Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg og min romkamerat har problemer med internettet ganske ofte. Vi har en NETGEAR R7500 router og har, etter min mening, et ganske kjapt internet, men vi deler det med de vi leier hos. 

 

Vi spiller en del dataspill og opplever ganske ofte at nettet blir dårlig så bra og så dårlig igjen over ganske lange perioder. Fra 40 i ping til mange 1000 så 40 igjen osv. Det er også ingen mur eller annet som jeg kommer på som er i veien mellom oss og routeren. 

 

Har vært inne på innstillingene til routeren og oppdatert den, men det er fremdeles like gale.

Jeg har sett at det er 8 devices koblet på nettet, men routeren skal være ganske bra og dyr har jeg fått høre. Routeren ligger ca 1,5 meter over oss der det bare er et tregulv i mellom.

 

Men det var ikke så dårlig med en gang de installerte det nye nettet. 

 

Er det noen som vet hvorfor det vi får så mye lag spikes og hvordan jeg kan fikse det? 

 

Vi har ikke ringt nettverks leverandøren og hørt med de enda da, men tenkte jeg kunne prøve noen andre løsninger først.

 

Mvh Jonas :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mulig dette her ikke er relevant for deg men vi hadde et tilsvarende problem her i huset vårt.

 

Helt random så kom det syke lagspikes. Linja døde nesten helt og tidvis var det nesten ikke mulig å engang laste inn en vanlig nettside.  Jeg sitter på wifi og naboen nede sitter kablet via switch. Begge opplevde det samme - Han trodde vel jeg satt og lastet ned som ville F hele døgnet mens jeg trodde wifi var bare elendig.

 

Etter litt googling fant jeg ut at en del eldre brebåndsentraler har trøbbel med nye nettverksprotokoller og at derfor enkelte programmer kan kvele linja helt bare programmet er åpent.  (Steam webhelper er en av disse).

 

Jeg ringte altibox og forklarte problemet til en kar som åpenbart kunne sakene sine. To dager etterpå sto det en underleverandør på døra og monterte en splitter ny sentral.  Hastigheten er nå mye høyere, wifi dekningen bedre og aldri sånne lagspikes.

 

 

 

Avhengig av om dette kun gjelder ett program som opplever spikes så kan du prøve tracert for å se om det er problem med inja du tar til serveren du samarbeider med.   Jeg gjorde det ifbm syke spikes i diablo og fikk en fucked nettverksadresse. Ringte ISP og informerte - de kunne fortelle meg at det var en plass i nederland som hadde datatrøbbel og at det ble utbedret as we spoke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Generieltsett styr unna alt som ha med trådløs til gaming.

Der er kun TP kabel\SFP+\SFP gjerne fiber så langt som mulig anbefalt.

 

 

Avhengig av om dette kun gjelder ett program som opplever spikes så kan du prøve tracert for å se om det er problem med inja du tar til serveren du samarbeider med.   Jeg gjorde det ifbm syke spikes i diablo og fikk en fucked nettverksadresse. Ringte ISP og informerte - de kunne fortelle meg at det var en plass i nederland som hadde datatrøbbel og at det ble utbedret as we spoke.

Normalsett pleier ikke internetlevrandørene å gi informasjon rundt pingtider og peering avtale.

Slik får vertfall jeg beskjed om, kanskje de gjør unntak i enkelte tilfeller, men svært kjeldent.

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. Kjøpte meg en Linksys Adapter for å få trådløst nett på pcen, og opplever plutselig syke spikes som trådstarter her. Jeg tok en hastighetstest på linken du oppga, og fikk 

 

Download speed: 5.33 Mbps

Upload speed: 18.02 Mbps

 

Linjen skal vel være 100/100 egentlig fra internettleverandøren vår, så dette var veldig skuffende. Hva kan man gjøre med dette?

 

Edit:
 

Tok en ny test nå.

 

Download speed: 3.81 Mbps

Upload speed: 0.74 Mbps

Endret av M4ds
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...