver her, og det hele virker som intet annet enn egenoppfunnet bortforklaring fra din side. En påstand som kan verken bevises eller motbevises. Men det faktum at du ikke engang har mottatt telefonen, eller at vi har sett hvordan den ser ut inni, og likevel kommer du med en sånn uttalelse, viser manglende useriøsitet fra din side. Plassen som ofres i en minijack er utrolig liten og samsvarer til mindre enn alle de små tomrommene som allerede eksisterer inne i chassiset til en telefon til å begynne med. Det inkluderer iPhone, som forøvrig er like "fullspekket av teknologi" som hvilken som helst annen flaggskiptelefon der ute. Note 7 er også fullspekket med teknologi, uten at det stopper Samsung fra å ofre enormt mye rom for en penn, og en minijack (ja, helt utrolig at de får plass til mini jack!)

 

Og hvis Apple har denne sømløse trådløse overgangen som en filosofi, slik du hinter til, hvorfor har de da enda ikke gitt sine brukere tilgang til trådløs lading på iPhone -- en teknologi som har eksistert årevis og som Android-brukere har kunnet bruke i lang tid nå? En skulle jo tro at Apple ville være en av de første til å hoppe på noe sånt med iPhone og iPad?

 

og større batteri.

 

Minijacken berører ikke batteriområdet, og er ei heller i en slik størrelse at det vil ha noe relevant effekt på batteristørrelse. Nå syns jeg argumentene for å fjerne 3,5mm begynner nå latterlige nivåer, altså...

Endret av La Menthe
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bildene ligger jo på Apple sine nettsider. Sammenligner vi med iPhone 6S så har de fått på plass hakket større batteri som et resultat av at de har fått flyttet den nye og noe større haptic feedback engine lenger ned i telefonen (da minijack er borte og ikke tar opp plass der). Så det blir jo ikke helt feil å si at større batteri har kommet som et resultat av at den er borte.

Lenke til kommentar

 

Men du kan da fint bruke Fidelio X2 med iPhone 7 og 7 Plus også, det følger jo med en Lightning til minijack overgang i esken. 

 

Da kan jeg ikke bruke det. Om det er overganger som må til, så kan jeg ikke bruke ting per definisjon -- skjønner virkelig ikke hvordan du kan argumentere på den måten der.

 

Jeg kan vel per definisjon lade min micro USB med en USB Type-C og, og motsatt. Alt som behøves er tross alt en overgang. Og jeg kan jeg vel ha uendelig antall USB-utganger på Macbook 12 og. Alt en trenger er tross alt en overgang. Og man kan vel drite i å ha noe annet enn Displayport på skjermkort og -- en kan jo bare bruke overganger til HDMI, DVI, ol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bildene ligger jo på Apple sine nettsider. Sammenligner vi med iPhone 6S så har de fått på plass hakket større batteri som et resultat av at de har fått flyttet den nye og noe større haptic feedback engine lenger ned i telefonen (da minijack er borte og ikke tar opp plass der). Så det blir jo ikke helt feil å si at større batteri har kommet som et resultat av at den er borte.

 

Syns du kommer med en del forhastede påstander helt uten videre her. Det fins enda ingen tall på batteristørrelse på nye iPhone enda. Du har også tidligere påstått at det er en høyttaler på hver sin side på nedre del, uten at dette engang har blitt konfirmert. Kanskje du skal vente litt, først?

 

Finner det også interessant hvordan du argumenterer for at fjerning av en minijack på 3,5mm på magisk viser åpner opp for en ekstra høyttaler, mer batteritid og større haptic feedback. Jess, alt dette klarte de som direkte resultat av å fjerne 3,5mm-jacken, altså...

 

For bare 1 uke tilbake var "tynnere iPhone" også på den listen. 

Endret av La Menthe
Lenke til kommentar

Nå var vel ikke Apple i nærheten av å gjøre et nummer ut av at de var først ute med vanntette telefoner? Det klart at når man dikter opp sine egne påfunn, så kan man kritisere mye rart.

 

Lik det eller ei, men slike illustrasjoner har rot i virkeligheten. Apple var ikke først ute med musikkstrømming heller. Men når de introduserte Apple Music i 2015, sa de "Apple Music is a revolutionary streaming music service", og kalte live radio-funksjonen "pioneerende". Det er vel vanlig Apple-lingo å kalle funksjoner/teknologier på etterskudd for banebrytende, eller i hvert fall presentere det på så måte. 

