Gå til innhold

Lastet akkurat ned Steam, men synes det er stive priser på spill.


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lastet akkurat ned Steam til min laptop, men synes det er stive priser. Jeg vil spille Age Of Empires for nostalgiens skyld, men har lite lyst til å betale flere hundre kroner for det. Men funker det offline også hvis jeg kjøper det? Og er det garantert å fungere på windows 10 laptop?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Takker folkens :)

 

Men er det noen som kan forklare meg hvorfor det står "CD key"? Er det CD key man egentlig kjøper av steam også? Bare at Steam tar mye mer for den? Hvor kan jeg laste ned spillet lovlig i så fall, for å bruke G2A sin nøkkel på det? Er Steam bare bortkastet å ha? Bør jeg bare slette steam med en gang?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Steam er an platform for mye mere en bare spillene du kan få kjøpt hos dem.  Spillene/nøklene du kjøper på blant annet g2a eller kinguin legger du inn/aktiverer du på Steam :)  Og ja Steam sender ikke ut fysiske disker, er bare cd keys du kjøper hos dem ja som på de fleste spillbutikker på nettet nå til dags.

 

Omtrent alle spillene  som kommer ut nå til dags blir aktivert i Steam uansett eller krever at du har Steam. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok :) takk for oppklaringen folkens, jeg har ikke spilt PC spill siden sikkert 1999 så hadde ikke peiling på dette, da jeg kun har brukt CD/DVD med spill på og husker ikke noe med nøkler ;)

Lenke til kommentar

Jeg lastet akkurat ned Steam til min laptop, men synes det er stive priser. Jeg vil spille Age Of Empires for nostalgiens skyld, men har lite lyst til å betale flere hundre kroner for det. Men funker det offline også hvis jeg kjøper det? Og er det garantert å fungere på windows 10 laptop?

Hvis du syns det er stive priser, bør du legge til i ønskelisten så kanskje det dukker opp på salg.

G2A og cdkeys.com bør man være forsiktig å handle hos, hender det er noen luringer som prøver å selge falske nøkkler, eller stålet nøkkler, selvsagt kan ingen si det helt sikkert, men går rykter om det på internett. Noen tilfeller kan det være spill som har blitt ødlagt under transport i polen eller spania men sansynligheten er lite de klarer å selge nok til alle i hele verden. Så du bør være klar over å handle der blir samme som å kjøpe på ebay eller gaten. Men kjøper selv en del derfra så er ikke bedre selv.

 

Tror ikke vi som kjøper vil tape penger på dette, men vet ikke hva produsentene gjør i fremtiden hvis det blir stort problem, de kan hvis de vil svarteliste et spill, da er det vanskelig får kjøperen å klage på det i ettertid selgeren vil tjene penger hvis man ikke vil starte rettsak mot selgeren.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Steam har ofte gode tilbud, det er der du kan gjere dei beste kjøpene. På fullprisspel er Steam generelt dyrare enn konkurrentane.

 

Det er mykje prat rundt G2A, men for min del brukar eg ikkje den sida. Det er sikkert ein kombinasjon av lovlege og ulovleg anskaffa kodar der, så eg vil ikkje støtte den slags.

Lenke til kommentar

G2A er billigere enn steam, men ganske shady. Flere utviklere har opplevd chargebacks fordi stjålne eller falske nøkler bir solgt via G2A. OG det er det som er det verste med hele greia, er at det er utviklerne som må ta støyten for den shady handelen på G2A, ikke G2A selv. For mange utviklere er det nesten bedre at folk laster ned piratkopier enn at de handler på G2A.

Sitat fra utvikleren av RimWorld:

“Hackers steal thousands of credit cards, use them to buy copies of the game from our website, redeem the Steam keys, and then sell these keys at half price. The credit card holder eventually notices the fraudulent purchase and gets it reversed. The end result is that the scammers keep the sale money, and we lose a sale, and we lose the chargeback fees incurred by payment providers (which can be $15 per copy!)," he wrote. "It can add up to hundreds of thousands of dollars. So buying these keys is much worse than piracy, because it takes money directly from us, and gives money to thieves.”

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok :) takk for oppklaringen folkens, jeg har ikke spilt PC spill siden sikkert 1999 så hadde ikke peiling på dette, da jeg kun har brukt CD/DVD med spill på og husker ikke noe med nøkler ;)

Steam er enkelt derfor er det dyrt, ofte er den fysiske plata billigere, dette gjelder ikke bare steam, men ganske generelt om du kjøper WOW eller elder scroll online er dette dyrere i deres egen butikk der de beholder alle pengene selv siden det er enkelt og mange ikke tenker på eller gidder å lete etter gode tilbud.

Men som andre sier Steam har mye tilbud.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Ok :) takk for oppklaringen folkens, jeg har ikke spilt PC spill siden sikkert 1999 så hadde ikke peiling på dette, da jeg kun har brukt CD/DVD med spill på og husker ikke noe med nøkler ;)

Steam er enkelt derfor er det dyrt, ofte er den fysiske plata billigere, dette gjelder ikke bare steam, men ganske generelt om du kjøper WOW eller elder scroll online er dette dyrere i deres egen butikk der de beholder alle pengene selv siden det er enkelt og mange ikke tenker på eller gidder å lete etter gode tilbud.

Men som andre sier Steam har mye tilbud.

Ok :)

 

Jeg finner ikke world of warcraft når jeg søker inne i steam. Men kan jeg kjøre WOW på min samsung ativ book 9 lite bærbar-PC med 1,4 Ghz AMD prosessor, windows 10 og 4 GB RAM?

 

 

Forresten, jeg ser at hvis jeg kjøper ett av world of warcraft spillene for PC på platekompaniet så får jeg "en måneds spilletid". Betyr det at man må betale avgift for å spille online? Kan det spilles offline? Og hvor mye må man betale i måneden for å spille online i så fall?

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...