 

Selv om Apple ofte er late-to-the-party, så skal de ha kudos for å gjøre ting skikkelig og på en intuitiv måte -- de gjør det Korrekt™, selv om andre aktører har vært lenge på markedet med løsninger. Det gjelder ikke alt, men veldig, veldig mye. Ja, kanskje Apple Pay har tatt (alt for) lang tid å komme til «resten av verden», men jeg mener det er Rett Måte™ å gjøre det på -- dette på tross av at de på langt nær var de første på markedet med konseptet.

 

Eller ta Apple Watch -- jeg har ikke brukt klokke siden jeg var barn, og bruker det fortsatt ikke. Har ingen umiddelbare planer om å skaffe meg en (ikke Apple Watch heller), men synes fortsatt det er bra gjort at de selger seg inn på en andreplass bare på 18 måneder -- dette mot klokkeselskaper som har eksistert siden tidenes morgen.

 

For å ta features som ble lansert i dag, så er Apple ikke førstemann med IP67-rated telefon, men jeg vil påstå at de er førstemann med en IP67-rated telefon av en slik kaliber (design, features, ytelse, etc) -- selv om design kanskje ikke er noe «alle» bryr seg om, så må jeg innrømme at jeg liker iPhones' «slickness». At den nå i tillegg er IP67-rated uten stygge «luker» eller tilsvarende er intet mindre enn imponerende.

 

Jeg liker også de små detaljene de gjør, slik som hvordan de løste høyttaler-problematikken på Apple Watch, eller den nye vibreringsgreia i iPhone 6, eller maksimal utnyttelse av batterier i nye MacBook, osv.

Lenke til kommentar

Pokemon Go integreringen hadde nok solgt Apple Watches i fleng, om det kom for 2 mnd siden.

Men Apple watch hadde vel ikke GPS? Så da blir det jo litt vanskelig. Samsung Gear derimot hadde fungert strålende med Pokemon go (I en time..)

 

Der hoppa Apple også på Big.Little. Blir spennende å se hva noen kan få ut av den arkitekturen med et skikkelig optimalisert OS. 

Ville tro at de fleste apps på iOS er optimalisert for 2 kjerner, de er jo tross alt veldig fokuserte på optimalisering. Og siden så godt som alt Apple har (unntatt en iPad?) har to kjerner, så ser jeg ikke helt hvordan det skal kunne utnyttes til mer ytelse f.eks, utenom benchmarks da. For android er jo nesten alt laget for 4 kjerner eller mer. Google play støtter eksempelvis alle 10(!) kjernene i en ny MediaTek SoC. A10 blir jo lignende løsning som Qualcomm da, og ikke løsningen ARM har i sin orginale form. Så spørs det om det finnes mange steder Apple kan bruke alle 4 samtidig for økt ytelse, eller om de utelukkende er til strømsparing.

 

Ikke at ytelsen har noe å si uansett da. A10 blir jo garantert raskeste CPU uansett.

 

Ytelsestallene må man ta med en klype salt, men det sier jo seg selv. Det er nok ikke like interessant som tidligere siden prosessoren ikke akkurat har vært et klagepunkt de siste årene. Men kjappere er flott uansett.

Ellers er alt som forventet, Apple hadde jo tross alt nødt til å svare på Samsungs suksess mpt. IP-68 og bedre kamera. Tja, bortsett fra 3.5mm-jack skandalen...

 

Synes det er morsomt at lanseringen i hovedsak er preget av et mangel fremfor alt det oppdaterte ved den nye telefonen.

Hvis de var fra AMD hadde jeg delt på 2, eller mer, men isse er fra Apple. Se på historien til Apple. 40% er nok nærme virkeligheten. De pleier ikke å påstå tall som er veldig forskjellig fra det testsider finner i benchmarks. Det er veldig greit av dem :)

Hvordan lader man når man lytter via kablet?

Du lader den jo bare med den trådløse QI laderen din!..........nei vent nå litt, den har ikke det nei. Apple er så ahead of time og kutter alle kabler, og pusher innovasjonen med å kutte ut 3.5mm pluggen før alle andre. Likevel har de ikke trådløs lading? Jeg synes det blir litt sånn merkelig når folk går så sterkt ut og mener Apple går i spissen for ny teknologi som kommer til å ta over osv. Selv så sitter Apple der uten trådløs lading. Hvor lang tid brukte ikke Apple på NFC? (Hørte faktisk Apple kommer med spesialversjon i Japan med spesiell NFC der). De argumentene folk bruker på andre om at de er gammeldagse osv gjelder jo for Apple og. I motsetning til Apple derimot så har alle konkurrenter bluetooth, de har bare 3.5 mm i tillegg. 

 

Fortell meg når Apple faktisk får sine trådløse løsninger på nivå med andre. Da kan jeg kjøpe at de prøver å være foran i tid og pushe alt mot trådløst.

 

Er jeg den eneste som synes det her var skuffende? Ingen andre som etterlyser forbedringer på skjerm fronten? iPhone ligger jo langt bak Android på dette.. Håper så inderlig det som er av rykter om at det kommer en helt ny-utviklet iPhone 8 neste år stemmer, men sånn som Apple holder på nå begynner jeg å tvile, dessverre. Samtidig er iOS det eneste som gjør at jeg fortsatt holder meg til iPhone, da jeg absolutt ikke klarer operativsystemet til Android, selvom de ligger foran på hardware fronten...

Apple har jo den beste LCD skjermen på markedet. Hvordan kan jeg vite det? De har LG skjerm, hva mer er det å si?

 

AMOLED er jo klart bedre, men det er ikke som om LCD skjermen ikke har fått forbedringer, og den er langt ifra dårlig. Samsung sin er bedre, men synes ikke en kan kritisere Apple alt for mye. Det er mye vi ikke vet og. Hvis Apple plutselig kjøper AMOLED så betyr det at Samsung må lage MANGE flere skjermer. Så det er ikke bare bare det. Det blir nok AMOLED neste år. Men Apple må faktisk planlegge slikt en stund i fremtiden. Produsenter som Huawei kan dra bort til Samsung litt i forkant, og Samsung kan ordne det. (ikke til alle modeller, men til et par). Apple derimot har mye testing og verifisering som må gjennomgås, og de må være 100% sikre på at de får nok skjermer og at ikke en eneste person må vente på iPhonen sin ekstra lenge pga en Samsung AMOLED skjerm. Apple tar slike ting ganske seriøst.

Lenke til kommentar

For å ta features som ble lansert i dag, så er Apple ikke førstemann med IP67-rated telefon, men jeg vil påstå at de er førstemann med en IP67-rated telefon av en slik kaliber (design, features, ytelse, etc) -- selv om design kanskje ikke er noe «alle» bryr seg om, så må jeg innrømme at jeg liker iPhones' «slickness». At den nå i tillegg er IP67-rated uten stygge «luker» eller tilsvarende er intet mindre enn imponerende.

Hadde Galaxy S7, Xperia X eller Sony Xperia Z5-serien noen luker for å opprettholde vanntetthet? Og på hvilken måte var de av en "kaliber" (design, features, ytelse) som ikke er like god/bedre enn det du får med iPhone? At en iPhone-bruker finner det imponerende at telefonen hans klarer å være IP67-sertifisert uten "luker" sier egentlig det meste om hvor oppdatert han er på markedet...

 

Selv om Apple ofte er late-to-the-party, så skal de ha kudos for å gjøre ting skikkelig og på en intuitiv måte -- de gjør det Korrekt™, selv om andre aktører har vært lenge på markedet med løsninger. Det gjelder ikke alt, men veldig, veldig mye.

Apple Music -- ingen intuitiv løsning på Spotify og annen musikkstrømming.

 

Siri -- ingen intuitiv alternativ til Google Voice

 

Apple Maps -- ingen intuitiv alternativ til Google Maps

 

Apple Multitask -- ingen intuitiv alternativ til løsningene på Android (ren kopi, bare)

 

Apple multitask-vinduer for apper -- ingen intuitiv alternativ til Android

 

Apple Spotlight -- ingen intuitiv løsning til Google Search

 

Apple Quicktype -- ingen intuitiv løsning til det man finner på Android

 

iCloud -- ingen intuitiv løsning til Google Drive/Google+

 

Apple Widgets -- ingen intuitiv løsning til Widgets på Android

 

osv...

Endret av La Menthe
  • Liker 5
Lenke til kommentar

3,5mm-skandale?

 

Det var like mange som ropte skandale når Apple kuttet Floppy Disk eller det optiske (CD/DVD) drevet i Macene. Mange ropte skandale når Apple lanserte en nettleser på telefon som ikkje støttet Flash. Hvor er disse kritikerene nå? Mange av de er kanskje de samme som kaller det å kutte en 100 år gammel analog teknologi en skandale...

Apple skal ha kred for å ha baller nok til å kutte foreldet teknologi og drive utviklingen på mange områder frem. At lydkvaliteten på digital lyd er bedre enn den analoge en mobiltelefon klarer å levere er vel bare et pluss.

 

"Digital lyd" finnes ikke, lyd er og blir analog.

Så i sammenhengen mobil telefon er kvaliteten direkte avhengig av kvaliteten til DAC som brukes. I telefoner generelt er det en begredelig affære.

 

For Ear-pods tror jeg nok ikke DAC'n sitter i de er så påkostet. God lyd krever strøm, strøm er manko i batteridrevede dingser.

 

Så ditt argument om lydkvalitet er ikke veldig informert..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som synes det her var skuffende? Ingen andre som etterlyser forbedringer på skjerm fronten? iPhone ligger jo langt bak Android på dette.. Håper så inderlig det som er av rykter om at det kommer en helt ny-utviklet iPhone 8 neste år stemmer, men sånn som Apple holder på nå begynner jeg å tvile, dessverre. Samtidig er iOS det eneste som gjør at jeg fortsatt holder meg til iPhone, da jeg absolutt ikke klarer operativsystemet til Android, selvom de ligger foran på hardware fronten...

 

Jeg er helt enig med deg!

Jeg ser ingen grunn enda til å betale 10K for å oppgradere fra 5S for å få samme skjerm...(som ikke engang er FHD).

Egentlig veldig merkelig at Apple i slutten av 2016 ikke har i nærheten av FHD skjerm enda...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En veldig positiv ting med iOS kontra Android er at man enkelt kan ta full backup, synkronisere apper, telefonlister etc. med egen maskinvare uten å måtte bruke skytjenester ála Google, iCloud etc. Det setter i hvert fall jeg pris på. Med Android-telefoner er det ikke fullt så enkelt. En Android-telefon jeg hadde klarte ikke engang å synke kontaktlisten med Outlook uten å måtte gå via Google, enda telefonen var koblet til PC med kabel, og jeg brukte produsentens egen programvare. Helt utrolig...

 

Edit: og selvfølgelig, det fungerte ikke alltid som forventet...

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar

 

Er jeg den eneste som synes det her var skuffende? Ingen andre som etterlyser forbedringer på skjerm fronten? iPhone ligger jo langt bak Android på dette.. Håper så inderlig det som er av rykter om at det kommer en helt ny-utviklet iPhone 8 neste år stemmer, men sånn som Apple holder på nå begynner jeg å tvile, dessverre. Samtidig er iOS det eneste som gjør at jeg fortsatt holder meg til iPhone, da jeg absolutt ikke klarer operativsystemet til Android, selvom de ligger foran på hardware fronten...

 

Jeg er helt enig med deg!

Jeg ser ingen grunn enda til å betale 10K for å oppgradere fra 5S for å få samme skjerm...(som ikke engang er FHD).

Egentlig veldig merkelig at Apple i slutten av 2016 ikke har i nærheten av FHD skjerm enda...

pluss modellen har F-HD skjerm, og var det på fjorårets modell også. Litt kjipt for dem som går for 4.7" da som kun får 750p.

Lenke til kommentar

Litt morsomt å lese alt dette må jeg innrømme. Jeg har hatt en hel haug av Androids, og har nå en iPhone 6s. Syns egentlig ingen av de er noe særlig bedre enn de andre, men alltid moro med noe nytt :)

Men er det én ting jeg liker med Apple kontra Android (utelukker da Nexus, da ingen kjøper disse virker det som) er oppdateringer. Jeg har hatt Sony Xperia (4 av de), Samsung S (to av de), og med de så har jeg alltid måtte sjekke om når og om jeg for oppdatering til neste Android. Trist at det skal ta kanskje over et halvt år før Lollipop kommer til min Xperia, og da ikke en gang i siste versjon. Dette slipper jeg med iPhone per i dag. Jeg slipper å "sjekke om jeg får" nye iOS 10 nå, for den får jeg, og jeg får den med en gang

PS. Jeg er klar over hvorfor dette er vanskelig å få til på så mange forskjellige mobiltelefoner, men likevel så er dette er ankepunkt for Android. Forøvrig så finnes det masse av virkelige gode Android-telefoner, og er ikke fremmed for å bytte camp enda en gang i fremtiden. Savner en designer-Nexus i virkelig topp-modell sjiktet med en 4.7" skjerm

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...